Retete de deserturi sanatoase, pe baza de faina de cocos

Faina de cocos, obtinuta din pulpa nucilor de cocos, este o alternativa bogata in fibre, saraca in carbohidrati, dar si fara gluten pentru faina de grau. Asadar, daca vrei sa prepari deserturi mai sanatoase, faina de cocos trebuie sa se regaseasca pe lista de ingrediente.

Mai mult decat atat, datorita continutului ridicat de fibre al fainei de cocos, aceasta nu iti ridica brusc nivelul de zahar din sange, ba chiar scade indicele glicemic.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Consumul de faina de cocos are efecte benefice asupra sanatatii tale, imbunatatind digestia, accelerand metabolismul si echilibrand nivelul de zahar din sange.

Un sfert de cana de faina de cocos contine 120 de calorii, 4 grame de grasimi, 4 grame de proteine, 16 grame de carbohidrati si 10 grame de fibre.

Retete de deserturi sanatoase, pe baza de faina de cocos

Fursecuri din faina de cocos

Timp: 30 minute

Ingrediente pentru 5 biscuiti: 1/3 cana de faina de cocos, ¼ cana de amidon, ½ lingurita de bicarbonat de sodiu, ¼ lingurita de sare, 1/3 cana de ulei de cocos rece, 1 lingura de miere, 1 ou, 2 albusuri de ou

Incinge cuptorul la 180 de grade Celsius. Acopera o tava cu hartie de copt.

Intr-un bol, amesteca faina de cocos cu amidonul, cu bicarbonatul de sodiu si cu sarea. Amesteca bine si adauga apoi si uleiul de cocos.

Separat, intr-un alt bol, bate albusurile de ou, adauga oul intreg, dar si mierea, apoi incorporeaza acest amestec in cel preparat mai devreme. Lasa-l sa stea un minut pentru a se ingrosa.

Imparte aluatul in 5 biscuiti pe care ii vei pune pe hartia de copt si ii vei coace pret de 10-15 minute.

 

 

Gogosi cu faina de cocos, glazurate cu ciocolata

Timp: 25 minute

Ingrediente pentru 12 portii: ½ cana de ulei de cocos, ½ cana de miere naturala, 6 oua, 1 lingurita de esenta de vanilie, ¾ cana de faina de cocos, ¾ lingurita de bicarbonat de sodiu, 1 lingurita de sare.

Pentru glazura: 1 lingura de ulei de cocos, ½ cana de ciocolata neagra.

Preincalzeste cuptorul la 180 de grade Celsius.

Topeste, in cuptorul cu microunde, jumatatea de cana de ulei de cocos. Incalzeste apoi si mierea pret de 20 de secunde pana cand devine lichida.

Foloseste blenderul pentru a amesteca ouale si mierea. Adauga apoi si uleiul de cocos si esenta de vanilie.

Adauga, treptat, faina de cocos, bicarbonatul de sodiu si sarea in amestecul de oua din blender. Folosind o lingura, ia compozitia si pune-o in tava cu forme de gogosi. Coace gogosile pret de 15 minute, lasa-le la racit si scoate-le apoi din tava.

Pentru topping, topeste ciocolata alaturi de uleiul de cocos si acopera suprafata gogosilor cu toppingul obtinut. Baga gogosile la frigider pentru ca glazura sa se intareasca apoi serveste-le.

Chec pufos cu faina de cocos

Timp: 50 minute

Ingrediente pentru un chec de 16 felii: ¾ cana de faina de cocos, ½ cana de faina, 6 oua, ½ cana de unt topit, 1 lingura de miere, 1 lingura de otet de mere, 1 lingurita de praf de copt.

Preincalzeste cuptorul la 180 de grade Celsius. Acopera apoi o forma de chec cu hartie de copt.

Intr-un  bol, amesteca ingredientele uscate.

Intr-un alt bol, bate ouale folosind un mixer, apoi adauga treptat untul, otetul si mierea. Incorporeaza, folosind in continuare mixerul, amestecul de ingrediente uscate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pune compozitia obtinuta in forma de chec si baga checul la cuptor, unde il vei lasa sa se coaca in jur de 30 de minute. Scoate checul de la cuptor si lasa-l sa se raceasca in jur de 20 de minute, apoi feliaza-l si serveste-l.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0