Urmezi dieta mediteraneana? Iata cateva gustari pe care sa le incerci

Dieta mediteraneana este bazata pe unul dintre cele mai sanatoase planuri alimentare. Mai multe studii facute in domeniu in ultimii ani au aratat ca aceasta dieta este benefica pentru inima, pentru creier si, totodata, ajuta la mentinerea siluetei.

Daca ai adoptat dieta mediteraneana, mai mult ca sigur uleiul de masline, iaurtul grecesc, branza feta, maslinele, nucile, fructele, mierea, cerealele integrale, pestele si carnea slaba de pasare fac parte din alimentatia ta. Stii, insa, ce gustari sanatoase poti manca intre principalele mese ale zilei, daca urmezi dieta mediteraneana? Iata cateva idei gustoase si sarace in calorii.

Este foarte important, daca urmezi dieta mediteraneana, sa iti pregatesti gustarile acasa si sa renunti la snacks-urile nesanatoase din comert, care contin zahar, sare si alte ingrediente nesanatoase in exces. Cand timpul nu iti permite sa pregatesti gustari cu o seara inainte, alege unele 100% naturale precum fructele, iaurtul sau nucile.

Iata cateva idei de gustari pe care le poti consuma in dieta mediteraneana:

Guacamole cu pita – intre masa de pranz si masa de seara ti se poate face foame, mai ales daca iei cina tarziu, dupa ora 7. Intr-o asemenea situatie, vei avea nevoie de o gustare satioasa, care sa nu iti saboteze insa silueta. Prepara un sos guacamole dintr-un avocado, folosind si zeama de lamaie, sare, piper, precum si o rosie maruntita. Serveste sosul obtinut pe o pita din cereale integrale.

Hummus cu sfecla - pune in blender o mana de boabe de naut fierte (din conserva ori fierte chiar de tine), cateva cuburi de sfecla coapta, zeama de lamaie, sare, piper si ce alte condimente iti doresti si transforma-le intr-un hummus gustos si sanatos. Ia-l cu tine la birou, intr-o caserola, si mananca-l fie cu paine integrala, fie cu legume crude.

Mix de cruditati – pregateste-ti, intr-un borcan, o gustare sanatoasa care iti va oferi doza zilnica de vitamine necesare, pe baza de bete de castravete, tije de telina, florete de broccoli, dar si fasii de ardei gras.

Seminte coapte de dovleac – pune intr-o tava niste seminte de dovleac, coace-le bine si tine-le la indemana. Daca esti acasa si ti se face foame intre mese, mananca niste seminte de dovleac gustoase si sanatoase.

Salata de naut cu legume – toaca marunt 3 rosii cherry, 1 castravete, cateva masline si amesteca-le intr-un bol cu o mana de naut fiert. Serveste aceasta salata asezonata cu un praf de sare, piper si zeama de lamaie. Poti folosi si patrunjel.

Iaurt cu banana si unt de arahide – iti este foame si totodata ai pofta de ceva dulce? Amesteca un iaurt grecesc cu cateva felii de banana si cu o lingurita cu varf de unt de arahide. Aceasta gustare nu numai ca este satioasa, insa este si foarte gustoasa si te face sa uiti de pofta de dulce.

Frigarui-aperitiv – mananca pe post de gustare intre mese 2-3 frigarui facute din rosii cherry, masline, bulete de mozarella si ardei gras.

Masline, rosii si pita – pregateste o bucata de pita din cereale integrale, cu masline negre si rosii cherry si ai obtinut o gustare rapida si foarte sanatoasa, de inspiratie mediteraneana.

*Pentru situatiile speciale, sa ai la indemana in geanta sau in masina cateva gustari rapide precum: fructe deshidratate, nuci, seminte, migdale sau caju – bineinteles, neprajite si nesanarate.

Ce NU ai voie sa mananci daca ai adoptat dieta mediteraneana

  • Alimente bogate in zaharuri precum sucurile, bomboanele, inghetata sau orice alt desert.
  • Cerealele rafinate precum cele din painea alba ori pastele albe.
  • Grasimine trans care se regasesc in margarina, precum si in multe alimente procesate care contin margarina.
  • Uleiurile rafinate precum cel de soia ori uleiul de canola.
  • Carnea procesata precum mezelurile, carnatii sau semipreparatele, precum snitelele congelate.
  • Alimentele procesate, mai ales cele pe a caror eticheta scrie “sarac in grasimi” sau “dietetic”.


Cand simti ca foamea te copleseste, dar mai ai de asteptat pana la urmatoarea masa sau gustare, bea multa apa. Ceaiurile si limonadele, bineinteles in varianta neindulcita, pot fi si ele de mare ajutor in acest sens.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0