E oficial: orele la care trebuie sa mananci pentru a slabi

Pentru a slabi trebuie sa ai un stil de viata sanatos, care sa includa activitati fizice, precum si o alimentatie echilibrata. Ceea ce nu stiai, insa, este ca exista un orar al meselor, care te poate ajuta sa scapi de kilogramele in plus – Iata la ce ore ne sfatuiesc specialistii sa mancam pe parcursul zilei!

Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Harvard a dezvaluit faptul ca orele la care mancam trebuie sa se sincronizeze cu ritmul circadian pentru ca nivelul de zahar din sange sa fie optim pe parcursul intregii zile.

Citeste si De ce nu funcționează o cură de slăbire ținută după ureche

Micul dejun: intre orele 6:00 si 9:45

Un mic dejun bogat in proteine, servit in intervalul orar 6:00 – 9:45, in functie de programul fiecaruia, impiedica organismul sa acumuleze depozite de grasime, dar mentine si senzatia de satietate pe perioada zilei. Un mic dejun consumat dupa ora 10:00 nu iti va tine mult de foame.

Specialistii recomanda sa mancam micul dejun la o ora dupa ce ne trezim. Astfel, organismul este pregatit sa digere alimentele consumate, dar are si nevoie de energie. Cu cat amani mai mult micul dejun, cu atat mai mult iti privezi organismul de energie.

Prima gustare: la 2-4 ore dupa micul dejun

Nu toata lumea are nevoie de o gustare in prima parte a zilei, insa daca simti nevoia sa mananci ceva, ai face bine sa nu te abtii. Aceasta gustare are rolul de a te energiza pentru a rezista pana la masa de pranz, fara sa te simti obosita sau sa resimti dificultati de concentrare cauzate de foame. O gustare pe care nutritionistii o recomanda pentru prima parte a zilei ar fi o mana de migdale crude.

Pranzul: pana la ora 15:00

Un studiu publicat anul trecut de catre Jurnalul American de Nutritie a concluzionat, dupa monitorizarea a 1300 de indivizi care doreau sa slabeasca, ca persoanele care iau pranzul pana in ora 15:00 au sanse mai mari sa slabeasca, in comparatie cu cele care amana pranzul dupa ora 15:00.

A doua gustare: la 2-4 ore dupa pranz

Cea de-a doua gustare din zi poate fi luata la 2-4 ore dupa pranz, in functie de cat de repede ti se face foame dupa ce iei masa. Daca renunti la gustarea de amiaza, exista riscul sa te infometezi si sa ai o cina mai copioasa decat e cazul. A doua gustare din zi ar fi ideal sa fie alcatuita din fructe si legume proaspete.

Citeste si Ce sa ai in frigider si in bucatarie daca vrei sa slabesti

Cina: intre orele 17:00 si 19:00

In cadrul unui studiu facut la Universitatea Brigham, au fost monitorizati 29 de barbati carora li s-a permis pe o perioada de 2 saptamani sa manance cand doreau, iar pe o perioada de 2 saptamani au fost conditionati sa nu mai manance dupa ora 19:00. La final, s-a constatat ca in cele doua saptamani in care nu au mai mancat dupa ora 19:00, barbatii au consumat cu 244 de calorii mai putin in fiecare zi.

Mancatul seara, inainte de culcare, nu numai ca ingrasa, insa iti afecteaza si calitatea somnului.

Dupa cina nu mai sunt permise gustarile de niciun fel, nici macar cele sanatoase, pe baza de fructe, legume sau nuci si seminte.

Ce sa mananci la micul dejun

Nu sunt importante numai orele la care mancam, ci si alimentele pe care le consumam. La micul dejun se recomanda alimente precum: un smoothie din lapte de soia/ lapte degresat/ iaurt grecesc, legume si fructe, un terci de ovaz cu nuci sau briose cu ou.

Ce sa mananci la pranz si la cina

Masa de pranz si cina trebuie sa fie satioase, insa totodata echilibrate. Se recomanda pestele cu garnitura de legume, carnea slaba gatita la aburi sau pe gratar, servita tot cu legume, puiul cu orez, salatele cu ton/ somon/pui si supele.

Ce sa mananci pe post de gustare

In primul rand, e important sa stii ca o gustare nu ar trebui sa contina mai mult de 210 calorii. Idei sanatoase de gustari: fructe, legume, popcorn, fructe deshidratate, nuci, orez cu lapte, budinca de quinoa.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0