Ingrediente care iti fortifica sistemul imunitar toamna

Sezonul rece este sezonul gripelor si al racelilor, asa ca nu ar strica sa iti fortifici sistemul imunitar, pentru a-l ajuta sa faca fata virusurilor care il ataca.

Nu este necesar sa iei suplimente alimentare sau vitamine pentru a-ti intari sistemul imunitar. Exista o serie de ingrediente si alimente care au un efect benefic asupra sistemului imunitar, si pe care le poti introduce cu usurinta in dieta ta.

Ingrediente care fortifica sistemul imunitar

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Usturoiul – cunoscut ca fiind un aliat de pret in lupta cu guturaiul, usturoiul poate fi folosit si pentru a preveni imbolnavirea intrucat contine substante precum vitamina C si zinc, care sprijina sistemul imunitar.

Frunzele de maslin – acestea lupta cu bacteriile si cu virusurile si ajuta organismul sa se apere in fata racelii si a gripei. Studiile facute recent au scos la iveala faptul ca frunzele de maslin pot stimula raspunsul imunitar si pot reduce totodata inflamatia din organism.

Piperul rosu – boabele zdrobite de piper rosu contin capsaicina, care incalzeste corpul si curata sinusurile. Asta inseamna ca piperul rosu va ajuta organismul sa faca fata principalelor probleme ale sezonului rece: frigul si congestia nazala.

Probioticele – introdu in alimentatia ta probiotice, mai ales pe timp de toamna. Alimentele probiotice precum chefirul si muraturile nu numai ca sunt benefice pentru sanatatea intestinala, insa fortifica si sistemul imunitar.

 

 

Ciupercile – ciupercile bogate in vitamina D ajuta organismul sa se protejeze de infectii asa ca ar trebui introduse in alimentatia ta, mai ales la instalarea sezonului rece.

Legumele cu frunze verzi – varza Kale, spre exemplu, are un continut ridicat de vitamina C. Daca alaturi de vitamina C oferi organismului si zinc (pe care il regasesti din belsug in carnea de pui sau in naut), raceala nu va avea nicio sansa sa se instaleze.

Ceaiul verde – consumul de ceai verde nu are numai efectul de a reduce stresul si de a induce starea de relaxare, ci poate totodata sa fortifice sistemul imunitar, ajutandu-te sa tii afectiunile sezoniere la distanta.

Citricele – vitamina C, care se regaseste din belsug in fructele citrice, nu numai ca intareste sistemul imunitar, insa totodata sporeste si productia de celule albe, care joaca un rol esential in lupta cu infectiile. Cele mai populare citrice sunt: grepfrutul, portocalele, lamaile si clementinele. Intrucat organismul nu are abilitatea de a produce si stoca vitamina C, este bine sa ii oferim constant alimente care contin aceasta vitamina.

Broccoli – bogat in vitamine si minerale, dar si in antioxidanti si fibre, broccoliul este, de asemenea, un ajutor de nadejde pentru sistemul imunitar, mai ales in perioadele dificile precum cea de tranzitie de la sezonul cald la sezonul rece.

Turmericul – condiment specific gastronomiei indiene, turmericul are proprietati antiinflamatoare, ajutand organismul sa treaca cu brio in sezonul rece.

Spanacul – spanacul nu este aliatul sistemului imunitar numai pentru ca este bogat in vitamina C, insa si pentru ca are un continut bogat de antioxidanti care ajuta organismul sa se lupte cu virusurile. Pentru a beneficia din plin de proprietatile sale, consuma spanacul gatit cat mai putin.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0