5 exercitii care iti imbunatatesc viata sexuala la menopauza si nu numai

Exercitiile fizice in sine, o viata echilibrata si o dieta sanatoasa ajuta la cresterea dorintei sexuale. In ceea ce priveste sportul, efectul benefic asupra libidoului este binecunoscut, deoarece elibereaza testosteron, un hormon important pentru stimularea sexuala, apetitului sexual atat la barbati cat si la femei, dar si hormoni care elimina stresul, dau senzatia de bine si de incredere de sine.

Iar pe de alta parte, activitatea sexuala este o capacitate fiziologica ce aduce sanatate, echilibru fizic, hormonal si mintal si nu ar trebui s-o privim ca pe un subiect tabu. In plus, activitatea fizica te ajuta sa-ti intelegi mai bine organsimul, puterea, tonifica musculatura striata, "la vedere", dar si musculatura neteda, abdominala si viscerala, ceea ce contribuie la sanatatea si functionarea optima a tuturor organelor interne, inclusiv a celor care fac parte din aparatul genital feminin.

Iata care sunt cele mai bune exercitii pentru a stimula viata in cuplu:

1. Exercitiile Kegel

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Aceste exercitii sunt foarte importante pentru femei, deoarece tonifierea muschilor din zona pelviana inferioara creste vascularizatia, fortifica musculatura perineului si favorizeaza contactul intim. In plus, aceste exercitii ajuta la prevenirea sau chiar ameliorarea pierderii involuntare de urina.

Pentru a efectua acest exercitiu pur si simplu trebuie sa contractezi muschii din regiunea pelviana. Pentru unii oameni, ar putea fi mai usor de inteles modul in care ar trebui sa fie facut acest exercitiu, respetiv prin incercarea de a opri si elibera, sistematic, jetul, in timpul urinarii.

Aceasta contractie ar trebui sa aiba loc timp de 3 pana la 5 secunde, de 10 ori la rand si in orice moment al zilei, cand conduci, in trafic, cand ai cateva minute la birou si poate fi practicat in orice pozitie, asezat, culcat sau in picioare. Pe masura ce exersezi, poti mari timpul fiecarei contractii si numarul de repetitii.

2. Exercitiile aerobice

Practicarea a cel putin 40 de minute de exercitii aerobice pe zi, cum ar fi alergarea, mersul cu bicicleta, sau pe jos, in ritm mai alert sau inotul imbunatateste circulatia sangelui la nivel pelvian si ajuta la problemele de erectie, usoare si moderate (daca vorbim despre barbati).

Mai mult decat atat, acest tip de activitate practicata in aer liber, elibereaza persoana de stres, care este cel responsabil de ejacularea precoce la unii barbati, dar si responsabil pentru productia scazuta a testosteronului, hormonul care creste dorinta sexuala.

Soarele, socializarea, diferentele de temperatura din mediul natural, transpiratia si cresterea necesitatii fiziologice de hidratare - toti sunt factori care contribuie la detoxifierea naturala a organismului, cresc pofta de viata si implicit, stimuleaza libidoul si dorinta de a fi activi, din toate punctele de vedere, dar si sexual.

viata sexuala3. Fortificarea picioarelor si gluteilor (muschii fesieri)

Exercitiile pentru coapse si gambe ajuta la modelarea picioarelor si dau fermitate musculaturii membrelor inferioare, ajutand la o mai mare rezistenta in momentul relatiei intime, usurinta pentru a incerca pozitii noi si evitarea oboselii, atat la barbati, cat si la femei.

Astfel, ar trebui sa investesti timp zilnic in exercitii care sa consolideze coapsele si fesele, cum ar fi genuflexiunile.

A se vedea exemple ale acestor exercitii aici.

4. Intinderea sau stretchingul

Exercitiile de intindere ajuta la eliberarea tensiunii musculare si a stresului si ofera o mai mare flexibilitate corpului, facilitand mentinerea in cazul pozitiilor sexuale mai indelungate si adaptarea la noi pozitii.

Yoga si Pilates au, de asemenea, avantajul de a consolida si tonifia muschii, mai ales pe cei paraspinali, abdominali si pelvieni, atat la barbati cat si la femei, crescand performanta in raporturile sexuale.

5. Exercitiile pentru cresterea masei musculare

Cu siguranta ca aceste tipuri de exercitii (de culturism) admirate, in special, de barbati garanteaza cresterea nivelului de testosteron, hormonul libidoului, intarirea si cresterea in volum a muschilor, imbunatateste stima de sine la multi barbati, tineri sau mai putin tineri, dar si dorinta de a mentine raporturi sexuale de durata si cu o intensitate mai mare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In cazul cresterii masei musculare, exercitiile se practica de cel putin 4 ori pe saptamana, timp de 40 de minute.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0