4 retete de post hranitoare

Postul Pastelui este cel mai lung post, intinzandu-se pe o perioada de 40 de zile, asa ca este posibil sa intri in pana de idei atunci cand vine vorba depre gatit. Ti-am pregatit o serie de retete hranitoare, ideale pentru perioada postului!

Spanac cu orez dupa o reteta greceasca

Timp de gatire: 40 minute

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ingrediente: 1 kg de spanac spalat si curatat, 200 g de orez alb, ½ cana ulei de masline, 4 cepe verzi maruntite, 1 ceapa rosie maruntita, 1 praz maruntit, ½ legatura de marar, maruntit, 150 g de rosii maruntite, 1 lingura de pasta de tomate, sare si piper dupa gust.

Incinge uleiul de masline, in care vei cali ceapa verde, ceapa rosie si prazul pret de 3-4 minute. Adauga apoi sapanacul si soteaza-l pana cand isi pierde din volum. Pune in tigaie si rosiile, pasta de tomate, un pahar de apa fierbinte, orezul si condimentele. Lasa focul la intensitate minima si fierbe pret de 25 de minute, amestecand ocazional. Daca este necesar, mai adauga din cand in cand apa calda. In ultimele 5 minute, adauga mararul proaspat. Serveste preparatul asezonat cu zeama de lamaie si branza tofu.

 

 

Dovlecei umpluti cu naut si ciuperci

Timp de gatire: 1 h

Ingrediente: 4 dovlecei taiati in jumatati, 1 lingura de ulei de masline, 1 ceapa maruntita, 2 catei de usturoi maruntiti, 225 g de ciuperci maruntite, 1 lingurita de coriandru, 1 ½ lingurita de chimion, 1 conserva de naut spalat, zeama de la ½ lamaie, 2 linguri de patrunjel tocat marunt, sare de mare, piper dupa gust.

Incalzeste cuptorul la 175 de grade Celsius. Unge o tava cu unt. Scobeste interiorul jumatatilor de dovlecei si toaca marunt pulpa din interior. Separat, caleste ciupercile si usturoiul pret de 2 minute, adauga apoi dovlecelul maruntit si ciupercile si soteaza inca 5 minute. Adauga coriandul, chimionul, nautul, zeama de lamaie, patrunjelul, sarea si piperul si opreste focul. Umple jumatatile de dovlecel cu amestecul preparat si coace la cuptor pret de 30-40 de minute.

 

Cartofi aromatizati la cuptor

Timp de gatire: 45 de minute

Ingrediente: 7 cartofi mari, 3 catei de usturoi maruntiti, 150 ml de ulei de masline, 150 ml apa, 1 lingura de oregano uscat, zeama de la 2 lamai, 1 lingurita de gris, sare si piper dupa gust.

Incalzeste cuptorul la 200 de grade Celsius. Intre timp, taie cartofii in ce forma vrei, apoi asaza-i intr-o tava acoperita cu hartie de copt. Intr-un bol, pune toate ingredientele, amesteca-le bine si acopera cartofii cu amestecul preparat. Coace cartofii pret de 40 de minute si serveste-i calzi.

 

Lasagna cu fasole rosie

Timp de gatire: 2 h

Ingrediente: 400 g de tofu, 2 conserve de fasole rosie, 1 conserva de rosii cubulete, 1 conserva de pasta de tomate, 1 cana de apa, 1 ceapa, 1 lingurita de oregano, ½ lingurita de pudra de usturoi, ½ cana de caju, 3 lingurite de ulei de masline, 2 linguri de busuioc proaspat maruntit, 1 pachet de foi de lasagna fara ou.

Tamponeaza tofu cu servetele de hartie pentru a indeparta surplusul de apa. Incalzeste apoi cuptorul la 190 de grade Celsius. Intr-o tigaie, pune fasolea rosie, rosiile, pasta de tomate, apa, ceapa, oregano, pudra de usturoi, 2 lingurite de sare si lasa sa fiarba amestecul la foc mic, pret de 30 de minute, amestecand ovazional.

Intre timp, foloseste blenderul pentru a marunti fructele de caju. Amesteca apoi pulberea de caju cu branza tofu si foloseste mainile pentru a forma un amestec cu textura branzei ricotta. Adauga si ulei de masline, busuiocul, 1/4 lingurita de sare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Intr-o tava, asaza prima foaie de lasagna, apoi o cana de sos tomat si amestec de tofu, apoi inca o foaie de lasagna si tot asa pana cand termini ingredientele. Coace lasagna pret de 40 de minute, las-o sa se aseze inca 10 minute si serveste-o.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0