Ce poti sa mananci cand iesi in oras la restaurant daca ai colesterolul crescut?

Daca ai colesterolul mare, asta nu inseamna ca nu poti lua cina sau pranzul in oras sau ca nu ai optiuni de alimente sanatoase la restaurant.

Chiar daca ai valoarea colesterolului mare, nu trebuie sa renunti la iesirile in oras cu familia si nici la ocaziile speciale, mai ales daca vrei sa iei masa la restaurant. Trebuie doar sa te educi treptat, astfel incat sa stii care sunt cele mai bune alegeri cand ai o dieta saraca in colesterol.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Este important sa stii ceea ce mananci atunci cand iei masa la restaurant, iar asta inseamna ca trebuie sa citesti meniul cu atentie si sa cauti acele ingrediente de care trebuie sa te feresti.

Iata cateva lucruri pe care este bine sa le ai in vedere cand iesi in oras, daca ai valori mari ale colesterolului:

Inlocuieste grasimile rele cu unele sanatoase - Cand stii ca dieta ta este una bogata in grasimi saturate ori grasimi trans, ficatul tau produce mai mult colesterol, potrivit expertilor. Inlocuirea grasimilor saturate din dieta ta cu niste grasimi mai sanatoase, nesaturate, te poate ajuta sa reduci atat valoarea colesterolului total, cat si valoarea LDL-colesterolului (adica a colesterolului "rau").

Foarte sanatoase sunt grasimile polinesaturate, care se gasesc in uleiul de masline, uleiul de soia, pestele gras (cel mai bun exemplu este somonul). Din acest motiv, atunci cand mananci in oras, la restaurant, obiectivul tau este sa limitezi sau sa eviti consumul de alimente bogate in grasimi saturate.

Ce alimente trebuie consumate cu masura, daca ai colesterolul mare?

Probabil ca ai auzit tot felul de informatii cu privire la unele alimente (oua, branza si creveti) si nu stii cu certitudine daca ai voie sa le consumi, avand colesterolul crescut.

Crevetii - Sunt un aliment bogat in colesterol, insa cu un continut sarac de grasimi saturate. Sfatul nutritionistilor este sa mananci ocazional creveti, cel mult de doua ori pe luna.

Produsele lactate din lapte integral - Evita branzeturile si laptele cu un continut mare de grasime si evita untul. Inlocuieste-le cu produse lactate degresate: branzeturi cu un procent mic de grasimi, lapte degresat, margarine fara colesterol.

Carnea - Cand iei masa la restaurant, evita carnea rosie, puiul prajit si baconul, care au un continut mare de grasimi saturate. Optiuni mai bune sunt: pestele la cuptor (la tava) sau la gratar, carnea slaba si pieptul de pui (fara pielita), preparate tot la cuptor sau pe grill.

Ouale - In trecut, Asociatia Americana a Inimii recomanda limitarea consumului de oua, la cel mult 3 galbenusuri pe saptamana. Acum ouale sunt considerate parte importanta dintr-o dieta sanatoasa, cu o conditie: sa fie consumate cu moderatie. Medicul tau este cel mai in masura sa te sfatuiasca in privinta consumului de oua, in functie de starea de sanatate si de istoricul tau medical.

Branza ori cascavalul - Acest aliment este bogat in grasimi saturate si de multe ori are un procent mare de sare (sodiu). Cel mai bine este sa consumi branza cu moderatie daca ai colesterolul crescut.

Prajelile - Evita toate alimentele prajite cand iei masa in oras. Alege preparate culinare care sunt facute la cuptor (la tava), la gratar, la aburi, posate sau fierte. Poti comanda, in loc de cartofi prajiti, cartofi copti sau cartof dulce copt.

Alege o salata sau alte legume preparate la aburi, pentru a completa felul principal.

Desertul - Pe cat posibil, incearca sa stai departe de deserturi. Poti comanda un fruct proaspat sau sorbet de fructe in locul unor dulciuri ce contin prea multa ciocolata (prajituri, sufleuri, etc.).

Ce sa retii atunci cand iei masa la restaurant

  • Comanda primul mancarea, astfel incat sa nu te lasi influentat de optiunile celorlalti de la masa.
  • Comanda supe sau ciorbe, precum minestrone sau gazpacho.
  • Alege fructe de mare, pui sau carne slaba. Nu uita sa indepartezi toata grasimea vizibila de pe carne.
  • Cere sa ti se aduca sosurile si dressingurile separat, astfel incat sa poti controla ce cantitate pui.
  • Cand alegi o salata, evita ingredientele precum cascavalul ras, salatele de cartofi, dressingurile pe baza de smantana, baconul maruntit si crutoanele.

 

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează , iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie: WebMD - https://www.webmd.com/cholesterol-management/healthy-choices-when-eating-out

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0