Respiratia Buteyko, benefica pentru astm, insomnie si ADHD

Tehnica de respiratie Buteyko poarta numele celui care a descoperit-o, Pavlovici Buteyko, medic intr-un spital din Moscova. Dr. Buteyko a dezvoltat aceasta tehnica de respiratie atunci cand avea 26 de ani, in anul 1950, din nevoia de a isi face tensiunea arteriala sa scada intrucat era ingrijorator de ridicata. Ulterior, a continuat cercetarile si a constatat ca tehnica sa de respiratie are nenumarate beneficii, asta pentru ca permite o mai buna oxigenare a tesuturilor si a organelor, inclusiv a creierului.

Factorii precum stresul, lipsa sportului din vietile noastre, precum si prostul obicei de a inspira adanc, contribuie la o respiratie deficitara.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Tehnica Buteyko a fost creata pornind de la premisa potrivit careia noi, oamenii, supravietuim cu mancare, apa ai aer. Asadar, calitatea acestora este esentiala. Ceea ce aduce nou aceasta teorie este ca si cantitatea este vitala, chiar si atunci cand vorbim despre aer.

Prin metoda Buteyko, invatam sa respiram asa cum trebuie, reusind sa combatem hiperventilatia cronica, pe care ne-am obisnuit sa o consideram normala.

De asemenea, este important sa respiram numai pe nas. Respiratul pe gura cauzeaza oboseala, insomnie, sforait, ori tulburari de natura emotionala.

Rolul oxizilor de azot

In nas se regasesc oxizi de azot, iar atunci cand inspiram pe nas, mici cantitati de oxizi de azot sunt dusi in plamani. Potrivit specialistilor, acest lucru joaca un rol important in mentinerea echilibrului in organismul nostru. Acest gaz este, în primul rând, un bronhodilatator eficient, un agent antibacterian important, care neutralizeaza germenii si bacteriile, precum si un vasodilatator natural.

Persoanele diagnosticate cu astm respira, de regula, pe gura, si au si tendinta de a respira mai adanc decat cei care nu au astm. Respiratia realizata pe gura produce pierderea de dioxid de carbon din sange, cauzand un dezechilibru major si facandu-te sa te hiperventilezi. Hiperventilarea vine la pachet cu o serie de simptome neplacute precum tahicardia, durerea precordiala, ameteli, confuzie, agitatie, balonare, flatulenta si senzatie de gura uscata.

Ce presupune tehnica de respiratie Buteyko

În primul rând, trebuie practicată respiratia nazala de atat de multe ori incat sa respiratia noastra sa se realizeze exclusiv nazal.

Apoi, dr. Buteyko sustine ca trebuie redus in mod constient si controlat volumul de aer inspirat. De asemenea, si ritmul respiratiei trebuie incetinit in mod voit.

Un factor important expus de medicul de origine ucrainiana il reprezinta si confruntarea crizelor de astm, pe care trebuie sa invatam sa le controlam. Potrivit spuselor lui Buteyko, respiratia accelerata de la inceputul unei crize de astm nu face altceva decat sa agraveze criza. Asadar, ar trebui sa controlam aceasta prima faza a crizei pentru a rupe cercul vicios al hiperventilatiei care adanceste problema.

Cu toate ca multi dintre practicantii acestei metode sustin ca au resimtit o imbunatatire vizibila a starii de sanatate in urma folosirii tehnicii Buteyko, medicii raman inca sceptici.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Avocatii lui Buteyko sustin ca exista peste 150 de boli declansate de hiperventilatie, iar acestea pot fi tratate sau macar ameliorate cu tehnica aceasta de respiratie. De asemenea, acestia insinueaza ca industria medicala nu accepta aceasta metoda ca fiind o alternativa eficienta pentru tratamentele medicamentoase, din motive strict financiare intrucat exista interese uriase in industria farmaceutica. 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0