Top 10 alimente neperisabile

În această perioadă, când ni se recomandă să stăm cât mai mult în casă, este important să-ți faci provizii, astfel încât să nu fii nevoit să mergi des la cumpărături. Este bine ca în coșul tău să se regăsească alimente variate, printre care legume, fructe, pește, cereale integrale, pentru o alimentație cât mai corectă, dar baza proviziilor trebuie să fie una neperisabilă. Mai jos, ai câteva informații utile cu privire la produsele neperisabile pe care este bine să le ai oricând în cămară.

Cum alegem și depozităm alimentele neperisabile?

Un prim criteriu în alegerea alimentelor este perioada de valabilitate. În cazul produselor neperisabile, este bine de știut că laptele praf, chipsurile, covrigeii și fructele deshidratate sunt printre cele cu un termen de valabilitate scăzut, de până la 6 luni. 

În lista alimentelor cu termen de valabilitate de până la 1 an se regăsesc pateurile conservate, compoturile, dulcețurile, lactatele UHT (lapte și smântână), supele conservate, cerealele, bomboanele tari, biscuiții, nucile și semințele. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

În ceea ce privește alimentele cu termen de valabilitate mai mare de 1 an, te poți orienta după mălai, cafea, ceai, sare, orez alb, paste făinoase, miere și boabe de soia. Alimentele neperisabile nu trebuie depozitate în frigider, decât după ce le-ai desigilat. Este bine să îți păstrezi loc în frigider pentru produse proaspete și să îți faci provizii de alimente pe care să le congelezi (carne, legume, fructe, aluaturi, etc.). 

Top 10 alimente neperisabile 

Fasole conservată sau deshidratată

Fasolea, deshidratată sau conservată, este o opțiune foarte bună, deoarece este bogată în nutrienți și are un termen de valabilitate generos. Fasolea conservată poate fi depozitată, cu succes, între 2 și 5 ani, iar fasolea uscată poate fi ținută până la 10 ani, dacă este ambalată bine și depozitată în condiții optime. 

Boabele de fasole sunt o sursă foarte bună de fibre, proteină vegetală, magneziu, vitamina B, fier, fosfor, zinc și cupru. Mai mult, fasolea este un aliment deosebit de versatil. Așadar, din fasole poți face supă clară, supă cremă, mâncare scăzută, salată, iahnie, iar lista continuă. 

Untul de arahide

Untul de arahide este o sursă delicioasă de proteine și oligoelemente, iar, atât timp cât este depozitat într-un loc uscat și răcoros, ferit de lumina directă a soarelui, îl poți păstra chiar și până la 9 luni de la cumpărare. Atenție, în schimb, la untul de arahide fără conservanți – acesta nu poate fi ținut mai mult de 3 luni. Untul de arahide este bogat în grăsimi sănătoase, proteină vegetală, vitamine, minerale și antioxidanți, care luptă împotriva stresului oxidativ și îți dau o stare de bine. 

Fructe și legume deshidratate

Deși fructele și legumele în stare proaspătă nu rezistă mult timp, varianta deshidratată a acestora este mult mai longevivă decât ți-ai putea închipui. Așadar, atât timp cât sunt depozitate corespunzător, fructele și legumele deshidratate pot fi bune de consumat până la 1 an de zile. În plus, varietatea este de partea ta -  poți opta pentru numeroase alternative de fructe și legume uscate, precum: fructe de pădure, mere, roșii, morcovi, banane, țelină, etc. 

Peștele conservat

Deși peștele proaspăt este varianta optimă, alternativa conservată este foarte bună și la fel de bogată în nutrienți. O conservă de pește poate fi bună de consumat până la 5 ani, dacă este depozitată corespunzător. Peștele este o sursă excelentă de acizi grași omega-3, vitamine și minerale, deci nu trebuie să lipsească din dieta ta, mai ales în această perioadă. 

Nuci și semințe

Nucile și semințele sunt bogate în nutrienți, neperisabile și foarte bune la gust, ceea ce le face o opțiune inteligentă de provizie. De asemenea, ele pot fi integrate în multe feluri de mâncare, dar pot fi consumate și pe post de gustare.

Cereale 

Cerealele integrale, precum grâul, orzul și hrișca, sunt neperisabile și deosebit de sănătoase. O altă variantă gustoasă, sănătoasă și neperisabilă de provizie este orezul brun, care este bun de consumat aproximativ 3 luni de la cumpărare. Acestea pot fi integrate în multe feluri de mâncare, precum supe, salate, caserole și copturi, așadar sunt o alegere foarte inspirată.

Conservele de fructe

Conservele de fructe au un termen de valabilitate mare și vin cu numeroase beneficii, printre care se numără : potențialul de hidratare, aportul de vitamine și gustul delicios.  În plus, conservele de fructe pot rezista, în medie, 12-18 luni, dacă sunt depozitate corespunzător. Cele mai rezistente sunt fructele acidice, precum strugurii, merele, piersicile și ananasul. 
Ai grijă să alegi conserve de fructe fără zahăr adăugat sau sirop, pentru a evita consumul în exces de zahăr. 

Batoane proteice

Batoanele proteice sunt ușor de depozitat, foarte rezistente și pot servi ca o gustare sau mic dejun oricând, oriunde. Un baton proteic are un termen de valabilitate de cel puțin un an, iar conținutul de proteină este unul semnificativ. De asemenea, există numeroase opțiuni fără zahăr și gluten pe piață. 

Supa conservată/la plic

Supele conservate sunt foarte utile, mai ales atunci când ai rămas fără legume proaspete și este una dintre cele mai durabile tipuri de provizii. Așadar, o supă conservată poate avea termen de valabilitate de până la 5 ani, iar supele la plic, în medie, până la 1 an. 

Laptele UHT

Laptele UHT este deosebit de util, deoarece are un termen de valabilitate mult mai crescut față de al laptelui proaspăt, fără a avea o diferență de gust sau de textură. Așadar, este bine să ai mereu în casă o cutie de lapte UHT, indiferent de perioadă. În plus, laptele UHT are același aport de vitamine și minerale ca laptele proaspăt, și poate fi consumat la micul dejun, cu cereale, sau poate fi folosit la gătit. 

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursă foto : Shutterstockk
Bibliografie:
Healthline - 12 of the Best Non-Perishable Foods
https://www.healthline.com/nutrition/non-perishable-food#3.-Dried-fruits-and-vegetables 

 


 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0