Alimentele care previn dezechilibrele hormonale

Hormonii joaca un rol important in organism, iar buna functionare a organismului depinde de echilibrul hormonal. Exista o serie de alimente care ajuta la echilibrarea hormonala, iar daca le consumi vei preveni dezechilibrele, ba chiar le vei putea trata fara sa apelezi la medicamente.

Grasimile sanatoase

Organismul are nevoie de grasimi, insa de grasimi sanatoase. Consumand grasimi sanatoase, previi aparitia dezechilibrelor hormonale.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Avem nevoie in mod deosebit de acizi grasi Omega-3 si Omega-6, pe care ii regasim in pestele gras (somon, sardine), uleiul de cocos, uleiul de masline, avocado, dar si in fructele de mare.

Evita grasimile nesanatoase precum uleiurile vegetale, uleiul de canola, uleiul de soia, margarina, ori alte grasimi obtinute pe cale chimica.

Iaurtul

Iaurtul este bogat in probiotice, care ajuta la inmultirea bacteriilor benefice din flora intestinala. De asemenea, iaurtul este bogat in vitamina D, care are rolul de a regla hormonal organismul si de a preveni, totodata, imbatranirea prematura.

Legumele cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi lupta impotriva radicalilor liberi, hraneste organismul cu nutrienti de pret si regleaza nivelul hormonilor. Indicate sunt legumele precum: spanacul, varza kale ori coriandrul.

Plantele medicinale

Usturoiul, scortisoara, ghimbirul, piperul cayenne, turmericul si alte plante medicinale ajuta la stabilizarea hormonala a organismului.

Alimentele bogate in proteine

Proteinele joaca si ele un rol important in mentinerea unui echilibru hormonal. Alimentele bogate in proteine benefice in asemenea situatii sunt: fasolea, quina, lintea, ouale si nucile.

Introdu cate un aliment din toate cele prezentate mai sus in alimentatia zilnica iar dezechilibrele hormonale nu vor mai reprezenta un risc pentru tine.

Pentru a mentine organismul echilibrat din punct de vedere hormonal, ai face bine, de asemenea, sa eviti anumite alimente. Alimentele care trebuie evitate daca vrei sa previi dezechilibrele sunt: cele cu un indice glicemic ridicat (painea alba, sucurile naturale de fructe) intrucat cresc nivelul insulinei, ceea ce schimba modul in care organismul metabolizeaza estrogenul, soia pentru ca are un continut bogat de fitoestrogeni, pe care organismul ii confunda cu estrogenul, aparand astfel dezechilibrele hormonale, dar si cofeina, zaharul rafinat ori bauturile alcoolice.

Exista si alte lucruri pe care le poti face pentru a preveni dezechilibrele hormonale. Evita substantele chimice daunatoare precum pesticidele, toxinele din produsele de curatenie ori din materialele sintetice pe care le porti.

Renunta, de asemenea, sa gatesti in tigai antiaderente, pe care le poti inlocui cu recipiente din sticla.

Si produsele cosmetice folosite iti pot afecta hormonii asa ca ar trebui sa fii mai atenta atunci cand cumperi un deodorant sau o lotiune de corp. Citeste eticheta cu atentie si alege variantele cat mai naturale.

In timpul somnului ne reglam hormonal asa ca este foarte important sa dormim suficient. Chiar si o noapte nedormita poate crea dezechilibre mari.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exercitiile fizice au si ele un rol important in mentinerea unui echilibru hormonal. Exercitiile foarte solicitante, facute cand si cand, nu fac altceva decat sa iti inrautateasca problema. Daca ai probleme de natura hormonala, alege activitati care relaxeaza, mai degraba organismul, precum inotul ori plimbarile in aer liber. Exercitiile cardio nu sunt deloc indicate.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0