Amarant: ce este, beneficii si mod de preparare

Amarantul este o planta ale carei frunze si seminte sunt consumate in special in tarile din America de Sud. Fiind considerat o pseudocereala, amarantul se poate lauda cu calitati nutritionale aparte, precum si cu o serie de efecte benefice pentru sanatate.

Ingredient important in dieta aztecilor, amaratul nu este folosit numai pe post de ingredient alimentar, ci si pe post de remediu pentru o serie de afectiuni. Ca si aspect, amarantul se aseamana cu quinoa, fiind tot o samanta. Nefiind o cereala propriu-zisa, amarantul nu contine gluten, ceea ce il face sa fie preferat de persoanele care sufera de intoleranta la gluten.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Valori nutritionale amarant

Amarantul contine o cantitate mare de proteine, mai exact 26 de grame/ cana, ceea ce inseamna ca este mai bogat in continutul proteic decat multe cereale. De pilda, o cana de orez alb are nu mai mult de 13 grame de proteine.

De asemenea, amarantul contine o serie de vitamine si minerale importante pentru organism precum: calciu, magneziu, potasiu, fosfor, fier. O cana de amarant negatit vine la pachet cu 31% din doza zilnica recomandata de calciu precum si cu 14% din necesarul zilnic de vitamina C si 82% din necesarul de fier.

Beneficii pentru sanatate ale amarantului

Benefic pentru sanatatea inimii – o serie de studii facute in ultimii ani au dovedit faptul ca amarantul are capacitatea de a reduce colesterolul din sange, ceea ce inseamna ca poate preveni o serie de afectiuni cardiovasculare.

Are proprietati antioxidante – amarantul contine molecule cu proprietati antiinflamatoare care pot combate afectiuni precum guta, artrita sau chiar puseele specifice lupusului eritematos sistemic.

Sporeste densitatea osoasa – amarantul contine o gama larga de minerale, printre care si calciul. Astfel, amarantul poate sustine densitatea osoasa in ciuda trecerii anilor, prevenind osteoporoza.

Imbunatateste digestia – datorita continutului sau ridicat de fibre, amarantul faciliteaza tranzitul intestinal, combatand atat constipatia, cat si diareea.

Trateaza afectiunile gastrice – unele studii sugereaza faptul ca ulcerul gastric ar putea fi prevenit si ameliorat prin consumul de amarant.

Amelioreaza venele varicoase – continutul bogat de flavonoide poate ajuta la combaterea venelor varicoase in randul pacientilor care sufera de o asemenea problema.

Imbunatateste vederea – amarantul contine o cantitate impresionanta de vitamina A, dar si de carotenoizi, care mentin vederea sanatoasa, prevenind degenerarea maculara si aparitia cataractei.

Ajuta la scaderea in greutate – cantitatea mare de proteine din amarant mentine satietatea si combate apetitul ridicat. Fibrele dietetice ajuta si ele la scaderea in greutate asa ca amarantul poate fi folosit cu succes in curele de slabire.

 

 

Cum se consuma amarantul

Amarantul poate fi fiert, copt, tras la tigaie sau folosit ca atare, pe post de topping pentru preparate precum salatele.

Cum poti introduce amarantul in dieta ta:

  • Fierbe-l folosind 1 ½ cana de apa si ½ cana de amarant. Dupa 20 de minute, opreste focul si consuma-l alaturi de fructe, nuci, scortisoara sau indulcitor.
  • Trage-l la tigaie apoi consuma-l pe post de gustare sau pe post de dressing pentru supe, salate sau garnituri.
  • Amesteca-l cu cereale precum orezul brun. Foloseste ¼ cana de amarant la ¾ cana de orez si fierbe orezul asa cum faci de obicei. Vei observa ca amarantul nu schimba numai gustul, ci si textura orezului.
  • Foloseste amarantul pentru a ingrosa supele sau tocanitele preparate. Gateste mancarea cum o faci de obicei, insa adauga cateva linguri de amarant pentru a le ingrosa.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0