Kaki sau "fructul zeilor": beneficii si proprietati

Kaki este un fruct comestibil ce provine de la un numar mare de specii de copaci din genul Diospyros. Cel mai cultivat soi al acestui copac este Diospyros kaki, care este considerat soiul oriental ori japonez.

Cuvantul Diospyros provine din cuvintele grecesti "dios" si "pyron". Este o etimologie populara, iar cuvantul este construit in traducere ca "fruct divin" sau cu intelesul de "graul lui Zeus" sau "para lui Dumnezeu".

Fructul kaki are numeroase beneficii pentru sanatate, iar acestea rezulta din prezenta a numeroase vitamine si minerale, precum si a unor compusi organici. Kaki este un fruct bogat in vitaminele A, C, E si B. Contine fibre alimentare, mangan, cupru, magneziu, potasiu si fosfor. De asemenea, fructele kaki contin compusi cum ar fi catehinele, galocatehinele si acidul betulinic.

Previne cancerul

Kaki, acest fruct delicios, contine substante anti-cancerigene, antioxidanti care pot stimula capacitatea organismului de a lupta impotriva actiunii radicalilor liberi, imbunatateste starea generala de sanatate si protejeaza corpul de multe alte boli. Radicalii liberi sunt niste produse secundare ale metabolismului celular, care produc mutatii la celulele sanatoase, transformandu-le in celule canceroase si care afecteaza diverse sisteme si organe. Kaki contine mari concentratii de vitamina C si vitamina A, precum si compusi fenolici (precum catehinele si galocatehinele), care sunt direct legate de prevenirea diferitelor tipuri de cancer.

Stimuleaza imunitatea

Kaki este un fruct care ajuta la stimularea sistemului imunitar, datorita prezentei vitaminei C. Aceste fructe au una dintre cele mai mari concentratii de vitamina C si un singur fruct kaki are aproximativ 80% diin necesarul zilnic al acestui nutrient benefic. Vitamina C stimuleaza sistemul imunitar si sporeste productia de globule albe in sange, care sunt prima linie de aparare a corpului.

Ajuta digestia

La fel ca majoritatea fructelor, kaki este o sursa excelenta de fibre, continand aproape 20% din necesarul zilnic de fibre intr-o singura portie. Fibrele ajuta corpul sa proceseze alimentele intr-un mod mult mai eficient, adaugand volum materiilor fecale, stimuland miscarile peristaltice pentru ca alimentele sa circule in tractul digestiv, creste secretiile de sucuri gastrice si sucuri digestive, iar simptomele constipatiei si diareei devin mai usoare.

Previne imbatranirea prematura

Fructele kaki sunt bogate in privinta unui numar mare de vitamine, in special vitamina A, beta-caroten, luteina, licopen si beta-criptoxantina. Aceste vitamine functioneaza ca antioxidanti in corp, pentru a reduce stresul oxidativ si pentru a preveni semnele imbatranirii premature, cum ar fi ridurile, petele pigmentare cauzate de imbatranire, boala Alzheimer, oboseala, pierderea vederii, slabiciunea musculara si alte afectiuni.

Imbunatateste vederea

Compusii din fructul kaki s-au dovedit a avea beneficii pentru sanatatea ochilor. Zeaxantina, un membru al complexului de vitamine B, prezenta in kaki, este direct legata de imbunatatirea sanatatii ochilor, datorita faptului ca actioneaza ca o substanta antioxidanta. Studiile au aratat ca acest compus reduce degenerescenta maculara si cataracta.

Tine sub control tensiunea arteriala

Potasiul este un alt mineral care se gaseste in cantitati semnificative fructul kaki. Potasiul actioneaza ca un vasodilatator si scade tensiunea arteriala, iar astfel stimuleaza circulatia sangelui catre diverse parti ale corpului. Tensiunea arteriala scazuta, de asemenea, reduce presiunea pusa pe sitemul cardiovascular si previne aparitia diferitelor boli de inima.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0