Ce este grasimea viscerala si de ce este periculoasa

Grasimea viscerala, adica cea localizata in zona abdominala, este extrem de periculoasa, fiind asociata cu afectiuni cardiovasculare, diabet de tip 2 si nu numai. Iata cum o poti elimina!

Daca aveai senzatia ca nu conteaza zonele in care se acumuleaza grasimea, te inseli. In ultimii ani, oamenii de stiinta au reusit sa descopere un lucru extrem de important: depozitele de grasime din zona abdominala sunt cele mai daunatoare pentru sanatate.

Tesuturile adipoase din cavitatea abdominala acopera o parte din organele vitale – stomacul, ficatul si intestinele. Intrucat este amplasata atat de aproape de ficat, grasimea viscerala se poate transforma in colesterol, iar astfel aceasta patrunde in sange si creste riscul de a se depune pe artere. Ateroscleroza este adesea asociata cu grasimea viscerala.

Grasimea abdominala creste considerabil riscul de diabet de tip 2, marind rezistenta la insulina. Rezistenta la insulina apare atunci cand musculatura corpului si celulele ficatului nu raspund asa cum trebuie la nivelul normal de insulina si, in consecinta, acesta creste.

Persoanele cu silueta de tip mar au probleme cu grasimea viscerala. Modul in care se depune grasimea depinde de o serie de factori, printre care si cei ereditari si hormonali.

Cand e cazul sa te ingrijoreze grasimea viscerala

Grasimea din jurul abdomenului ar trebui sa te ingrijoreze daca talia ta (circumferinta taliei) a depasit urmatoarele dimensiuni:

  • 102 cm la barbati
  • 88 cm la femei.


Intr-o asemenea situatie, esti expus riscurilor asociate cu grasimea viscerala, incepand de la diabet si pana la bolile cardiovasculare.

Poti sa previi aceste pericole eliminand grasimea viscerala prin dieta si sport. Consulta-te cu medicul tau cu privire la abordarea pe care ar trebui sa o ai pentru a combate grasimea abdominala.

Cum combati grasimea viscerala

Este adevarat ca unele persoane au predispozitie genetica pentru a depozita grasimea in cavitatea abdominala. Insa este la fel de adevarat ca predispozitia poate fi combatuta prin regim si sport. Alimentele bogate in grasimi nesanatoase, dar si cele cu o densitate calorica mare favorizeaza acumularea grasimilor, asa ca trebuie evitate sau consumate in cantitati reduse.

Recomandari alimentare pentru topirea grasimii viscerale:

  • Renunta la carbohidratii rafinati precum painea, biscuitii sau prajiturile, care sunt transformati in glucoza de organism si care se acumuleaza sub forma de grasimi.
  • Limiteaza consumul de carne, produse lactate, uleiuri vegetale, precum cel de cocos sau palmier ori snacks-uri si gustari din comert – acestea contin grasimi nedorite, care se acumuleaza la nivel abdominal.
  • Nu mai consuma atat de mult zahar – il poti inlocui cu un indulcitor natural, fara calorii, care nu mareste nivelul de zahar din sange.
  • Renunta la sucuri, bauturi alcoolice si alte bauturi indulcite.
  • Mananca alimente sanatoase, cu o densitate calorica mica.
  • Bea multa apa.

Ce rol are sportul in combaterea grasimii viscerale

Exercitiile fizice sunt esentiale pentru combaterea grasimii din zona abdomenului. Specialistii recomanda atat antrenamente de tip aerobic, cat si antrenamentele de forta, cum sunt cele cu greutati. Ideal ar fi ca in 5 zile din saptamana sa facem antrenamente de tip aerobic de cel putin 30 de minute, iar in 2 zile din saptamana sa facem un antrenament de forta, care sa lucreze toate grupele musculare importante.

Mergi la medic si cere-i sfatul cu privire la grasimea viscerala si modul in care poti scapa de aceasta. Un nutritionist iti poate fi de ajutor cu un plan alimentar personalizat, care te va ajuta sa slabesti fara, insa, sa te infometezi ori sa te expui riscului de carente alimentare.

Un antrenor de fitness iti poate fi, de asemenea, de mare ajutor, acesta personalizand un set de exercitii care sa te ajute sa elimini grasimea din zonele nedorite – in cazul acesta, din zona abdominala. 

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0