Superalimente pentru o viata mai sanatoasa

Sunt atat de multe superalimente disponibile incat e posibil sa nu ne ajunga toata viata sa le descoperim si sa le incercam pe toate. Chiar si asa, beneficiile lor sunt absolut incredibile, prin urmare, am facut un top al superalimentelor care nu ar trebui sa lipseasca din bucatarie.

Preparate fermentate

In colonul tau traiesc miliarde de bacterii. Ele lupta impotriva infectiilor, reduc colesterolul, genereaza vitaminele din complexul B, detoxifica intestinele si multe altele.

Din fericire, poti sa populezi colonul cu mai multe bacterii benefice introducand in alimentatia ta produse fermentate (muraturi, kombucha, kefir, etc.) Cresc nivelul bacteriilor bune si le opresc pe cele rele din a-ti face rau. Ca bonus, procesul de fermentatie le creste continutul de vitamine si minerale.

Cacao cruda

Cacao cruda contine mai multi antioxidanti decat orice alta planta din lume. E o "bomba" de compusi naturali precum serotonina, endorfinele, fenietilena si triptofanul, toate dovedindu-se utile in tratarea depresiei si in crearea unui sentiment de bine si fericire. Foarte bogata in antioxidanti si minerale, cacao este cunoscuta pentru puterea ei de alcalinizare a organismului.

Goji

Folosite in medicina chinezeasca, fructele goji iti vor face pielea mai stralucitoare pentru ca ii permit sa absoarba mai mult oxigen. Ajuta la imbunatatirea circulatiei si la eliminarea bacteriilor si a virusurilor din organism. Fructele goji contin mai mult fier decat spanacul, mai mult betacaroten decat morcovii si mai multe proteine decat graul intreg.

Seminte de chia

Stiati ca 2 linguri de chia au un aport de aproximativ 100 mg calciu, 7,5 g fibre si 3 g proteine? Avand cel mai mare continut de acizi grasi Omega 3 dintre toate sursele vegetale, semintele de chia lupta impotriva inflamatiei din corp, reducand riscurile unei boli cardiace, riscurile de Alzheimer si de depresie.

Spirulina

Aceasta alga isi obtine super-puterile prin fotosinteza si contine toate proteinele, vitaminele, mineralele, enzimele digestive si clorofila de care are nevoie corpul tau pentru o nutritie aproape perfecta. In traducere libera, e absolut necesara pentru constructia musculara, slabire si lupta impotriva bolilor.

Seminte de canepa

Calitatile semintelor de canepa sunt extraordinare si vin cu un aport ideal de acizi grasi Omega 6 si Omega 3. Semintele sunt pline de vitamina E, care actioneaza ca un antioxidant in corp, si sunt bogate in magneziu, absolut necesar pentru cresterea musculara.

Maca

Maca uscata contine 59% carbohidrati, 8,5% fibre si 10,2% proteine, ceea ce o transforma intr-un aliment aproape perfect. E bogata si in calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu si fier. Mai adaugam vitamina B1, B2 si C si chiar va fi clar de ce maca e pe lista superalimentelor.

Polen crud

Gama de nutrienti ce se gasesc in polenul produs de albine face din acesta un excelent energizant natural. Carbohidratii, proteinele si vitaminele B te pot ajuta sa te mentii in forma pentru intreaga zi, prin marirea rezistentei la efort si combaterea oboselii. De asemenea, contine o cantitate ridicata de antioxidanti, care pot avea un efect antiinflamator asupra tesuturilor plamanilor, prevenind aparitia astmului.

Quinoa

Cei mai importanti nutrienti din quinoa includ vitamina B6, tiamina, potasiu si riboflavina, plus minerale precum cupru, zinc, magneziu si folati. Contine la fel de multe proteine ca si laptele, are un continut foarte scazut de grasimi, insa contine acizi grasi esentiali Omega 3.

Germeni

Concentratia de nutrienti din aceste plantute este incredibila si nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie. Vitaminele A, B si C, clorofila si enzime. Toate se gasesc in germeni in cantitati impresionante si ii transforma in agenti de curatare ai organismului, regulatori ai sistemului endocrin si ai metabolismului la modul general.

Include-le in alimentatia ta zilnica si vei vedea cum superalimentele iti vor transforma corpul si starea de spirit.

Pe langa acestea, exista si alti aliati pe care ii poti include in dieta ta, mai ales ca au beneficii si mai ales daca vrei sa tii bolile departe de organismul tau.

Pestele gras

Cel mai bun exemplu este somonul, insa exista si alte tipuri de peste gras (de mare adancime), care are o carne bogata in acizi grasi Omega 3. Somonul, de exemplu, are multe beneficii la capitolul sanatate. Omega 3 pe care ii contine ajuta la functionarea creierului, scad riscul de dementa, protejeaza neuronii. In privinta sistemului cardiovascular, Omega 3 din acest peste gras scade tensiunea arteriala, reduc inflamatia, inclusiv substantele inflamatorii de la nivelul arterelor.

Uleiul de masline

Este un ulei natural extras din masline si contine un procent mare de grasimi mononesaturate, cum ar fi acidul oleic. Studiile arata ca acidul oleic reduce inflamatia si, in plus, pentru ca are un continut mare de grasimi mononesaturate (care sunt destul de rezistente la temperaturile mari), uleiul de masline extravirgin este o optiune sanatoasa pentru a gati mancarea. Contine cantitati modeste din vitaminele E si K, insa este bogat in antioxidanti puternici, care iti pot reduce riscul de boli cronice.

Catina

Uleiul de catina are si el numeroase proprietati. Ajuta in cazul bolilor cardiovasculare, spun oamenii de stiinta. Exista dovezi care sugereaza o reducere a colesterolului din sange dupa folosirea uleiului de catina. Datorita proprietatilor antioxidante, acest ulei poate impiedica agregarea plachetara, lucru care arata ca are calitati cardioprotective. Este posibil ca un consum regulat de ulei de catina sa previna boli cardiovasculare precum ateroscleroza, hipertensiunea.

Kale

Este o leguma din familia verzei, asadar o leguma crucifera cu multe beneficii. Exista mai multe tipuri de kale, numita si varza creata, asa ca poti incerca sa o incluzi mai des in dieta ta, pentru a te bucura de beneficiile ei. Contine mari cantitati din vitaminele A, K, C, B6, cat si mangan, calciu, potasiu si magneziu. Varza kale poate ajuta la scaderea colesterolului, substanta care are multe functii importante in organism.

Un studiu a aratat, de pilda, ca un consum zilnic de suc de kale, pe o perioada de 12 saptamani, a crescut colesterolul bun (HDL) cu pana la 27% si a scazut colesterolul LDL cu pana la 10%.

Ginsengul

S-a aratat ca ginsengul lipta contra oboselii si te te ajuta sa ai mai multa energie. Diversele studii efectuate pe animale au asociat anumite componente din ginseng cu un stres oxidativ redus si cu o productie mai mare de energie in celule, ceea ce ar putea ajuta la combaterea starilor de oboseala. Alte studii arata ca acesta este benefic in ceea ce priveste controlul glicemiei in cazul persoanelor cu sau fara diabet. Ginsengul american imbunatateste functionarea celulelor beta pancreatice si incurajeaza productia de insulina.

Avocado

Are un continut mare de grasimi bune. Este vorba de grasimile mononesaturate, care ajuta pentru ca protejeaza sistemul cardiovascular, insa le gasesti si in pestele gras, in nuci, in uleiul de masline crud, in uleiul de seminte de floarea soarelui. Atentie, insa, pentru ca avocado are un continut caloric mare, asa ca e bine sa mananci cu masura.

 

Bibliografie: Studiul "Kale Juice Improves Coronary Artery Disease Risk Factors in Hypercholesterolemic Men", publicat in 2008 in Biomedical and Environmental Sciences, autori Soo Yeon KIM, Sun YOON, Soo Mi KWON, Kye Sook PARK, Yang Cha, LEE-KIM.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0