Dieta pentru pacientii cu coxartroza: alimentele care iti calmeaza durerea de sold

Durerea de sold este adeseori cauzata de inflamatia din corp si, cu ajutorul unei alimentatii corecte, bogate in acizi grasi Omega-3 si Omega-6, vei putea reduce aceasta inflamatie, care iti creeaza multe neplaceri, mai ales cand suferi de coxartroza.

Exercitiile fizice, pierderea in greutate si medicatia prescrisa de medic nu sunt singurele metode prin care poti calma durerea de sold in coxartroza. Exista, de asemenea, multe alimente care te pot ajuta sa tii inflamatia sub control.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Acizii grasi Omega-3, cunoscuti de multa vreme pentru faptul ca ajuta la mentinerea sanatatii inimii, pot reduce si inflamatia, si durerea de sold. Pe de alta parte, acizii grasi Omega-6 pot, de fapt, sa contribuie la durerea de sold, stimuland inflamatia din articulatii.

Asa ca astazi iti aratam cum sa faci diferenta intre alimentele recomandate si cele pe care trebuie sa le eviti si iti spunem si ce alimente trebuie sa contina dieta pacientului cu coxartroza.

Durerea de sold si dieta: ce alimente trebuie sa eviti

Acizii grasi Omega-6 sunt de evitat in anumite privinte, cand vine vorba de inflamatie si, uneori, de durerea de sold. Anumite cantitati de Omega-6 se gasesc in alimentele procesate, precum biscuitii crackers si chipsurile, deserturile facute la patiserie si in alimentele de tip fast food, spun nutritionistii americani.

Desi unele cantitati de acizi grasi Omega-6 sunt necesare pentru sanatatea noastra, uneori tindem sa avem foarte multe alimente procesate in dieta noastra, astfel incat raportul dintre Omega-3 si Omega-6 se dezechilibreaza, iar acest dezechilibru (prea putini Omega-3 si prea multi Omega-6) provoaca inflamatie excesiva in corp.

Orice alimente procesate, orice fel de mancare semi-preparata sau gustari ambalate ar trebui evitate daca vrei sa reduci inflamatia din corp. Evita-le mai ales daca pe lista de ingrediente gasesti grasimi saturate, grasimi trans si uleiuri hidrogenate, acestea sunt toate tipurile de grasimi pe care vrei sa le consumi cat mai putin daca suferi de o boala precum coxartroza. Nu uita ca grasimi saturate gasesti si in produsele lactate cu un continut mare de grasime, precum si in carnea rosie.

Durerea de sold si dieta: ce alimente ai voie sa mananci

Pe de alta parte, acizii grasi Omega-3 sunt aliatii excelenti pentru sanatatea articulatiilor tale, deoarece se stie ca reduc inflamatia. Acizii grasi Omega-3 se gasesc in:

  • pestele gras de apa rece, precum somonul, heringul, ansoa, macroul, sardinele si tonul
  • anumite uleiuri vegetale si uleiuri din nuci, precum uleiurile de masline, de canola (rapita) si de seminte de in;
  • legumele frunzoase, precum broccoli si laptuca (salata verde)
  • nuca romaneasca si nucile pecan
  • semintele de in.


Daca nu poti sa obtii o cantitate suficienta de Omega-3 din alimentele care se regasesc in dieta ta, suplimentele cu Omega-3 din ulei de peste sunt o idee buna, asa ca cere-i sfatul medicului tau cu privire la acest aspect.

Ce ingrediente mai poti include in dieta ta

Iata cateva ponturi pe care le poti folosi atunci cand gatesti, pentru a avea o dieta antiinflamatoare, care sa nu iti influenteze simptomele coxartrozei:

  • Gateste cu ulei de masline sau cu ulei din seminte de in, inlocuind astfel untul
  • Mananca somon la cuptor in loc sa alegi o friptura din carne rosie.
  • Gateste mancarea folosind anumite condimente, care te pot ajuta sa reduci inflamatia: s-a dovedit ca turmericul si ghimbirul reduc inflamatia. De asemenea, poti lua suplimente pe baza de turmeric si ghimbir, pentru ca te pot ajuta sa lupti contra inflamatiei.
  • Expertii incurajeaza persoanele cu durere de sold sa manance alimente care sunt facute cu ajutorul cerealelor integrale, fie ca vorbim de paine integrala, fie ca ne referim la cerealele pentru micul dejun, facute din boabe intregi.


Alte alimente pe care sa le consumi

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Fructele si legumele sunt o parte importanta in orice dieta sanatoasa, desi nu influenteaza in mod direct inflamatia din corp. Chiar si asa, este bine sa mananci mai multe fructe si legume. Fibrele din aceste alimente iti pot ajuta corpul sa elimine in mod mai eficient substantele care ar putea contribui la inflamatie, pentru ca, asa cum bine stii, coxartroza (numita si osteoartrita soldului) este o boala inflamatorie.

Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0