Sfaturi pentru a reduce consumul de alimente in timpul noptii

Faceti parte din categoria de persoane care mananca la ore tarzii din noapte? Mancati chips-uri aproape inconstient sau dati iama in cutia de inghetata?

Cercetarile desfasurate la Universitatea Harvard si Universitatea Health& Science din Oregon sugereaza ca ceasul biologic, denumit si ritmul circadian, este raspunzator de nevoia de a consuma alimente dulci, sarate si cu amidon seara.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Desi acest lucru e posibil sa-i fi ajutat pe stramosii nostri cand mancarea era insuficienta, astazi nu face decat sa contribuie la cresterea in greutate. Cum am putea combate aceste pofte la ore tarzii?

Totul incepe cu micul dejun, sustine nutritionista Rachel Begun. Studiile arata ca persoanele care iau micul dejun sunt mai putin predispuse sa fie supraponderale sau sa manance prea mult de-a lungul unei zile. Asadar, nu ar trebui sa sarim peste prima masa a zilei.

Pentru a evita consumul de alimente noaptea, consumati suficiente proteine si fibre in cursul zilei, senzatia de satietate va dura mai mult. Asigurati-va ca nu luati cina prea devreme si ca este chilibrata.

De asemenea, inchideti televizorul, tableta si telefonul la inceputul serii. Statul in fata ecranelor este asociat cu mancatul involuntar.

 

 

Tineti un jurnal al alimentelor. Daca luati gustari, notati ce ati mancat si cum va simteati in acel moment. Este posibil sa fi mancat din cauza stresului sau a plictiselii. Data viitoare, faceti o baie relaxanta sau cititi o carte buna inainte sa consumati biscuiti.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa informatii: New York Times

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0