6 alimente pe care NU trebuie să le consumi niciodată după sport

Dacă vrei să ai un corp frumos și sănătos, cel mai probabil frecventezi deja o sală de fitness sau practici un anumit sport. Nu uita însă că sportul va da cele mai bune rezultate doar în combinație cu o dietă adecvată. Iată câteva alimente pe care nu trebuie să le consumi niciodată după câteva ore petrecute la sală.

Ce sa NU mananci dupa sport

1. Biscuiții și covrigeii sărați

Deși după un antrenament intens simți nevoia de a mânca sărat, mai ales pentru că ai eliminat multe săruri prin transpirație, încearcă să reziști tentației și înlocuiește gustările sărate cu câteva fructe uscate sau banane, recunoscute pentru conținutul bogat de potasiu.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

2. Alimente bogate în zahăr și sucuri carbogazoase

Mai precis: stafide, iaurturi cu fructe, ciocolată, prăjituri. Nu există greșeală mai mare decât a te „delecta” cu aceste mâncăruri după. La urma urmei, la sală încercăm să scăpăm de dezastrele produse de ele, de ce am repeta istoria?

3. Gustări bogate în grăsimi

Cartofi prăjiți, pizza, chipsuri, prăjeli, hamburgeri, hot dog. Scopul nostru este să reducem cantitatea de grăsime din corp mergând la sală, nu să o creștem. Așadar, fără astfel de gustări, care ne vor ridica nivelul colesterolului și care cresc riscul de a dezvolta boli de inimă.

Citeste si Cum funcționează metabolismul și cum accelerăm arderile

4. Legume crude

Cu toate că legumele sunt importante în orice dietă, mai ales consumate ca atare, imediat după ce ai fost la sală, ar fi bine să le eviți. Tine cont de faptul că în timpul antrenamentelor corpul consumă multă energie, care se cere înlocuită. Ai nevoie deci, de cât mai multe fibre și proteine.

5. Produse de patiserie

Ai nevoie de carbohidrați de calitate, iar plăcintele, croissantele și alte specialități pot fi bogate în carbohidrați, însă nu sunt o sursă bună de nutrienți. Alege mai degrabă pâine integrală sau fructe uscate.

6. Batoanele

Sunt tot mai prezente și mai lăudate ca și surse de energie, însă batoanele proteice nu sunt o opțiune. Acestea au fost create pentru a-ți asigura energia dinainte de antrenament, nu pentru a acoperi cerințele de după ale corpului.

Ce sa mananci dupa sport

Exista, pe de altă parte, și o listă de alimente recomandate dupa ce faci sport, care îți oferă energia de care ai nevoie, fără însă să îți saboteze silueta.

Pâine integrală cu unt de arahide și banane – carbohidratii complecsi combinati cu potasiul din banane energizeaza organismul fara a ridica nivelul de zahar din sange.

Carne de pui cu legume – proteinele si carbohidratii instaleaza senzatia de satietate, fara a te face sa te simti balonat.

Sandvis cu paine integrala, humus si spanac – humusul contine o cantitate redusa de calorii, insa totodata este bogat in proteine si carbohidrati. Un asemenea sandvis te va ajuta sa iti recapeti energia, fara a compromite antrenamentul facut.

Banana – bogate in carbohidrati de buna calitate, bananele ajuta la refacerea musculara dupa un antrenament care a lucrat intens muschii. Totodata, nivelul de potasiu este si el binevenit.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0