Alimente benefice pentru sanatatea vaginala, pe care sa le consumi inclusiv la menopauza

Alimentatia noastra are un impact direct asupra sanatatii vaginului, oricat de ciudat ar suna acest lucru. pH-ul vaginal ar trebui sa aiba valori cuprinse intre 3,8 si 4,5, iar atunci cand acesta se dezechilibreaza, se creeaza mediul perfect pentru multiplicarea bacteriilor.

Vaginitele si infectiile urinare pot aparea in urma unor dezechilibre ale pH-ului vaginal. O igiena adecvata si vizitele regulate la medicul ginecolog sunt necesare pentru un vagin sanatos.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Insa ceea ce nu stiai este ca si alimentele pe care le consumi pot contribui la mentinerea sanatatii vaginale – iata ce alimente sunt benefice in acest sens, mai ales daca organismul tau se afla in perioada de dinaintea menopauzei:

Merisoarele – Sunt adesea recomandate in tratarea infectiilor urinare. Atata merisoarele proaspete, cat si sucul natural de merisoare contin antioxidanti si alti compusi care lupta impotriva infectiilor.

Studiile facute in domeniu arata ca merisoarele sunt in mod deosebit eficiente in prevenirea infectiilor urinare la femeile care au de-a face cu astfel de infectii recurente. Merisoarele sunt recomandate pentru sanatatea vaginala, intrucat contin compusi antibacterieni, dar si vitamine care fortifica sistemul imunitar.

Cartofii dulci – sunt in mod deosebit benefici in cazul femeilor care isi doresc sa ramana insarcinate, intrucat fortifica si protejeaza totodata peretii uterului.

Probioticele – alimentele bogate in probiotice precum chefirul, iaurtul sau varza murata sunt benefice si pentru sanatatea vaginala, nu numai pentru cea intestinala. Acest gen de alimente fermentate echilibreaza pH-ul vaginal si combat infectiile. De asemenea, probioticele sunt extrem de eficiente in prevenirea infectiilor fungice precum cea care cauzeaza candidoza.

Nucile – contin o concentratie mare de vitamina E, care fortifica musculatura vaginala. Acest lucru este in special benefic pentru femeile care urmeaza sa nasca natural. Mai mult decat atat, vitamina E contribuie la hidratarea membranei mucoase vaginale, mentinand-o umeda si prevenind uscaciunea vaginala. In aceasta categorie intra si nucile pecan, dar si nucile caju.

Soia – fitoestrogenii care se regasesc in soia sunt sanatosi pentru vagin, in special in cazul femeilor care au de-a face cu un nivel redus de estrogen – de pilda, femeile la care menopauza a debutat. Fitoestrogenii imita estrogenul natural din organism. Mai mult decat atat, acestia combat uscaciunea vaginala.

Avocado – bogat in grasimi sanatoase, vitamina B6 si potasiu, avocado sporeste nivelul de estrogen din organism, fortifica peretii vaginali si contribuie si la cresterea libidoului.

Alimente bogate in acizi grasi – acizii grasi esentiali Omega 3 stimuleaza circulatia sanguina si in zona vaginala. Acestia combat si uscaciunea la nivelul vaginului, dar calmeaza si durerile menstruale.

Apa – consumul de apa este, de asemenea, foarte important pentru mentinerea sanatatii vaginale. Hidratarea este cea care permite vaginului sa functioneze normal, insa totodata sa elimine toxinele si bacteriile care se pot acumula aici.

Usturoiul – datorita proprietatilor sale antibacteriene, usturoiul poate fi folosit pentru combaterea infectiilor fungice de la nivelul vaginului. Acesta trebuie sa fie consumat crud pentru a fi eficient.

Alimente de evitat pentru mentinerea sanatatii vaginale

Exista, de asemenea, si alimente care creeaza dezechilibre la nivel vaginal si favorizeaza infectiile ori alte afectiuni. Este vorba despre alimentele bogate in grasimi nesanatoase, procesate sau bogate in zaharuri.

Ce alte alimente sanatoase sunt recomandate (si) la menopauza

Somonul - Acesta, impreuna cu alte tipuri de peste gras, contine cantitati generoase de acizi grasi Omega 3. Aceste grasimi bune ajuta in cazul uscaciunii vaginale, mai ales la femeile aflate la menopauza. Alte alimente care sunt bogate in Omega 3 sunt: uleiul de in, ouale, nucile romanesti si boabele de soia.

Grasimile de origine vegetala - Vorbim aici tot de acizi grasi Omega 3, care ajuta in ce priveste circulatia sangelui, pentru ca un flux sangvin mai bun inseamna un libidou mai bun. S-a demonstrat intr-un studiu1 ca acesti acizi grasi esentiali, precum si alte grasimi bune care se gasesc in uleiul de catina (acidul palmitoleic, acidul linoleic, acidul oleic si acidul palmitic), ajuta in combaterea uscaciunii vaginale la femeile postmenopauzale.

Merele - Aceste fructe contin anumiti fitoestrogeni si antioxidanti care ajuta la stimularea fluxului sanguin vaginal. Merele contribuie la o mai buna functie sexuala si ajuta la lubrifierea vaginului, potrivit unui studiu din 2014.

Acest studiu2 a sugerat ca femeile care au mancat un mar, odata pe zi, au avut o viata sexuala mai buna. Se crede ca un fitoestrogen care se gaseste in mere (floridzin sau floridzina) sustine o mai buna functie sexuala, incurajeaza excitatia sexuala, lubrifierea vaginului si capacitatea de a avea orgasm.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • 1Studiul "Effects of sea buckthorn oil intake on vaginal atrophy in postmenopausal women: A randomized, double-blind, placebo-controlled study", publicat in 2014, in Maturitas, autori Petra S.Larmo, Baoru Yang, Juha Hyssälä, Heikki P. Kallio, Risto Erkkola.
  • 2Studiul "Apple consumption is related to better sexual quality of life in young women.", publicat in 2014 in Archives of gynecology and obstetrics, autori: Cai T, Gacci M, Mattivi F, Mondaini N, Migno S, Boddi V, Gacci P, Detti B, Gontero P, Chiodini S, Mereu L, Tateo S, Mazzoli S, Malossini G, Bartoletti R.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0