Mamaliga - sursa de sanatate

Mamaliga este un inlocuitor popular pentru paine in randul romanilor, insa mereu a existat intrebarea “mamaliga ingrasa?”. Ei bine, acest articol te va lamuri in acest sens, insa iti va prezenta si nenumaratele beneficii pe care mamaliga le are pentru starea ta de sanatate.

Mamaliga are o istorie de sute de ani, aceasta devenind populara in Italia in perioada anilor 1700, in randul taranilor care o consumau in special iarna, atunci cand mancarea era greu de procurat.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mamaliga nu ingrasa

Raspunsul la intrebarea pe care toata lumea si-o pune atunci cand vine vorba despre mamaliga este: “Nu, mamaliga nu ingrasa.” Mamaliga este facuta din malai, ingredient sanatos, dar totodata slab caloric, ceea ce inseamna ca mamaliga nu iti afecteaza silueta, atata timp cat face parte dintr-o dieta echilibrata si este consumata alaturi de legume. Important de mentionat este ca malaiul din care este facuta mamaliga trebuie sa fie de provenienta organica.

Un avantaj major al mamaligii este ca, fiind facuta din malai, nu contine gluten, ceea ce inseamna ca poate fi consumata si de catre cei care sufera de intoleranta la gluten.

Informatii nutritionale mamaliga

Mamaliga facuta acasa, cu apa si sare, in niciun caz cu unt sau ulei, are 73 de calorii/ portie, in conditiile in care o portie are ½ cana de mamaliga. Aceasta portie contine si 16 grame de corbohidrati, dar si 1,5 grame de fibre. La capitolul grasimi, mamaliga se mandreste cu 1 gram de grasimi/ portie.

Mamaliga are un continut bogat de vitamine si minerale precum vitamina B, vitamina A, vitamina E, fier, calciu, magneziu, fosfor, sodiu si zinc.

Malaiul este, de asemenea, si o sursa excelenta de carotenoizi naturali, antioxidanti de pret pentru sanatate. Specialistii sustin chiar ca acest tip de carotenoizi, proveniti din malai, sunt mult mai usor de digerat in comparatie cu cei ce provin din morcovi sau spanac. Acesti antioxidanti sunt solubili in grasimi, ceea ce inseamna ca sunt mai usor de digerat atunci cand sunt consumati alaturi de grasimi.

Cu toate ca este o sursa excelenta de nutrienti, mamaliga este saraca in carbohidrati.

Beneficii mamaliga

Mamaliga ajuta digestia - datorita continutului mare de fibre din mamaliga, aceasta faciliteaza digestia, Fibrele sunt macronutrienti esentiali pentru tractul digestiv.

Mamaliga regleaza nivelul de zahar din sange – consumul de mamaliga este asociat cu reglarea nivelului de zahar din sange, mai ales la pacientii care sufera de diabet zaharat de tip 1 si diabet zaharat de tip 2.

Mamaliga este benefica pentru sanatate, in general – numerose studii realizate de catre cercetatotii din SUA au scos la iveala faptul ca mamaliga are un impact pozitiv asupra sanatatii in general. Datorita continutului ridicat de zinc, fier, calciu si proteine, malaiul intareste sistemul imunitar.

Cum alegi malaiul pentru mamaliga

Citeste cu atentie eticheta inainte de a cupara malai, pentru a te asigura ca nu provine din porumb modificat genetic.

Pentru ca malaiul sa iti mentina savoarea si calitatile nutritive, depoziteaza-l intr-un recipient inchis, in frigider.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cum sa consumi mamaliga – 5 idei inedite

  • Consuma mamaliga proaspat facuta, asezonata cu ulei de masline extravirgin, sare, piper si ierburi aromatice.
  • Serveste mamaliga cu legume sotate.
  • Prepara o salata din cubulete de mamaliga rece cu legume si quinoa.
  • Foloseste mamaliga pe post de blat de pizza.
  • Consuma mamaliga rece cu guacamole.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0