Odă pentru sănătate, cu mandarine, portocale și grepfrut

Iarna, casele noastre miros a portocale și mandarine. Citricele, în general, sunt fructele noastre preferate când vine vorba despre sucuri naturale, despre puțină reîmprospătare, despre o gustare răcoritoare și plină de vitamine. Am spus deja cuvântul magic: vitamine. Pentru că astăzi vom vorbi despre beneficiile pe care le au citricele pentru sănătatatea noastră.

Toate citricele sunt extrem de bogate în vitamina C și antioxidanți, au un conținut mare de apă și prin urmare un efect diuretic. Pe lângă toate acestea, conțin și multe alte vitamine și minerale, esențiale pentru un echilibru nutrițional complet.

Mandarinele - antioxidant ușor, bogate în fier și plăcute la gust

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mandarinele sunt plăcute în special de copii, fiindcă au un gust mai plăcut decât portocalele și grapefuitul, care pot fi uneori prea acre sau ușor amărui. Deși nu au atât de multă vitamina C ca portocalele, sunt foarte bogate în beta-caroten, un antioxidant prețios.

Mandarinele au destul de puține calorii și sunt bogate în apă, așa că poți mânca 2-3 pe zi în timpul unei diete, ca gustări și sursă naturală de zahăr, care să îți potolească pofta de dulce. Scad nivelul colesterolului din sânge și au multe fibre, deci te pot scăpa și de constipație.

Conțin de asemenea fier, calciu, fosfor, vitamine din grupul B, vitamina E, vitamina K, fiind benefice pentru sistemul imunitar și în caz de anemie sau deficit nutrițional. Mandarinele, ca de altfel toate citricele, pot fi consumate pentru a preveni răcelile, gripele sau alte tipuri de infecții specifice sezonului rece.

Portocalele - peste 100% din necesarul zilnic de vitamina C

Știai că dacă mănânci o singură portocală pe zi (de mărime medie sau mare) ți-ai asigurat deja mai mult decât necesarul zilnic de vitamina C? E drept că vitamina C nu poate fi stocată de organism și că ar trebui să consumi această porție pe tot parcursul zilei, însă dacă nu ai suficient timp liber, e o soluție „mai bună decât nimic” pe care te poți baza.

La noi în țară vei găsi în majoritatea cazurilor portocalele obișnuite, însă trebuie să știi că și portocalele roșii sunt la fel de sănătoase. Când le cumperi, alege-le pe cele mai grele și puțin mai tari, fiindcă sunt mai bogate în suc și înainte să le storci lasă-le 5 minute în apă călduță.

Portocalele țin sub control nivelul glucozei din sânge și încurajează secreția de hemoglobină, datorită vitamine B6. Conțin și magneziu, benefic pentru oscilațiile presiunii sangvine. 

Nu în ultimul rând, antioxidanții din portocale susțin sistemul imunitar, ne ajută în lupta cu radicalii liberi, întârzie îmbătrânirea și previn cancerul.

Grepfrutul - un fruct controversat

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Specialiștii au tras recent mai multe semnale de alarmă în privința grepfrutului. Acesta conține furanocumarine, substanțe care pot intra în reacție chimică cu unele medicamente prescrise de medici. Este vorba în special despre tratamente pentru afecțiuni cardiace sau neurologice. Prin urmare, dacă urmați un anumit tratament pentru o afecțiune cronică, discutați cu medicul despre consumul de grepfrut.

Persoanele care nu au restricții se pot bucura însă de multiplele beneficii pe care le are acest fruct. Reglează nivelul glucozei din sânge, te poate ajuta să slăbești și tratează anumite afecțiuni ale pielii. Este bogat în antioxidanți, vitamine, minerale, printre cele mai importante fiind vitamina C, vitamina A, calciul, acid folic și fibrele. 

Măștile de față cu extract de grepfrut pot curăța profund tenul și preveni apariția ridurilor.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0