De ce e bine să mâncăm struguri albi

Strugurii de masă sunt printre cele mai populare și consumate fructe în dietele mediteraneene. Virtuțile lor culinare și terapeutice sunt cunoscute încă din antichitate, iar în secolul al XIX-lea au devenit celebre curele cu struguri, recomandate pentru tratarea gutei, constipatiei dar și a arsurilor gastro-intestinale.

 

Ce substanțe nutritive conțin strugurii albi

Calitățile terapeutice ale strugurilor sunt susținute și de descoperirile unor oameni de știință amerciani și spanioli care au evidentiat faptul că strugurii conțin substanțe capabile să prevină dezvoltarea tumorilor maligne.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Strugurii conțin 80% apă, alături de fibre, carbohidrați (glucoză și fructoză), vitamine (C, A, B6, B1, B2, E), dar și minerale (potasiu, calciu, magneziu, fosfor, fier, sodiu). De asemenea, conțin acid folic, flavonoide, taninuri și în special antioxidanți.

Beneficiile strugurilor albi

Consumul regulat de struguri albi a fost asociat cu o sănătate mult mai bună a creierului: strugurii contribuie la scăderea riscului de boli neurologice acute și cronice. De asemenea, s-a dovedit faptul că antioxidanții din struguri reduc riscul de ateroscleroză, provoacă relaxare arterială și alte efecte metabolice favorabile. Iar numeroase studii au arătat faptul că flavonoidele din sucul de struguri au efecte anticoagulante similare aspirinei.

Strugurii au efect diuretic și reglează problemele de tranzit intestinal. Avand un laxativ bine cunoscut, strugurii sunt foarte eficienți în eliminarea constipației. Acizii  organici, fructoza și celuloza din fruct îi conferă proprietăți laxative. Se considera, de asemenea, că amelioreaza  constipația cronică prin tonifierea mușchilor intestinali și a stomacului, prin polifenolii ce sustin activitatea mucoasei digestive. Strugurii au o și mare putere de purificare a sângelui deci sunt recomandați pentru detoxifierile de toamnă. Acestea constau în consumul de struguri timp de 3 zile , cure care ajută la pierderea în greutate. Și pentru că teoria sună foarte bine, pentru a beneficia de toate aceste efecte, trebuie să trecem și la practică.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ce poate fi mai ușor decât să ne pregătim un suc stors prin presare la rece care să conțină struguri albi?

Foarte multi nutritionisti apeleaza la struguri atunci cand recoamanda o cura de detoxifiere, pentru ca sunt hranitori, au u continut superior de minerale si vitamine in special vitaminele C și K, cu efect  antioxidant si de protectie in bolile cronice hepatice renale, sustinand in plus si activitatea cardiovasculara.

Strugurii conțin și melatonină, un hormon care reglează ciclul somn-veghe al organismului. În loc să încheiați seara cu o prajitura, înghețata sau o felie de tort, încercați să mâncați un ciorchine de struguri proaspeți. Strugurii conțin antocianide care reduc inflamația. În plus, consumati in cantitati mici, dar cu regularitate, din surse de incredere si preferabil, autohtoni, pot reduce riscul apariției mai multor boli, inclusiv boli de inimă, diabet, obezitate, Alzheimer și tulburări oculare.

Se impun totusi si cateva atentionari!

Insa nu trebuie consumati in exces! Consumul excesiv de struguri poate duce la o creștere semnificativă a greutății. Deși, acestea sunt pline de fibre și nu conțin foarte multe calorii , mai exact 66 kilocalorii la 100 de grame, ceea ce  reprezinta 3% aport caloric din cantitatea zilnica estimata pentru un adult (2000 kCal). Fiind bogati în zaharuri naturale dacă nu sunt consumate cu masura, pot duce, de asemenea, la o creștere a nivelului glicemiei, o cană plina avand aproximativ 23 de grame de zahăr

Consumul de cantități mari de struguri albi, cu samburi sau fara, cu coaja sau nu, dar si de  stafide sau sultane poate provoca diaree. Unele persoane pot prezenta reacții alergice la struguri și produse din struguri. Unele persoane se pot plange de durere in  gât după ce mănânca struguri. Aceasta se numește „reactivitate încrucișată”. Când se întâmplă acest lucru, corpul nostru începe să trateze fructele / legumele ca o alergie, provocând mâncărimea gâtului sau gurii în câteva minute după ce ați mâncat. Rareori, simptomele pot include umflarea limbii sau a buzelor. Alte reacții adverse potențiale includ  indigestie, greață, vărsături, tuse, gură uscată și cefalee.

Rețetă de suc din struguri albi
Ingredientele de care avem nevoie sunt: boabele de un strugure mare, 2-3 morcovi curățați cu ajutorului unui peeler, 2 mere potrivite. Introducem toate ingredientele în storcator și în maximum 5 minute, sucul este gata. Vă puteți bucura de această combinație in fiecare dimineață de toamnă, căci tot este sezonul strugurilor și se găsesc din belșug.

Să aveți poftă de “Sănătate la Pahar”!

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0