13 sfaturi pentru a face fata depresiei la locul de munca

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, depresia este una dintre principalele cauze ale handicapului la nivel mondial in randul barbatilor si femeilor cu varste cuprinse intre 15 si 44 de ani. De asemenea, persoanele care sufera de boli mintale, cum ar fi depresia, au dreptul de a avea acces la anumite conditii speciale la locul lor de munca.

De exemplu, este posibil ca performantele la serviciu sa poata fi imbunatatite foarte mult prin solutii simple, cum ar fi lucrul la domiciliu o zi pe saptamana, gasirea unei zone de lucru mai silentioase sau solicitarea de instructiuni in scris, nu de instructiuni verbale.

Oamenii care sufera de dizabilitati, adesea invizibile, cum ar fi depresia sau tulburarea bipolara, se confrunta cu stigmatizarea atunci cand angajatorii sau colegii nu stiu ca o tulburare depresiva poate fi un handicap la locul de munca.

Statisticile arata ca unul din 20 de angajati se confrunta cu depresie la un moment dat. Si nu poate scapa de ea doar cu putina vointa. Este un proces care incepe prin obtinerea ajutorului de care are nevoie.

Iata modul in care te poti descurca la locul de munca in timp ce treci prin perioada de depresie:

1. Recunoaste semnele depresiei

Esti obosit tot timpul. Colaborarea cu colegii - chiar si vorbind cu ei - reprezinta un efort enorm. Tii usa biroului inchisa si interactionezi doar cu computerul. Sau mergi la toaleta pentru o alta repriza de plans. Iti este greu sa te concentrezi si sa ai o atitudine pozitiva.

Moralul si productivitatea sunt la pamant. Iti ia mai mult timp sa faci lucrurile si colegii tai remarca ca nu te descurci. Termenele limita nu te motiveaza - ci reprezinta doar o gramada de stres. Te dai bolnav. Sau, iti petreci o multime de timp suplimentar la locul de munca, ingropandu-te in sarcini, pentru a evita emotiile. E timpul sa cauti un tratament.

2. Ia o pauza pentru sanatatea ta mintala

Este greu cand nu poti lucra asa cum esti obisnuit, dar munca intensa nu functioneaza atunci cand esti intr-o spirala descendenta. Cand te afli la o rascruce de drum in ceea ce priveste sanatatea mintala, trebuie sa-ti spui cu adevarat: "OK, voi cere cinci zile libere ". Asta ar putea insemna diferenta dintre a nu avea o cadere in ceea ce priveste sanatatea mintala sau a avea nevoie de un timp suplimentar.

3. Cauta tratament

Daca ai avea gripa, ti-ai lua un timp sa te recuperezi, nu? Si daca ai dezvolta diabet la un moment dat, ai lasa munca deoparte pentru a gasi un medic si pentru a te stabiliza. Depresia nu este diferita de orice alta afectiune cronica. Pentru a mentine o viata independenta si productiva este important sa o identifici si sa beneficiezi de tratamentul adecvat.

4. Verifica serviciile si asigurarea la locul de munca

In conditii cronice - cum ar fi depresia - ai protectie la locul de munca impotriva discriminarii. In termeni practici, atunci cand trebuie sa iti iei o zi libera si sa mergi la consult, fa asta, fara teama de a-ti pune in pericol locul de munca. Multe locuri de munca au programe de asistenta pentru angajati care includ servicii confidentiale de sanatate mintala. De asemenea, verifica acoperirea asigurarii de sanatate pentru tratament, inclusiv consiliere si medicatie.

5. Fa orice lucru care te face sa treci cu bine peste zi

Majoritatea oamenilor nu au posibilitatea sa-si ia liber un timp pana cand depresia lor este sub control perfect. Insa isi stabilesc obiective clare, isi fac liste cu ce au de facut si evidentiaza prioritatile de varf, astfel incat sa nu piarda din vedere nevoile superiorilor. Isi iau o multime de note in timpul intalnirilor si isi acorda timp suplimentar pentru a-si pregati sarcinile. Le cer colegilor de incredere sa-i supervizeze.

6. Decide daca si cum sa-i spui sefului

Stigmatele asociate cu bolile mintale pot face ca apropierea de angajator pentru a discuta despre acestea sa fie intimidanta si descurajatoare, dar daca exista probleme de performanta care incep sa apara, este important sa faci o abordare proactiva.

In functie de politicile existente la locul de munca, ti se poate cere sa te intalnesti cu resursele umane pentru a discuta despre organizarea conditiilor speciale de munca. In alte cazuri, ti se poate solicita sa discuti cu managerul sau supraveghetorul. Verifica mai intai politicile de la locul de munca, insa cu siguranta abordeaza persoana cu care te simti mai confortabil.

7. Ai grija de corpul si de mintea ta

In timp ce astepti ca tratamentul sa-si faca efectul, este important sa te ingrijesti de sanatatea fizica. Sa dormi suficient timp noaptea, sa te hranesti in mod corespunzator si sa alegi alimentele sanatoase, sa faci o plimbare cand poti. O alergare usoara poate elibera endorfinele pentru a usura unele simptome ale depresiei. Meditatia ii ajuta pe unii oameni cu depresie sau stres. Respiratia adanca, lenta oxigeneaza organismul si ne face sa ne simtim mai bine in acelasi timp.

8. Petrecerile de la birou – sa participi sau sa le eviti?

Retragerea este un simptom al depresiei, nu o solutie. Acestea fiind spuse, atunci cand esti deprimat, intalnirile sociale de lucru care ar putea fi distractive se pot simti mai mult ca tortura. Nu trebuie sa alegi intre doua extreme. In schimb, s-ar putea sa reusesti sa stai de vorba cinci minute cu un coleg intr-un colt linistit, apoi sa pleci.

9. Apeleaza la sprijinul colegilor – sau acorda sprijin

Oamenii sunt fiinte sociale. Insa, in conditii precum depresia acestia tind sa se inchida fata de alte persoane. De aceea, colegii de la locul de munca pot fi o mare sursa de sprijin. Chiar daca cineva nu are de-a face cu depresia, dar doreste sa fie mai apropiat de colegi, e nevoie sa se indeparteze de computer mai des, sa intre in vorba cu ei si sa-i intrebe cum se mai simt azi si daca totul este in regula.

10. Apeleaza la familie si la prieteni

Daca esti gata sa te deschizi in fata colegilor legat de depresie, este normal sa incepi cu persoanele cu care ai deja o relatie confortabila. Cand stiu ce se intampla, te pot sprijini in timpul proiectelor si perioadelor stresante. Prietenii si membrii familiei te pot ajuta, de asemenea, sa faci fata situatiei.

Depresia poate exista in familii, iar unele dintre rudele tale ar fi putut deja sa o aiba. Acestea va pot oferi indicii cu privire la modul in care poti trece cu bine prin zi. Daca te afli in terapie de grup sau intr-un grup de auto-ajutor, poti lua de acolo sfaturi si strategii despre cum sa te descurci la locul de munca.

 

 

11. Anticipeaza factorii declansatori de la birou

Pe masura ce te ocupi de tratarea depresiei, iti dezvolti kitul personal de instrumente pentru a o gestiona. Uneori poti anticipa factorii declansatori ai depresiei - proiectele majore care iti intorc biroul cu capul in jos - si te pregatesti in avans.

Cu psihoterapeutul tau, de exemplu, ai putea vorbi despre ajustarea dozelor de medicamente sau despre efectuarea mai multor sedinte de consiliere. Ai putea sa vorbesti, de asemenea cu colegii de birou, sa le ceri sfaturi. Orice ajuta, respiratia, relaxarea, salvarea reminder-elor.

Daca reusesti sa recunosti factorii declansatori ai depresiei, atunci iti vei putea da seama si ce trebuie sa faci pentru a te ajuta singur.

12. Sa stii cand sa cauti ajutor cat mai repede posibil

Chiar si persoanele care se afla in tratament si au invatat cum sa faca fata situatiei se pot reintoarce in faza acuta de depresie. Indiferent daca se bazeaza in cea mai mare parte pe medicamente sau consiliere, pot avea nevoie de o "resetare terapeutica”. Este timpul sa-ti suni psihoterapeutul si sa-i spui: "Ne putem vedea astazi?" Si sa-i explici: "Ma simt mai rau. Putem rezolva asta inainte sa ajung in momentul in care sa nu pot lucra pentru 2 saptamani sau sa nu reusesc sa-mi termin proiectul?”

13. Fii mai bland cu tine

Daca consideri ca ai depresie si te temi ca daca vorbesti mai tare, acest lucru ti-ar putea afecta locul de munca, te ajuta sa iti dai seama ca "nu esti singur” - si odata ce esti deschis sa vorbesti despre aceasta conditie, vei descoperi ca exista mai multi oameni care te inteleg, mai degraba decat sa fie critici. Frica ta legata de reactia celorlalti poate fi mai rea decat reactia reala. De aceea este nevoie sa fii foarte bland cu tine.

Daca vorbim despre tulburarile depresive la locul de munca, cel mai probabil nu este un proces usor sau confortabil si nici nu este usor sa traiesti cu o boala mintala neadmisa intr-un loc in care iti petreci majoritatea zilelor. Prin educarea proprie si, daca este cazul, a angajatorului, se pot crea adesea strategii simple pentru a imbunatati calitatea muncii pe masura ce faci fata depresiei.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0