Cele mai mari greseli alimentare pe care le faci in weekend

Uneori este mult mai usor sa mananci sanatos in timpul saptamanii, comparativ cu weekendul. De exemplu, in timpul saptamanii exista o anumita structura a zilelor si de multe ori servesti la aceeasi ora micul dejun, pranzul si cina. Insa weekendurile iti pot sabota chiar si cele mai bune intentii, daca ti-ai propus sa ai o alimentatie sanatoasa.

Zilele de la sfarsitul saptamanii sunt pline de evenimente, poate dormi pana mai tarziu sau iti schimbi rutina, asa ca de multe ori este tentant sa mananci chipsuri sau popcorn cu unt in timp ce te uiti la televizor. Ca sa revii pe drumul cel bun, ti-am alcatuit o lista cu cele mai frecvente greseli in materie de dieta si de alimentatie sanatoasa pe care e bine sa le eviti in weekend.

Sari peste una dintre mesele principale ale zilei

Sa dormi ceva mai mult in weekend este foarte recomandat, dar nu sari peste micul dejun. Incearca sa mananci in interval de o ora dupa ce te-ai trezit si la fiecare 3-4 ore dupa o masa, asa cum ai face in mod normal in timpul saptamanii. Daca nu mananci nimic la micul dejun, aceasta greseala iti va incetini metabolismul si te va determina sa mananci mai mult pe parcursul zilei. Daca ai un pranz copios planificat mai tarziu sau o cina in familie, nu te abtine si nu face greseala de a nu manca la micul dejun. Este important sa mananci regulat pe parcursul zilei, chiar si in weekend.

 

 

Iti acorzi o zi in care trisezi

Este bine sa te asiguri ca nu spui ca "esti la dieta" sauca iti restrictionezi mesele doar in timpul saptamanii, pentru ca apoi sa faci excese culinare in weekend. O singura zi de "trisat" in ceea ce priveste alimentatia iti poate anula complet beneficiile dietei pe care o tii in mod normal in timpul saptamanii. In schimb, adopta mese echilibrate in toate cele 7 zile ale saptamanii, iar ocazional rasfata-te cu o gustare delicioasa.

Uiti sa planifici mesele

Poate ca in weekend, nu prea stii cum se vor termina zilele tale, dar tot ar trebui sa incerci sa stabilesti un plan in ceea ce priveste mesele principale si gustarile de peste zi. Daca iesi in oras in timpul zilei, ia cu tine o gustare sau prepara-ti un sendvis sanatos pentru masa de pranz. De asemenea, poti sa iti pui la pachet, in frigider, un preparat sanatos, la fel cum ai face intr-o zi obisnuita in care mergi la serviciu, astfel incat nu va mai exista tentatia de a face alegeri alimentare nesanatoase.

Mananci noaptea tarziu

Multi medici nutritionisti ne avertizeaza in privinta gustarilor nocturne, mai ales in fata televizorului. Nu ai nevoie insa de mult "combustibil" inainte de a merge la culcare. Daca vrei, totusi, o gustare, alege ceva sanatos si nu in cantitati mari. Si, cel mai important: mananca acea gustare in bucatarie, pe o farfurie mica.

 

 

Faci excese cand mergi la restaurant

Nu este nimic iesit din comun sa mananci in oras in weekend. Insa trebuie sa tratezi aceasta iesire la fel ca orice alta masa principala. Mare atentie la caloriile pe care le bei (alcool sau bauturi carbogazoase), sa nu mananci prea multa paine alba, sa nu iti comanzi si aperitiv, cat si un desert si sa nu mananci prea mult din felurile de mancare comandate. Un truc simplu: ia meniul rapid si fii prima persoana care comanda. In acest fel, nu vei fi influentat de alegerile altor persoane de la masa.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0