5 reguli pentru prăjirea corectă a alimentelor

Se știe deja că prăjelile în exces nu sunt deloc bune. Este vorba mai ales de alimentele care au fost pregătite în uleiuri refolosite, care conțin substanțe toxice pentru organism.

Se știe, de asemenea, că orice crustă de carne sau făină se va digera greu, iar toxinele rezultate în urma acestui proces cresc riscul de cancer. Însă trebuie să recunoaștem că din când în când, ni se face poftă de un aliment crocant și nu avem tot timpul disponibilitatea de a găti ore în șir la cuptor. Iar gătitul la abur, deși e foarte sănătos, nu oferă întotdeauna savoarea preparatelor prăjite. Iată de ce trecem în revistă câteva reguli ale preparării corecte a alimentelor prin prăjire oferite de celebrul bucătar spaniol cu multe stele Michelin la activ, Ferran Adria, în cartea “Bucătăria sănătății”.

Cum prăjim corect și sănătos

1. Respectă temperatura optimă de prăjire care se situează între 160 și 180 de grade Celsius. La aceasta temperatură, uleiurile formează o crustă la suprafața alimentelor, însă nu pătrund în interior. O temperatură mai mică de 160 de grade va permite uleiului să pătrundă în interiorul alimentelor prăjite, acestea devenind extrem de grase și pierzându-și savoarea. Pe de altă parte, dacă temperatura e prea ridicată, uleiul va oxida, gustul preparatelor fiind astfel alterat. De asemenea, alimentele se vor usca excesiv.

2. Ține cont de grosimea alimentului pe care îl prăjești: cu cât acesta este mai gros, cu atât temperatura trebuie să fie puțin mai mare pentru a asigura o bună preparare a interiorului și pentru a obține o crustă apetisantă.

3. Proporția maximă de aliment versus ulei trebuie să fie de 100 de grame de aliment la 1 litru de ulei.

Citeste si Tot ce trebuie să știi despre Dieta Dukan

4. Pregătiți alimentele reci la foc mediu ca să se pătrundă și să nu se ardă în exterior. Cu cât un aliment este mai rece, cu atât va fi mai crocant după prăjire. Asadar, carnea, ouale si legumele ar trebui prajite imediat ce sunt scoase din frigider, nu dupa ce sunt lasate sa ajungă la temperatura camerei.

5. Sarea trebuie adăugată la sfârșit pentru ca preparatele să nu piardă foarte multă apă în timpul prăjirii. Ideal ar fi să consumați pe loc alimentele prăjite, după ce în prealabil au fost bine scurse de ulei, iar reîncălzirea lor ar trebui să se facă la cuptor.

Extrem de importantă este și alegerea uleiului pentru prăjire: cel de măsline este recomandat de cheful spaniol Ferran Adria pentru că dezvoltă mai puțini compuși periculoși.

Uleiul de cocos, uleiul de avocado și ghee (n.r. ulei clarificat folosit în bucătăria indiană) sunt, de asemenea, alegeri potrivite atunci când vine vorba despre prăjirea alimentelor.

Uleiul pentru prăjit nu se refolosește pentru că devine dăunător. De fiecare dată când prăjești ceva, aruncă uleiul și inlocuiește-l cu unul proaspăt în momentul în care gătești.

De asemenea, după ce scoți preparatele prăjite din tigaie, este important sa le scurgi bine de uleiul în exces, iar apoi sa le așezi într-un vas tapetat cu șervețele de hartie, care absorb uleiurile care rămân pe suprafața preparatelor.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0