7 mituri despre durerea de genunchi, pe care nu o sa le mai crezi incepand de astazi

Durerea de genunchi, fie ca este cauzata de artroza, fie ca este pricinuita de o activitate fizica intensa, nu trebuie trecuta cu vederea, asa ca este important sa stii ce ai voie sa faci si ce nu ai voie sa faci daca ai acest disconfort.

Mit 1: Cauza durerii persistente de genunchi este intotdeauna aceeasi, iar artroza (numita si osteoartrita) este intotdeauna de vina pentru ca te dor aceste articulatii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Realitatea este ca exista multe cauze ale durerii de genunchi, asa ca este important sa te vada un medic specialist care iti poate stabili diagnosticul corect si iti poate recomanda un plan corespunzator de tratament.

Mit 2: "Am durere de genunchi si nu am ce sa fac in privinta ei, nu am alte solutii."

Realitatea nu este chiar atat de transanta. In functie de problema pe care o au pacientii, fie ca sufera sau nu de gonartroza, multi dintre ei pot sa aiba o ameliorare a durerii in functie de tratamentul recomandat de medic. Acesta poate include o terapie pe termen scurt cu anumite clase de medicamente, cat si un program bine pus la punct de sedinte de fizioterapie.

Mit 3: "Operatia pentru durerea de genunchi este mai buna decat fizioterapia."

In cele mai multe cazuri, medicul specialist reumatolog iti va recomanda, mai ales daca suferi de gonartroza sau alte forme ale afectiunilor articulare, sa incerci fizioterapia, inainte de a se ajunge la o interventie chirurgicala. Desigur, in cazul in care cartilajul este distrus, iar pacientul are dureri foarte mari cauzate de gonartroza, medicul va recomanda interventia chirurgicala.

Mit 4: Cand un pacient are durere de genunchi, cel mai bun mod pentru a face fata disconfortului este sa se ia un "pumn" de medicamente antiinflamatoare, pentru ca pacientul sa isi poata continua activitatea.

Realitatea este ca, desi medicamentele care se elibereaza fara prescriptie medicala (precum ibuprofenul si naproxenul) pot fi utile in cazul perioadelor in care durerea este acuta, cel mai bine este ca aceste medicamente sa fie folosite doar pe perioade scurte de timp. Ca orice medicamente, si antiinflamatoarele nesteroidiene (AINS) au reactii adverse posibile, cum ar fi sangerarile gastrice.

Daca pacientul are intentia de a lua aceste medicamente pe perioade mai lungi de timp, cel mai bine este ca tratamentul sa se faca sub supravegherea (si la recomandarea) unui medic, care poate monitoriza persoana prin intermediul analizelor de sange, pentru a se reduce riscul unor complicatii grave.

Mit 5: "Infiltratiile cu corticosteroizi imi vor rezolva durerea de genunchi."

Injectiile (sau infiltratiile) cu substante cum sunt corticosteroizii pot oferi o calmare pe termen scurt a durerii de genunchi, mai ales in cazul pacientilor care au un puseu acut al osteoartritei. Cu toate acestea, medicul nu va recomanda folosirea infiltratiilor cu corticosteroizi in mod repetat, pentru ca substanta poate avea efecte adverse daunatoare, cum ar fi slabirea tesuturilor si un risc mai mare de infectii (daca pacientul va avea vreodata nevoie de o interventie chirurgicala).

Mit 6: "Faptul ca sunt supraponderal nu are niciun efect grav asupra genunchilor mei."

Daca un pacient este obez sau supraponderal (indicele de masa corporala depaseste valorile normale), cea mai buna sansa pe care o poate avea pentru a-si reduce intensitatea durerii genunchilor este sa slabeasca. Greutatea in exces exercita o presiune suplimentara pe genunchi, pentru ca acestia trebuie sa sustina masa corporala. Faptul ca pacientul reuseste sa dea jos chiar si cateva kilograme este un lucru benefic pentru genunchi, pentru ca se reduce acea presiune, iar articulatiile nu mai sunt la fel de solicitate ca inainte.

Mit 7: "Nu fac exercitii fizice daca genunchii mei au o forma de artrita."

Acesta este unul dintre cele mai raspandite mituri despre durerea de genunchi. Ca regula generala, retine ca daca suferi de artroza (care este tot o forma de artrita), este in regula sa faci anumite exercitii fizice. Studiile americane ofera dovezi solide, care arata ca activitatea fizica este, de fapt, benefica pentru genunchii nostri. Oamenii de stiinta au tras concluzia* ca exercitiile fizice ajuta, de fapt, la imbunatatirea spatiului articular  (locul unde se afla cartilajul) in loc sa il deterioreze.

Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

* WebMD - https://www.webmd.com/fitness-exercise/news/20110302/exercise-good-for-knees-study-finds

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0