Alimente care te ajută contra răcelii

Alimentația este una dintre cele mai puternice arme la care putem recurge în lupta cu orice boală. Răceala poate fi prevenită și combătută dacă includem în meniul zilnic alimente bogate în vitamina C și antioxidanți.

Sfecla roșie: vitamine și antioxidanți

Sfecla roșie poate fi consumată sub multe forme, iar această versatilitate, împreună cu mixul de substanțe nutritive și bioflavonoide, oferă un aliat eficient împotriva răcelii și chiar a gripei. Rădăcina este partea cea mai consumată a sfeclei roșii. Din două kilograme de sfeclă roșie puteți obține prin stoarcere sucul necesar pentru trei zile, pe care trebuie să-l beți la temperatura camerei, indiferent dacă încă sunteți răciți sau vă aflați în perioada de convalescență.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Citricele: vitamina C este ingredientul “magic”

Citricele sunt aliatul ideal în viroze datorită aportului mare de vitamina C pe care îl aduc organismului. Se înțelege de la sine că este indicat să consumați citrice și când nu sunteți răciți, pentru fortifierea organismului. Portocala, poate cel mai popular citric în țara noastră, este recomandată în cazul răcelilor și stărilor febrile pentru că stimulează sistemul imunitar, care va lupta mai eficient împotriva acestor afecțiuni. Se poate consuma ca atare sau sub formă de suc, dar este de evitat în cazul în care aveți gâtul iritat.

 

Usturoiul: mai mulți anticorpi

Cunoscut încă din Antichitate, usturoiul este folosit în tratamentul multor boli, datorită influenței benefice pe care o are asupra sistemului imunitar. 2-3 căței de usturoi îți vor desfunda nasul și sinusurile, vor lupta cu virusurile in corpul tău, iar substanțele active din compoziția lor vor face front comun cu sistemul tăi imunitar.

 

Pătrunjelul: cocktail de vitamine și minerale

Pătrunjelul este una dintre plantele cu cel mai mare conținut de vitamina C și antioxidanți. Iar mixul de vitamine și minerale din compoziție îl transformă într-un cocktail de sănătate. Deși probabil nu te-ai fi gândit la el, pătrunjelul este un aliment la care putem apela cu încredere atunci când vrem să scăpăm de răceală.

 

Ghimbirul: un antiviral puternic

Unul dintre cele mai puternice remedii naturiste pentru răceală, ghimbirul se remarcă prin proprietățile sale antiinflamatorii și antivirale. Consumul de ghimbir întărește sistemul imunitar dar ajută și digestia, iar în caz de răceală și gripă, este foarte indicat consumul de ghimbir în combinație cu ceai de lămâie și miere sau cu supe de pui.

 

 

Afinele: izvor de antioxidanți

Pe lângă faptul că vă pot feri de răceli și gripe, afinele ajută la reducerea perioadei pe care se extinde o răceala. Dintre toate fructele de pădure, afinele au cel mai mare conținut de antioxidanți, deci sunt cele mai eficiente pentru combaterea răcelii. Asta nu înseamnă că murele, coacăzele sau zmeura trebuie ignorate. Pentru efecte maxime, încercați să consumați un mix din aceste fructe - astfel, vă veți feri de virusuri.

 

Ardeiul iute: mai mult decât un condiment

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Oricât de bine ar merge cu o ciorbă, ardeiul iute este mult mai mult decât un simplu condiment. Spunem asta pentru că ardeiul iute conține capsaicină, o substanță naturală care fluidizează mucusul și oferă acea senzație de desfundare atunci când suntem răciți sau avem nasul înfundat. Atenție totuși în cazul în care aveți gâtul iritat, deoarece consumul de ardei iute în acest caz poate înrăutăți situația.

 

Mierea: pachet nutritiv complet

Am mai vorbit de miere și cu alte ocazii, asta pentru că acest produs natural conține un pachet complet de vitamine, minerale, proteine, carbohidrați și enzime active greu de ignorat atunci când ne interesează sănătatea noastră. Mierea se poate consuma ca atare sau în ceaiuri și siropuri, iar în caz de răceală va satisface nevoia organismului de substanțe nutritive și va întări sistemul imunitar, lucru care va duce la o recuperare mai rapidă.

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0