Ce se intampla in organism atunci cand mananci somon salbatic

Somonul este unul dintre cele mai hranitoare alimente de pe planeta. Acest peste bogat in grasimi sanatoase are o multime de nutrienti de pret, dar si capacitatea de a reduce riscul aparitiei a numeroase boli.

Provenienta somonului are insa un rol esential atunci cand vine vorba despre beneficiile aduse de acesta. Jumatate din cantitatea de somon de pe piata provine din mediul salbatic (ocean, rauri si lacuri), in timp ce cealalta jumatate provine din acvacultura. Diferenta majora intre cele doua tipuri de somon consta in modul in care au fost hranite. Ca si in cazul puilor, vitelor si porcilor crescuti in ferme, si somonul crescut in ferma este de o calitate mai slaba decat cel salbatic, beneficiile sale pentru sanatate fiind reduse.

Diferentele la nivel nutritional intre somonul salbatic si cel de acvacultura sunt mari. Spre exemplu, o jumatate de file de somon oceanic are 281 de calorii, in timp ce aceeasi jumatate de file, de data aceasta de somon de ferma, are un aport caloric de 412 calorii.

Iata ce beneficii are somonul salbatic pentru organismul tau:

Este bogat in acizi grasi Omega-3

O portie de 100 de grame de somon salbatic contine 2,6 grame de acizi grasi Omega-3, in comparatie cu 2,3 grame in cazul somonului de acvacultura.

Spre deosebire de alt tip de grasimi, acizii grasi Omega-3 sunt esentiali pentru o buna functionare a organismului, asta pentru ca noi nu producem acest tip de grasimi, ci trebuie sa ni-I procuram prin alimentatie.

Reprezinta o sursa excelenta de proteine

Somonul este bogat in proteine de calitate. Proteinele au un rol esential in organism, printre altele, acestea avand rolul de a ajuta la vindecarea organismului, de a proteja oasele si masa musculara dar si de a combate procesul de imbatranire.

Studiile realizate in ultimii ani au dovedit ca, pentru o stare optima de sanatate, fiecare masa ar trebui sa asigure 20-30 de grame de proteine de calitate.

O portie de somon contine in jur de 25 de grame de proteine.

Este o sursa excelenta de vitamina B

O cantitate de 100 de grame de somon salbatic asigura: vitamina B1 (18% din necesarul zilnic), vitamina B2 (29% din doza zilnica recomandata), vitamina B3 (50% din necesarul zilnic), vitamina B5 (19% din doza zilnica), vitamina B6 (47% din cat are organismul nevoie), vitamina B9 (7% din necesarul zilnic) si vitamina B12 (51% din doza zilnica recomandata).

Este o sursa de pret de potasiu

Somonul, in special cel salbatic, este bogat in potasiu. Cel salbatic asigura 18% din necesarul zilnic la o portie de 100 de grame, in timp ce somonul crescut in ferme asigura doar 11%.

Potasiul mentine tensiunea arteriala in limitele normale, scazand riscul aparitiei accidentului vascular cerebral.

Este bogat in seleniu

Seleniul ajuta la prevenirea boilor tiroidiene, protejeza oasele si scade totodata riscul de cancer. O portie de 100 de grame de somon salbatic asigura intre 59% si 67% din aportul zilnic de seleniu de care organismul are nevoie.

Somonul trebuie sa faca parte din dieta ta, iar pentru a beneficia de toate calitatile sale nutritive, indicat ar fi sa alegi somonul salbatic. Medicii ne recomanda sa consumam 2 portii de somon pe saptamana pentru o sanatate de fier.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0