12 motive pentru care trebuie să mănânci broccoli

Broccoli a devenit popular în țara noastră de doar câțiva ani și a intrat în scurt timp printre preferințele celor care îți doresc un stil de viață sănătos, cu o alimentație echilibrată. Poate fi consumat atât crud cât și gătit la abur, la cuptor sau fiert. Se potrivește de minune în supe, salate și îl poți adăuga cu siguranță și într-un smoothie verde.

Provine din zona mediteraneeană, iar denumirea i-a fost dată în Italia, din cuvântul „broccolo”. Broccoli face parte din familia cruciferelor, alături de varza verde, roșie sau creață, varza de Bruxelles, ridichii, conopidă și napi. 

Îl poți găsi în majoritatea magazinelor și trebuie să alegi legumele care au o culoare puternică, un verde viu. Când florile încep să se înmoaie, înseamnă că broccoli a început să îmbătrânescă și nu mai este atât de proaspăt. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Iată 12 motive pentru care ar trebui să incluzi în alimentația ta broccoli, cel pțin o dată pe săptămână.

Facilitează digestia 

Bogat în sulf și fibre, broccoli poate echilibra procesul digestiv, reduce constipația și calma simptomele indigestiei. Este o legumă echilibrată, care poate fi consumată în cantități moderate chiar și de către persoanele cu gastrită, reflux gastric sau alte afecțiuni digestive similare.

Întărește sistemul imunitar 

Broccoli este bogat în betacaroten și vitamina C, dar conține și valori moderate de zinc și seleniu. Toate aceste substanțe nutritive ne ajută în lupta cu toxinele, cu virusurile și bacteriile, întărind sistemul imunitar și protecția naturală a organismului.

Te ajută să slăbești

Fiindcă reglează digestia, broccoli poate fi aliatul tău în timpul unei diete, când schimbarea regimului alimentar îți poate da bătăi de cap. În plus, poate reduce pofta de mâncare, scade nivelul zahărului din sânge și are foarte puține calorii.

Îmbunătățește vederea

Broccoli conține luteină și vitamina A, două substanțe importante pentru sănătatea ochilor. Consumul de broccoli nu te va face neapărat să vezi mai bine, însă îți va menține țesuturile oculare sănătoase și va împiedica apariția unor boli cum este cataracta.

Întârzie îmbătrânirea

Vitamina C din broccoli este unul dintre cei mai buni antioxidanți și previne instalarea unor afecțiuni degenerative. Ne ajută să luptăm împotriva radicalilor liberi și favorizează înmulțirea celulelor sănătoase în detrimentul celor bolnave sau cancerigene.

Susține sistemul nervos

Broccoli conține și potasiu, un mineral esențial pentru buna funcționare a sistemului nervos. Consumul regulat de broccoli poate îmbunătăți memoria și atenția și poate împiedica apariția unor afecțiuni ca demența și Alzheimer.

Reglează tensiunea arterială

Magneziul și calciul din broccoli au efecte benefice asupra tensiunii arteriale, pe care o echilibrează. În același timp, luteina și vitaminele B6 și B9 mențin arterele sănătoase și reduc riscul de arteroscleroză.

Întărește oasele

Combinația de calciu și vitamina K, ambele conțiunute de broccoli, refac densitatea osoasă și previn apariția osteoporozei.

Protejează pielea de razele UV

Broccoli conține glucorafanin, o substanță care protejează tegumentul și acționează ca o barieră între razele UV și piele. Aceeași substanță poate reface tegumentul În caz de arsuri solare minore.

Previne cancerul

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Broccoli are și o puternică acțiune anticancerigenă, datorată antioxidanților din compoziție. În plus, s-a descoperit recent în broccoli o substanță numită indole-3-carbinol, care împiedică dezvoltarea multor tipuri de cancer.

Are un gust plăcut și poate fi combinat cu aproape orice

Broccoli este o legumă cu un gust delicat, foarte proaspăt, care poate fi combinat cu dulce, sărat și acru. Îl poți folosi pentru paste, împreună cu șuncă și sos de smântână, îl poți gratina cu diferite tipuri de cașcaval sau brânzeturi, îl poți adăuga în supe sau sucuri împreună cu alte legume și îl poți folosi în salate, în nenumărate combinații.

Este potrivit și pentru copii

Copiii peste 1 an pot mânca broccoli fără probleme. Îi poți prepara celui mic supă din mai multe legume printre care și broccoli, sau îl poți găti la abur și să alături 2-3 buchețele la un alt preparat.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0