De ce e importanta apa pentru slabire

Cu totii stim ca apa este extrem de importanta pentru organism: nimic nu functioneaza fara o hidratare corespunzatoare. Iar atunci cand nu-i dam corpului cantitatea optima de lichide (30 de ml/kilogram corp), acesta are de suferit.

Consumul de apa este cel mai simplu mod prin care putem sustine eforturile de scadere a greutatii. Studiile arata ca apa stimuleaza metabolismul si imbunatateste rata de ardere a grasimilor. Mai mult decat atat, consumul de apa inainte de masa te determina sa mananci mai putin, constribuind la instarea mai rapida a satietatii.

Daca esti genul care obisnuieste sa rontaie diverse gustari intre mese, ar trebui sa bei un pahar cu apa de fiecare data cand simti nevoia de a lua o gustare. Vei observa ca pofta de a manca ceva se estompeaza, iar odata cu ea scade si numarul de calorii ingerate.

Consumul adecvat de apa ne fereste si de pericolul deshidratarii, la care suntem predispusi mai ales pe timp de vara, cand ne expunem la temperaturi ridicate si pierdem multe lichide prin transpiratie.

Cum ne afecteaza deshidratarea

Practic, daca nu ne hidratam, organismul isi va refolosi rezervele de apa pentru procesele metabolice, apa se va supraincarca de toxine, acestea vor stagna in corp in lipsa aportului suficient de lichide si astfel apar numeroase probleme.

Pentru femei, celulita si aspectul imbatranit al pielii sunt doar doua dintre neajunsuri. Un aport corect de apa mai are un avantaj: poate pacali foamea.

De altfel, se stie ca persoanele cu un apetit crescut au sanse mai mari sa evite excesele daca beau apa inainte de a devora alimentele favorite. Astfel, pe termen lung, acest lucru se poate traduce in reducerea aportului caloric si intr-o slabire fara efort.

In ceea priveste momentul optim al consumului de apa, teoriile sunt impartite: unele voci spun ca apa trebuie consumata cu inghitituri mici, intre mese, pentru a nu dilua sucurile gastrice care se activeaza in momentul in care ingeram alimentele. Altele spun ca apa poate fi bauta la masa pentru ca alimentele cu fibre vor absorbi apa, iar acest lucru se traduce prin instalarea rapida a senzatiei de satietate si evitarea exceselor.

 

 

Cum sa bem mai multa apa

Exista multe persoane care se plang ca nu beau suficienta apa: fie uita, fie pur si simplu nu pot bea cantitati optime. Acestea trebuie sa stie ca exista trucuri prin care pot optimiza aportul zilnic de lichide. Printre acestea se numara cresterea consumului de supe, lactate, fructe, legume, in general a alimentelor cu un continut mare de apa.

In plus, exista sanse mari sa va hidratati mai bine daca adaugati in apa cateva feliute de citrice, putin suc de ananas, menta. Si ceaiul de fructe racit poate fi consumat cu mai multa placere.

Feriti-va, insa, de cantitatile mari de suc. Chiar si cele naturale, din fructe, au destul de multe calorii, de aceea e indicat sa optati pentru cantitati mici si, pe cat posibil, sa consumati fructele ca atare, cu tot cu pulpa si coaja. Va veti bucura si de apa, dar si de toate elementele nutritive din fructe.

Consumul de apa nu numai ca este vital, insa are si o multime de beneficii pentru sanatate, frumusete si starea de bine, in general. Fa-ti un obicei din a consuma mai multa apa, mai ales daca vrei sa scapi de kilogramele in plus.

Atunci cand te expui la temperaturi ridicate (la plaja, la sauna) ori cand depui efort fizic intens, mareste aportul de apa consumat, pentru a inlocui pierderile. Daca suspectezi ca deshidratarea se instaleaza, pe langa consumul de apa, poti incerca sa folosesti si saruri de rehidratare orala, dar poti manca si o banana, care va readuce nivelul de potasiu din organism in limitele sanatoase.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0