Mananca lasagna fara sa te ingrasi: 2 retete sanatoase

Lasagna este preparatul gustos pe care adesea in refuzi pentru ca te temi ca iti va afecta silueta. Ei bine, iti poti satisface pofta de lasagna fara ca silueta ta sa aiba de suferit, preparand o lasagna mai sanatoasa si cu mult mai putine calorii decat cea clasica.

Lasagna este preparatul ideal pentru zilele in care te simti lipsit de energie si ai nevoie de o masa satioasa si gustoasa. Mai mult decat atat, fiind usor de preparat, lasagna este ideala pentru mesele in familie intrucat se prepara destul de usor si multumeste pe toata lumea.

Iata ce modificari poti face la reteta pentru lasagna astfel incat aceasta sa devina mai sanatoasa si mai prietenoasa cu silueta ta:

  • Inlocuieste parmezanul sau cascavalul folosit la prepararea lasagnei cu branza tofu.
  • Inlocuieste sosul de tomate din comert, care contine mai mult ca sigur cantitati mari de zahar, cu un sos tomat preparat de tine, acasa.
  • Inlocuieste foile de lasagna cu felii de vanata sau dovlecel.
  • Alege o carne mai slaba pentru prepararea lasagnei. Redu cantitatea din reteta clasica si completeaza cu legume maruntite pentru a obtine cantitatea necesara.

Am pregatit pentru tine doua retete de lasagna gustoasa, sanatoasa si slaba din punct de vedere caloric.

Lasagna vegetariana cu ciuperci si spanac

Ingrediente pentru umplutura: 6 cani de ciuperci taiate in 4,  bete de telina maruntite, 1 morcov tocat marunt, 2 cepe tocate marunt, 3 catei de usturoi zdrobiti, ½ cana de vin alb, 2 cani de nuci si alune, 2 cani de frunze de spanac, 2 linguri de ulei de masline, 1 lingurita de sare de mare, 2 cani de sos de rosii, piper, sos Bechamel vegan (facut din 2 linguri ulei de masline, 4 de faina, 500 ml lapte de soia, sare si piper), 1 lingurita de ulei de cocos, 3 linguri de faina de naut, 2 cani de lapte de migdale, ½ cana de supa de legume, ½ lingurita de nucsoara macinata.

Ingrediente pentru montare: ½ pachet de foi de lasagna, 2 oua.

Preincalzeste cuptorul la 180 de grade Celsius. Incinge, intr-o tigaie, 1 lingura de ulei de masline, in care vei cali ceapa, morcovul, telina si 2 catei de usturoi. Dupa 7 minute, adauga ciupecile, nucile si amesteca pana cand apa din ciuperci se evapora complet. Adauga vinul alb amestecand incontinuu pret de inca 3 minute. Pune apoi totul in blender si transforma-l intr-un amestec cu textura asemanatoare carnii tocate.

 

 

Pune amestecul obtinut inapoi in tigaie si adauga sosul de rosii. Gateste in jur de 5 minute, la foc mic.

Separat, incinge intr-o tigaie uleiul de masline ramas si caleste catelul de usturoi ramas. Dupa 30 de secunde, adauga spanacul si amesteca bine. Dupa ce lichidul din tigaie se evapora, asezoneaza spanacul cu sare si piper si pune-l apoi intr-un bol.

Incinge uleiul de cocos intr-o tigaie, adauga faina de naut si amesteca bine. Completeaza cu laptele de migdale si cu supa de legume, asteapta sa fiarba apoi lasa focul mic si gateste pana cand amestecul se ingroasa. Asezoneaza cu nucsoara macinata.

Unge o tava cu ulei de masline, apoi asaza in straturi foile de lasagna cu amestecul facut din ciuperci si apoi cu sosul Bechamel. Dupa ce ai terminat toate straturile, pune spanacul gatit. Bate cele doua ora cu sare si piper si pune-le deasupra preparatului.

Introdu tava la cuptor si gateste pret de 20 de minute.

Lasagna fara gluten

Ingrediente: 800 g de rosii tocate, 1 lingura de ulei de masline, 500 g de carne de curcan tocata, 2 cani de ceapa rosie maruntita, ½ lingurita de sare de mare, 3 linguri de condimente italienesti, 2 cani de cuperci maruntite, 4 catei de usturoi maruntiti, 1/3 cana de masline maruntite, 1 cana de busuioc maruntit, 1 ½ cana de ardei gras rosu taiat felii, 4 cani de dovlecei taiati julien, 4 cani de spanac, 500 g de branza vegana, 1 cana de branza raw vegana.

Preincalzeste cuptorul la 180 de grade Celsius. Intr-o tigaie mare, soteaza uleiul de masline, carnea tocata, ceapa, ciupercile – asezonate cu sare si condimentele italienesti.

Dupa 8 minute carnea tocata este gatita, adauga rosiile maruntite, usturoiul, maslinele si ¼ cana de busuioc si gateste pana cand lichidul din tigaie se evapora. Ia apoi tigaia de pe foc.

Intr-o tava tapetata cu hartie de copt, pune un strat de dovlecei taiati julien, apoi unul de amestec de carne tocata, unul de ardei grasi taiati felii, unul de branza vegana, busuioc si spanac. Repeta operatiunea cu inca doua straturi. La final, pune un strat subtire de dovlecei si branza raw vegana.

Introdu tava la cuptor si gateste in jur e 45 de minute. Las-o la racit 20 de minute apoi serveste-o.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0