Beneficii pere: 10 motive pentru care sa consumi aceste fructe

Perele sunt extrem de sanatoase, avand un continut ridicat de fibre, vitamine, precum si antioxidanti de pret care protejeaza organismul, intarind sistemul imunitar.

Pe langa gustul lor deosebit, ai o sumedenie de alte motive pentru a consuma pere, printre care si proprietatile medicinale pe care aceste fructe le detin.

Beneficii pere

Imbunatatesc digestia – fructul carnos si bogat in fibre are un impact pozitiv asupra digestiei. O singura para consumata ofera 18% din necesarul zilnic de fibre al organismului. Fiind vorba in mare parte despre fibre insolubile, tranzitul intestinal este accelerat. Totodata, perele stimuleaza si secretia de sucuri digestive si combat atat diareea cat si constipatia.

Sunt sarace in calorii – perele fac parte din grupul fructelor cu cele mai putine calorii, o para de dimenisuni medii avand 100 de calorii, adica in jur de 5% din aportul caloric zilnic. Fiind bogate in fibre, perele ofera senzatia de satietate, ceea ce inseamna ca sunt recomandate in curele de slabire.

Au proprietati antioxidante – la fel ca majoritatea fructelor, si perele detin proprietati antioxidante de pret, ceea ce inseamna ca lupta impotriva efectelor radicalilor liberi din organism.

 

 

Previn cancerul – tot datorita continutului bogat in antioxidanti perele ajuta si la prevenirea mai multor tipuri de cancer: cancer de colon, cancer la san, cancer de prostata sau la plamani.

Fortifica sistemul imunitar – datorita continutului ridicat de vitamina C, perele fortifica sistemul imunitar, stimuland productia de celule albe si intreaga functionare a organismului. Este recomandat consumul de pere in special in timpul racelilor.

Grabesc procesul de vindecare – convalescenta poate fi ameliorata prin consumul de pere. Vitamina C din pere joaca un rol important in sintetizarea noilor tesuturi, ajutand metabolismul sa functioneze la nivel optim. Mai mult decat atat, ranile se vindeca mai rapid datorita consumului de pere intrucat contin cantitati insemnate de acid absorbic.

Benefice pentru sanatatea inimii – consumul ridicat de fibre reduce tensiunea arteriala si nivelul de colesterol din sange. Studiile recente au dovedit ca fibrele dietetice ajuta la combaterea inflamatiei, ceea ce inseamna ca afectiunile cardiace, cancerul si obezitatea pot fi prevenite prin consumul regulat de pere.

Benefice pentru diabetici – intrucat contin cantitati mari de fibre dietetice, perele mentin nivelul de zahar din sange echlibrat.

Infrumuseteaza parul si pielea – una dintre cele mai versatile vitamine din organism este vitamina A, care se regaseste din belsug in pere. Asadar, perele pot avea efect anti-imbatranire asupra pielii, prevenind aparitia ridurilor si a petelor cauzate de procesul de inaintare in varsta. Totodata, consumul de pere poate reduce si pierderea parului.

O varianta sigura pentru persoanele alergice – perele fac parte din categoria fructelor cu cel mic risc pentru persoanele alergice, nefiind alergene.

Cum se consuma perele

Perele proaspete este bine sa se manance dupa ce sunt spalate bine sub jetul de apa rece. Intrucat coaja de para este responsabila pentru jumatate dintre beneficiile pe care le are acest fruct, e recomandat ca perele sa se manance cu tot cu coaja. Pentru ca sunt fructe care oxideaza foarte repede, foloseste zeama de lamaie, de limeta sau de portocala pentru a impiedica schimbarea culorii perelor dupa ce le tai.

Perele pot fi consumate ca atare, sub forma de gustare, ori in salate sau alaturi de branzeturi ori cerealele de dimineata. Poti folosi pere si la prepararea deserturilor, a gemurilor, dulceturilor, sucurilor sau vinului.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0