Ce suplimente să iei la menopauză?

În perioada menopauzei, dieta ta poate avea nevoie de unele ajustări, care să te ajute să îți păstrezi sănătatea și tonusul.

Ce este menopauza?

Menopauza este procesul prin care trec femeile atunci când li se oprește menstruația. Este o schimbare importantă pentru organismul unei femei, care poate avea un impact major asupra stării generale de sănătate. Menopauza poate aduce un anumit disconfort fizic prin bufeuri, transpirații nocturne și alte simptome.

Menopauza nu se manifestă la fel la toate femeile. Unele femei ajung la menopauză fără probleme, în timp ce altele se confruntă cu simptome severe. Când menopauza debutează brusc, ca urmare a unei intervenții chirurgicale, tratamentelor cu chimioterapie sau radiații, adaptarea poate fi dificilă. 

Dacă simptomele menopauzei îți afectează semnificativ viața, discută cu medicul tău. Acesta te poate ajuta să analizezi avantajele și dezavantajele opțiunilor de tratament, cum ar fi terapia de substituție hormonală sau alte variante. Alte tratamente includ pilule contraceptive cu doze mici de hormoni dacă ești în perimenopauză, antidepresive, medicamente pentru tensiunea arterială sau alte medicamente care să îți amelioreze bufeurile. 

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

Medicul îți poate da, de asemenea, sfaturi despre stilul de viață în privința ajustării dietei, exercițiilor fizice, problemelor de somn și gestionării stresului și anxietății. 

Iată 11 suplimente pe care să le iei în considerare pentru a ameliora simptomele specifice menopauzei:

1. Black Cohosh: diminuează bufeurile

Black Cohosh (Extract din radacină de cimcifugă) este unul dintre cele mai bine studiate suplimente pentru menopauză. Este fabricat din rădăcina unei plante  care provine din America de Nord. Mai multe studii au descoperit că ajută în special la reducerea bufeurilor. Ai grijă însă, nu-l utiliza dacă ai probleme cu ficatul.

2. Semințe de in: ameliorează transpirațiile nocturne

Uleiul de semințe de in poate ajuta unele femei cu simptome ușoare de menopauză. Este o sursă bună de lignani, compuși polifenolici care au proprietatea de a echilibra hormonii feminini. Totuși, nu toate studiile au arătat beneficii clare în ameliorarea bufeurilor.

3. Calciu: previne pierderea osoasă

Pierderea osoasă poate deveni o problemă serioasă odată ce nivelul hormonilor scade, după menopauză. Este esențial să îți asiguri suficient calciu. Femeile sub 51 de ani au nevoie de 1.000 de miligrame de calciu pe zi. Femeile de peste 51 de ani au nevoie de 1.200 de miligrame pe zi.

Cel mai bine este să-ți iei calciul din alimente. Dacă ai nevoie de suplimente pentru a completa deficitul, ia doze mai mici, cu alimente, în timpul zilei (nu mai mult de 500 mg odată). O vei absorbi mai bine.

4. Trifoi roșu: sursă de estrogen

Multe femei folosesc trifoiul roșu în speranța că estrogenii naturali din plante le vor ușura simptomele menopauzei. Până în prezent, însă, rezultatele cercetărilor au fost mixte.

5. Vitamina D: din alimentație și expunerea la soare

Vitamina D este la fel de importantă ca și calciul pentru sănătatea oaselor. Fără vitamina D, corpul tău nu poate absorbi calciul. Majoritatea adulților au nevoie de 600 UI zilnic. Cei de peste 71 de ani au nevoie de 800 UI pe zi. Vitamina D se găsește în multe alimente și suplimente, dar există o altă sursă importantă: soarele.

Probabil ai auzit că organismul tău produce vitamina D atunci când te expui la soare. Este adevărat, dar chiar și perioade mici de expunere la soare pot duce la deteriorarea pielii și la accentuarea ridurilor. Cel mai bine este să te concentrezi pe alimente și să folosești suplimente dacă dieta ta nu include suficientă vitamina D.

6. Ignam sălbatic: alternativă la hormoni

Pastilele și cremele fabricate din anumite specii de ignam sălbatic sunt alternative populare la terapia hormonală pentru menopauză. Unii dintre compușii naturali din acesta par similare cu estrogenul și progesteronul, dar este posibil să nu fie foarte activi la oameni. Până în prezent, studiile clinice nu au constatat că reduc semnificativ simptomele menopauzei.

7. Ginseng: îmbunătățește dispoziția!

Câteva studii au găsit dovezi că diferitele tipuri de ginseng ar putea ajuta la îmbunătățirea calității vieții în timpul menopauzei. S-a demonstrat că ginsengul stimulează o stare de spirit bună și îmbunătățește calitatea somnului.

8. Sunătoare: controlează fluctuațiile de dispoziție

Sunătoarea este un tratament binecunoscut pentru depresia ușoară. Dar ar putea avea și un beneficiu special pentru femeile aflate în timpul menopauzei. Există unele dovezi - în special atunci când sunt combinate cu Black Cohosh, de care ți-am explicat la început - că sunătoarea poate îmbunătăți starea de spirit și reduce schimbările de dispoziție legate de menopauză.

9. DHEA: hormonul tinereții

Nivelurile naturale de hormon DHEA scad în corpul nostru după vârsta de 30 de ani. Unele studii au constatat că suplimentele DHEA reduc simptomele menopauzei, cum ar fi libidoul scăzut și bufeurile. Rezultatele studiilor clinice sunt însă neclare. Alte studii nu au găsit vreun beneficiu. Există unele îngrijorări potrivit cărora utilizarea pe termen lung sau dozele mari de DHEA pot crește riscul de cancer de sân.

10. Dong Quai: Împărăteasa ierburilor

Dong Quai (ginseng feminin) a fost folosit de mii de ani în medicina chineză ca tratament pentru sănătatea femeilor. Dar cercetările din ultima perioadă nu au găsit dovezi incontestabile care să susțină acest lucru. Un studiu al Dong Quai pentru a determina efectele sale asupra bufeurilor în timpul menopauzei nu a găsit beneficii clare. Deoarece Dong Quai poate avea unele efecte secundare, inclusiv riscul de cancer atunci când este luat pe termen lung, consultă un medic înainte de a-l utiliza.

11. Soia: alimentul minune?

Conform studiilor, femeile americane aflate la menopauză au de peste opt ori mai multe șanse de a avea bufeuri decât femeile din țările asiatice. Ar putea soia din dieta asiatică să explice diferența? Este posibil! Studiile au descoperit că soia este relativ eficientă în ameliorarea bufeurilor.

Alimentele din soia (cum ar fi tofu) și suplimentele de fitoestrogen - compuși asemănători estrogenilor găsiți în unele plante - sunt uneori folosite pentru ameliorarea bufeurilor ușoare. Cercetarea nu este foarte concludentă până în acest moment.

Nu uita!

Folosește inteligent suplimentele!

Discută cu medicul sau farmacistul despre orice supliment pe care îl iei. Ține minte:

•    Toate suplimentele au potențiale efecte secundare.
•    Suplimentele și ierburile pot interacționa cu unele medicamente pe care le iei. Acestea ar putea stimula sau anula efectul unui medicament sau interacțiunea ar putea provoca alte probleme.
•    Unele plante medicinale pot provoca reacții alergice.


Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.webmd.com/menopause/ss/slideshow-menopause
https://www.webmd.com/menopause/ss/slideshow-menopause-overview


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0