Top 5 alimente de evitat daca ai ficatul gras

Boala de ficat gras este o afectiune hepatica ce apare in urma acumularii de grasimi in exces la nivelul acestui organ. Cu toate ca aceasta afectiune este reversibila, daca nu este abordata asa cum ar trebui, aceasta poate avea complicatii severe pe termen lung, printre care se numara si ciroza.

1. Alcoolul

  • Alcoolul ingreuneaza activitatea normala de detoxifiere a ficatului, blocheaza arderea si eliminarea grasimilor din corp si, mai mult, adauga un plus de toxicitate in organism, pe langa toate toxinele cu care corpul nostru trebuie sa lupte zi de zi.
  • Pentru cei cu ficatul gras care prezinta modificari ale valorilor transaminazelor (TGO, TGP, GGT – analize care reflecta suferinta hepatica) se recomanda stoparea consumului de alcool.
  • In general, se admite ocazional consumarea a 330 ml de bere sau 125ml de vin ori 40 ml tarie.

2. Sucurile de fructe si bauturile carbogazoase

  • Sucurile de fructe nu reprezinta altceva decat apa cu zaharul din fructe, care se transforma foarte usor in grasime hepatica, iar bauturile carbogazoase contin doar calorii goale, non-nutritive, coloranti, conservanti si E-uri, care nu sunt altceva decat "otrava" pentru corp si ficat. 
  • Alegeti sa consumati smoothie-uri din fructe si legume in locul sucurilor, pentru a pastra fibrele si antioxidantii benefici care protejeaza ficatul si organismul si nu il incarca inutil cu calorii si zaharuri concentrate.
  • Beti apa plata sau minerala, dupa preferinte, aromatizata cu lamaie si menta, ceaiuri de orice fel neindulcite, compoturi fara zahar, cafea cu lapte degresat.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

3. Prajelile

  • Orice tip de prajeala este extrem de daunatoare pentru organism, deoarece se creeaza produsi toxici pentru ficat si colon.
  • Prin prajire se oxideaza si se degradeaza chiar si grasimile bune din uleiurile vegetale, din nuci si seminte.  
  • Dati gust mancarii din condimente aromate si nu din rantasuri si prajeala! Este de preferat sa adaugati uleiul in preparatele gatite la final, nu la inceput. 

4. Grasimile trans

  • Evitati orice tip de margarine si orice tip de creme, sosuri si maioneze care contin grasimi trans – acestea sunt cele mai rele si mai periculoase tipuri de grasimi pentru ficat si pentru organism.
  • Alegeti mai degraba pentru gatit, in cantitati limitate, unt si smantana cu un procent de grasime redus.
  • Evitati, de asemenea, produsele de patiserie, cofetarie, foietajele, cremele si sosurile gata preparate din comert.

 

 

5. Mezelurile

  • Mezelurile, pateurile de ficat, carnatii, salamul, parizerul sau crenvurstii contin o cantitate mare de grasimi si E-uri si foarte putina carne. Cititi cu atentie etichetele alimentelor pe care le cumparati si convingeti-va singuri!
  • Serviti, in loc de mezeluri, friptura rece din carne slaba, pregatita la cuptor in crusta de condimente.


Pe de alta parte, exista si o serie de alimente benefice in caz de ficat gras, pe care pacientul cu aceasta afectiune poate miza pentru a opri steatoza hepatica ori chiar pentru a o combate.

In primul rand, e important sa se consume alimente cu o densitate calorica mica, intrucat supraponderabilitatea favorizeaza steatoza hepatica, ceea ce inseamna ca pacientul trebuie sa ajunga si sa se mentina la o greutate sanatoasa.

Apoi, se pot consuma alimente cu efect antiinflamator, care reduc inflamatia cauzata de steatoza hepatica. Printre aceste alimente se numara turmericul, alimentele care contin Omega 3 (somon, ton, seminte de in), dar si fructele si legumele.

Cafeaua are un impact pozitiv asupra ficatului, asta pentru ca detine proprietati antioxidante si antiinflamatorii, dar totodata stimuleaza si reducerea colesterolului din sange. Mai mult decat atat, cafeaua are un efect protector asupra ficatului asa ca ar trebui sa faca parte din rutina zilnica, asta in cazul in care nu exista contraindicatii din cauza altor afectiuni, cum ar fi anxietatea ori bolile cardiovasculare.

Pe langa adoptarea unei diete sanatoase, pacientul cu steatoza hepatica ar trebui sa practice si sport zilnic, astfel incat sa reduca depozitele de grasime de la nivelul ficatului.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0