Cu ce alte tipuri de faina o poti inlocui pe cea alba

Faina alba, rafinata, este saraca in vitamine si minerale si contine conservanti si sirop bogat in fructoza. Asadar, nu numai ca nu este hranitoare, insa poate fi chiar daunatoare.

Iata ce probleme de sanatate poate crea consumul de faina alba:

  • Tensiune arteriala marita, obezitate, diabet, colestrol marit
  • Risc de afectiune inflamatorie precum artrita
  • Risc crescut de cancer
  • Risc de “ficat gras”
  • Oboseala, depresie, anxietate
  • Hipoglicemie
Articole Nutritie primul spatiu de bannere

Specialistii in nutritie ne incurajeaza sa inlocuim faina alba cu variante mai sanatoase si mult mai hranitoare, mai ales acum ca in comert exista o gama variata de produse de acest gen. Mai mult decat atat, persoanele care sufera de alergii alimentare ori intoleranta la anumite alimente pot avea de castigat de pe urma inlocuirii fainii albe cu una mai sanatoasa.

 

 

Tipuri de faina cu care o poti inlocui pe cea alba

Faina de migdale – aceasta faina este obtinuta prin rasnirea fina a migdalelor. Asadar, este bogata in proteine, grasimi sanatoase, dar si vitamina E si fibre. Poti folosi faina de migdale in loc de pesmet, dar si in locul fainii albe in retete precum reteta de briose.

Faina de cocos – aceasta faina este obtinuta din pulpa deshidratata de nuca de cocos. Faina de cocos este bogata in fibre, proteine, dar si carbohidrati usor de digerat. Totodata, aceasta faina are un indice glice mic scazut, ceea ce inseamna ca nu determina cresterea brusca a nivelului de zahar din sange. Spre deosebire de faina alba, cea de cocos contine o cantitate mare de fibre dietetice, dar si de grasimi saturate.

Intrucat are o textura foarte densa si absoarbe rapid lichidul, ea trebuie amestecata cu un alt tip de faina daca iti doresti sa obtii un aluat cu textura pufoasa. Ca atare o poti folosi pe post de pesmet atunci cand gatesti fructe de mare pane, dar si intr-un amestec simplu facut din iaurt grecesc, esenta de vanilie si scortisoara pentru un mic dejun consistent.

Faina de naut – aceasta faina este obtinuta din boabele de naut uscate si rasnite foarte fin. Faina de naut e bogata in proteine, fibre, seleniu dar si vitamina B. Aceasta faina poate fi folosita cu succes la prepararea painii, a gogosilor, clatitelor ori a aluatului pentru produsele de patiserie.

Faina de quinoa – faina de quiona este si ea bogata in proteine, un sfert de cana avand mai bine de 4 grame. Poti cumpara faina de quinoa din comert, insa o poti prepara si tu rasnind quinoa.

Faina de orez brun – daca iti doresti o faina a carei textura sa fie similara cu cea a fainii albe, atunci faina de orez brun este ceea ce cauti. Contine fibre din belsug, dar si vitamina B, fier si mangan. Intrucat nu este pretentioasa si nu ai nevoie de cunostinte speciale pentru a gati cu ea, specialistii sustin ca acest tip de faina este cel mai potrivit pentru cei care sunt incepatori la capitolul gatitul sanatos.  

Faina de hrisca – persoanele alergice sau sensibile la gluten pot incerca fara probleme si faina de hrisca. Aceasta are o aroma ce se asemena cu cea a nucilor asa ca este ideala pentru prepararea prajiturilor.

Articole Nutritie al doilea spatiu de bannere

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0