Articulatii intepenite dimineata? Cauze si remedii pentru redoarea articulara

In cazul in care ti s-a intamplat de multe ori sa te trezesti dimineata cu articulatiile "intepenite" sau rigide, probabil ca iti doresti sa afli ce fel de remedii te ajuta sa calmezi acest disconfort.

Asa ca astazi ne-am propus sa abordam acest subiect si sa iti explicam ce poti face in privinta redorii (rigiditatii) articulare.  

Redoarea articulara - cauze

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Expertii de la Harvard spun ca nu doar varsta inaintata determina aparitia redorii articulare la primele ore ale diminetii. De regula, acest simptom este un lucru ce indica articulatii foarte uzate, muschi contractati sau inflamatie cauzata de o forma de artrita.

Explicatia este una complexa, intrucat procesul acesta are mai multe componente. Pe masura ce avansam in varsta, stratul spongios de cartilaj incepe sa se usuce si sa devina rigid. Membrana sinoviala care produce din ce in ce mai putin lichid sinovial, cel care are scopul de a lubrifia articulatia. Muschii care sunt din ce in ce mai slabiti si tendoanele rigide tind si ele sa se "contracte" in timpul somnului.

Atat artroza, o boala degenerativa a articulatiilor, cat si poliartrita reumatoida (boala care implica tumefactia si inflamarea articulatiilor) pot declansa redoare articulara, adica limitarea miscarilor articulatiilor.

Pe langa artroza si poliartrita reumatoida, alte posibile cauze ale articulatiilor rigide pot fi:

  • Lupusul - o boala autoimuna, la fel ca poliartrita reumatoida. Lupusul care ataca articulatiile poate cauza redoare articulara, durere si tumefactie (umflarea anumitor tesuturi).
  • Bursita - Bursele sunt mici saci umpluti cu lichid, care exista in apropierea oaselor, ligamentelor si muschilor din structura articulatiilor. Bursita apare cand acesti saci mici se inflameaza, iar boala poate cauza redoare articulara si durere in articulatia afectata.
  • Guta - este un tip de artrita si poate sa debuteze subit. Ea poate avea un puseu de activitate in timp ce pacientul doarme, ceea ce face ca articulatiile sa fie dureroase mai ales in momentul trezirii.

Cat dureaza limitarea miscarilor articulatiei?

In medie, un astfel de episod matinal in care iti simti articulatiile intepenite sau rigide dureaza doar 10-15 minute. Redoarea articulara dispare pe masura ce pacientul incepe sa faca miscare si sa isi "incalzeasca" articulatiile si muschii. Retine, insa, ca in cazul poliartritei reumatoide, redoarea articulara poate dura mai mult de o ora.

Remedii ca sa elimini senzatia de articulatii "intepenite"

Exista multe modalitati prin care iti poti ajusta stilul de viata pentru a combate redoarea articulara matinala. Incearca sa tii cont si de aceste recomandari, iar in cazul in care articulatiile tale au miscari limitate, iar acest lucru persista si te deranjeaza, discuta cu medicul tau reumatolog:

Asigura-te, inainte de toate, ca dormi suficient in fiecare noapte, astfel incat organismul tau sa aiba timp sa se "repare" si sa isi "reincarce" bateriile.

Asigura-te ca ai o saltea corespunzatoare pentru tipul tau de corp, care sa iti mentina o postura corecta in timp ce dormi.

Medicamente fara prescriptie medicala - Simptomele usoare ale durerilor articulare pot fi calmate de unele analgezice eliberate fara reteta. Poti apela la medicamente antiinflamatoare nesteroidiene (aspirina, ibuprofen si naproxen), care sunt cel mai folosit tip de medicatie pentru artrita.

Asigura-te ca in in timpul noptii nu iti este prea frig, deoarece articulatiile sensibile devin rigide cand temperatura este prea scazuta in camera.

Dimineata, inainte de a te da jos din pat, fa cateva miscari usoare, de stretching, pentru a-ti intinde muschii si articulatiile.

Bea suficienta apa, pentru a-ti mentine organismul hidratat.

Incearca sa adopti o dieta sanatoasa, reducand continutul de carbohidrati si eliminand toxinele din alimentatie, cum ar fi alimentele cu coloranti si conservanti.

Redu nivelul de stres. Poti incerca sa meditezi, sa practici yoga sau tai chi sau sa petreci cateva minute, in fiecare zi, facand o activitate care iti face placere, insa fara sa iti soliciti prea tare articulatiile dureroase.

Fa miscare in mod regulat si exercitii fizice simple, dar nu iti solicita corpul prea tare, astfel incat sa nu provoci daune si mai mari la nivelul articulatiilor.

Fa un dus fierbinte. Apa calda este o metoda pe care o poti folosi pentru a induce transpiratia, pentru a imbunatati circulatia sangelui si pentru a calma spasmele musculare. Este suficient sa stai sub jetul de apa calda si sa te relaxezi dimineata.

Dupa ce te-ai incalzit in urma dusului, fa cateva exercitii usoare pentru genunchi - daca te deranjeaza redoarea articulara la nivelul genunchilor. Poti indoi de cateva ori genunchii, facand aceste miscari cu blandete. Poti sa te tii de ceva, daca vrei sa iti tii echilibrul.

Important de stiut

Redoarea articulara este un indicator al diverselor tipuri de artrita, insa chiar si asa, articulatiile intepenite pe care le simti dimineata nu inseamna intotdeauna ca suferi de o forma de artrita. Este important, deci, sa cunosti si alte semne si simptome, pe langa redoarea articulara matinala, care se pot datora altor forme de artrita, ca de exemolu: poliartrita reumatoida, artroza (numita si osteoartrita) si artrita psoriazica.


Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Harvard Medical School - https://www.health.harvard.edu/pain/what-makes-my-joints-stiff-in-the-morning

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0