Humusul te ajuta sa slabesti

Ti-e foame, ai manca ceva satios, dar e mult prea cald ca sa te gandesti la preparate care iti pot satisface foamea? Sau vrei sa-ti mentii silueta, dar sa si mananci bine, cu bani foarte putini? Una dintre solutii este sa optezi pentru un humus (scris si "hummus").

Cel mai bun se vinde in restaurantele libaneze sau turcesti. Dar si tu poti sa-l prepari foarte simplu, daca ai ingredientele la indemana.

Reteta clasica de humus

Reteta originala foloseste nautul. La ora actuala, il gasesti in supermarket, la conserva, deja fiert. Il amesteci cu pasta de susan, zeama de lamaie, ulei de masline, chimen pisat, un catel de usturoi si putina sare.

Pui totul in blender si obtii o pasta extrem de gustoasa si satioasa pe care o poti consuma cu crackersi integrali sau legume proaspete: rosii, castraveti, morcov, telina.

 

 

Beneficiile consumului de humus

Consumul de humus are mai multe avantaje: contine proteine vegetale care iti confera rapid senzatia de satietate si ai sanse maxime sa te tii departe de tentatiile culinare hipercalorice, pentru ca si glicemia ta se mentine la cote optime.

Iar cateva zile vegetariene cu humus si multe salate se pot vedea pe cantar, mai ales daca profiti de vremea calda si mergi si la inot. Atentie, totusi, la cantitati: 100 de grame de humus au cam 160-180 de calorii. Apoi, humusul este foarte ieftin. O portie corecta nu te costa mai mult de cativa lei. Iar cu o salata de sezon alaturi, din legume gustoase, care au acum preturi excelente in piata, poti manca sanatos cu cel mult 7-8 lei.

Au existat studii care au evidentiat faptul ca fibrele din naut pot tine sub control si nivelul colesterolului. Mai mult, bolile cardiovasculare apar mai rar daca adoptam o dieta mediteraneana, din meniurile carora face parte si humusul.

De asemenea, riscul de cancer de colon poate scadea printr-o dieta cu un aport corect de fibre. In plus, humusul este un preparat care permite manifestarea creativitatii in bucatarie. Formula initiala poate fi completata cu adaosuri de masline, rosii uscate, anghinare, ardei copt si busuioc.

Ai mai multe motive pentru a manca humus

Poti sa nu te simti vinovata in legatura cu faptul ca mananci humus, deoarece acesta contine foarte multe vitamine si minerale.
O portie de 100 de grame de humus iti ofera:

•    166 de calorii
•    9,6 grame grasimi
•    7,9 grame proteine
•    14,3 grame carbohidrati
•    6,0 grame fibre
•    mangan - 39% din necesarul zilnic de referinta (sau necesarul mediu zilnic) 
•    cupru - 26% din necesarul zilnic
•    acid folic - 21% din necesarul zilnic 
•    magneziu - 18% din necesarul zilnic
•    fosfor - 18% din necesarul zilnic
•    fier - 14% din necesarul zilnic
•    zinc - 12% din necesarul zilnic
•    tiamina - 12% din necesarul zilnic
•    vitamina B6 - 10% din necesarul zilnic
•    potasiu - 7% din necesarul zilnic

Humusul este o sursa grozava de proteine vegetale, oferind cam 7,9 grame la o portie. El este o optiune excelenta pentru persoanele care urmeaza o dieta vegana sau una vegetariana. Sa nu uitam ca un aport suficient de proteine este esential pentru dezvoltarea optima a organismului, pentru recuperarea lui si pentru functia imunitara.

Ce alte beneficii are humusul

•    Este bogat in ingrediente care s-au dovedit ca ajuta in lupta contra inflamatiei din corp
•    Este bogat in fibre care ajuta sanatatea digestiva si care iti hranesc bacteriile bune din intestine
•    Are un indice glicemic scazut, asa ca poate ajuta la controlul glicemiei
•    Contine ingrediente sanatoase, care pot reduce riscul de boli cardiovasculare
•    Incurajeaza pierderea in greutate si te ajuta sa iti mentii o greutate corporala considerata sanatoasa.

Potrivit studiilor, persoanele care au consumat in mod regulat naut sau humus au avut o probabilitate cu 53% mai mica de a fi obeze. Totodata, aceste persoane au avut un indice de masa corporala (IMC) mai mic, iar circumferinta taliei lor a fost, in medie, cu 5,5 cm mai mica decat a oamenilor care nu au consumat in mod regulat naut sau humus.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0