Iti cade parul in sezonul rece? Ce vitamine si nutrienti hranesc podoaba capilara

Subtierea firelor de par se refera la caderea minora spre moderata a podoabei capilare. Subtierea parului nu provoaca neaparat alopecie, insa pot sa apara pe cap zone in care parul este vizibil subtiat.

vitamine caderea parului

Caderea parului se intampla treptat, ceea ce inseamna ca ai timp pentru a identifica principalele cauze si pentru a descoperi cele mai bune tratamente pentru caderea parului, apeland la un medic dermatolog.

Care sunt cauzele caderii si subtierii parului

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Subtierea parului poate fi cauzata de obiceiurile care ne caracterizeaza stilul de viata, de factorii genetici sau de ambele. Si unele afectiuni medicale pot duce la subtierea si caderea parului, iar potrivit Academiei Americane de Dermatologie, este normal sa ne cada intre 50 si 100 de fire de par pe zi. Daca este depasit acest numar, inseamna ca pierzi mai multe fire de par decat ar fi normal.

Ce tratamente pentru caderea parului te pot ajuta

Vitamina A - Toate celulele au nevoie de vitamina A pentru a se dezvolta, iar aici este inclus si parul. Vitamina A ajuta si glandele din piele sa produca sebum, o substanta uleioasa cu rol important, mai ales ca sebumul hidrateaza scalpul si ajuta la mentinerea unui par sanatos. Nu uita ca o alimentatie saraca in vitamina A poate duce la mai multe probleme, inclusiv la caderea parului.

Multivitamine - Un par sanatos depinde de starea ta generala de sanatate. In cazuri de malnutritie sau cand apar anumite tulburari de alimentatie, este posibil sa nu iti creasca noi fire de par. De aceea, este important sa mergi la medicul curand, sa iti faci analize de sange, pentru a se determina daca ai carente in privinta anumitor nutrienti.

Suplimente cu acid folic - Acidul folic face parte din complexul de vitamine B, fiind o vitamina importanta pentru generarea de celule noi. In ceea ce priveste subtierea parului, se crede ca acidul folic ajuta foliculii de par sa genereze fire noi de par in zonele cu probleme.

Biotina - Numita si vitamina B7, aceasta este o vitamina solubila in apa care se gaseste in mod natural in unele alimente, cum ar fi nucile, lintea si ficatul. Daca ai o dieta echilibrata, ai riscuri mici de a suferi o deficienta de biotina. Daca, insa, ai o dieta mult prea saraca in nutrienti, medicul curant iti poate recomanda forme de biotina disponibile sub forma de suplimente, care contribuie la cresterea parului.

Vitamina D - Nivelurile scazute de vitamina D sunt asociate cu alopecia, un termen sinonim cu caderea parului. Cercetarile arata ca vitamina D poate sa ajute la crearea unor noi foliculi, acei mici pori din scalp, unde cresc noile fire de par. Din cauza stilului de viata modern, majoritatea oamenilor nu au in organism cantitati suficiente de vitamina D, asa ca ar fi o idee buna sa iti cresti aportul. Corpul nostru produce vitamina D prin contactul direct cu razele soarelui, insa in lunile de iarna, cand nu ne putem expune suficient la soare, putem opta pentru suplimente cu vitamina D.

Acizii grasi Omega 3 si Omega 6 - Acestia sunt numiti si acizi grasi esentiali, deoarece nu pot fi produsi in corpul uman. Omega 3 ajuta corpul sa lupte contra inflamatiei, o cauza importanta ce sta la baza a numeroase afectiuni. Caderea prematura a parului poate fi si ea asociata cu inflamatia din corp.

Pe de alta parte, Omega 6 sunt importanti pentru sanatatea pielii, iar in acest mod, de pe urma acestui tip de acizi grasi va avea de beneficiat scalpul. Daca nu consumi alimente bogate in Omega 3 si in Omega 6, discuta cu medicul de familie ori cu medicul dermatolog despre posibilitatea de a-ti prescrie un supliment.

Vitamina C - Radicalii liberi pot bloca cresterea firelor de par si pot cauza imbatranirea parului. Retine ca vitamina C este un puternic antioxidant, care te ajuta si te protejeaza impotriva stresului oxidativ, cauzat de radicalii liberi. In plus, corpul nostru are nevoie de vitamina C pentru a crea o proteina numita colagen, care este o parte importanta a structurii firului de par. Vitamina C ajuta corpul sa absoarba fierul, un mineral necesar pentru cresterea parului.

Vitamina E - In mod similar cu vitamina C, vitamina E este un antioxidant care poate preveni stresul oxidativ. In cadrul unui studiu, persoanele care se confruntau cu caderea parului au observat o sporire cu 34,5% a cresterii parului dupa ce au luat suplimente cu vitamina E pe o perioada de 8 luni.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul "Endogenous retinoids in the hair follicle and sebaceous gland.", publicat in 2012 in Biochimica et biophysica acta, autor Everts HB (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21914489).
  • Studiul "Oxidative Stress in Ageing of Hair", publicat in 2009 in International journal of trichology, autor Ralph M Trüeb. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2929555/)
  • Studiul "Successful Treatment of Alopecia Areata with Topical Calcipotriol", publicat in 2012 in Annals of dermatology, autori Dong Ha Kim, Jin Woong Lee,, In Su Kim, Sun Young Choi, Yun Young Lim, Hyeong Mi Kim, Beom Joon Kim, Myeung Nam Kim. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3412244/)
  • Studiul "Effects of tocotrienol supplementation on hair growth in human volunteers.", publicat in 2010 in Tropical Life Sciences Research, autori Beoy LA, Woei WJ, Hay YK. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24575202)

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0