Esti tot timpul obosit? Suplimente pentru un plus de energie

Pentru a-ti mentine tot timpul "bateriile incarcate", este important sa ai o dieta echilibrata, sa faci miscare in mod regulat si sa dormi suficiente ore pe noapte. Insa respectarea cu strictete a acestor reguli nu este intotdeauna posibila, in special cand ai un job solicitant, cand esti extrem de ocupat in viata de zi cu zi.

Din fericire, exista multe suplimente nutritive la care poti apela pentru a avea mai multa energie. Desigur, cel mai important este sa discuti mai intai cu medicul tau si sa nu iei suplimentele "dupa ureche", pentru ca este posibil ca unele dintre ele sa aiba interactiuni cu anumite medicamente pe care le folosesti in tratamentul unor afectiuni cronice.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Iata cateva suplimente care iti pot da energie daca te simti tot timpul obosit. Important este sa nu ignori, totusi, oboseala, mai ales daca simti ca iti afecteaza multe aspecte ale vietii. Mergi la medic pentru un diagnostic corect!

Fierul

Organismul are nevoie de fier pentru a produce hemoglobina, o proteina din globulele rosii sangvine (eritrocite) care transporta oxigenul de la plamani catre organele si tesuturile din tot corpul. Fara un nivel optim de fier, eritrocitele nu pot sa transporte eficient oxigenul catre tesuturile din corp.

Acest lucru duce la anemia prin carenta de fier, iar acesta este motivul pentru care te simti obosit si slabit. Cauzele acestui tip de anemie pot fi multiple: o alimentatie mult prea saraca in fier, pierderea sangelui si sarcina sunt cateva dintre  ele.

Deoarece exista multe riscuri asociate cu un consum excesiv de fier, intreaba-ti mai intai medicul, pentru a afla daca suplimentele cu fier sunt indicate in cazul tau.

Coenzima Q10

CoQ10 sau coenzima Q10 este produsa in mod natural in organism. Toate celulele contin coenzima Q10, iar inima, rinichii si ficatul au cele mai mari cantitati. Celulele folosesc coenzima Q10 pentru a produce energie si pentru a se proteja impotriva stresului oxidativ, arata un studiu (1). Nivelul ei este mai mare in organele cu ratele cele mai mari ale metabolismului. Asa se explica de ce inima, rinichii si ficatul contin atat de multa coenzima Q10, pentru ca in aceste organe ea functioneaza ca o molecula pentru transferul energiei.

Cand nivelul de coenzima Q10 scade, celulele din corp nu mai pot produce energia de care au nevoie pentru a se dezvolta si pentru a se mentine sanatoase, lucru care poate contribui la oboseala. Un studiu din 2014 (2) a subliniat ca nivelurile scazute de coenzima Q10 au fost in mod constant asociate cu oboseala.

Si ginsengul poate lupta impotriva oboselii si poate sa creasca nivelul de energie

S-a dovedit, in timp, ca ginsengul poate sa lupte contra oboselii si poate incuraja organismul sa aiba mai multa energie. Numeroase studii efectuate pe animale au asociat unele componente din ginseng, cum ar fi polizaharidele si oligopeptidele, cu scaderea stresului oxidativ si cu o productie mai mare de energie in interiorul celulelor, lucur care ar putea ajuta la combaterea oboselii.

Ginsengul asiatic (Panax ginseng) poate imbunatati starea de spirit si poate da mai multa energie. De pilda, un studiu (3) cu durata de 4 saptamani a explorat efectele administrarii a un gram sau a doua grame de ginseng sau a unei substante placebo, la 90 de oameni care sufereau de oboseala cronica. Cei care au luat suplimente cu ginseng au observat mai putina oboseala mintala si o reducere a oboselii fizice, in comparatie cu participantii care au luat capsule placebo.

Vitamina B12

Impreuna cu celelalte vitamine din complexul B, vitamina B12 ajuta la transformarea alimentelor in energie, pe care celulele noastre o pot folosi. De asemenea, ea mentine celulele nervoase si globulele sangvine intr-o stare optima si ajuta la prevenirea unui tip de anemie care te poate face sa te simti slabit si obosit.

Unele persoane pot avea un risc mai mare de a suferi de deficienta, care apare cand organismul nu primeste suficienta vitamina B12 sau nu poate sa absoarba cantitatea de care are nevoie. Drept rezultat, la aceste persoane, rezervele de energie pot fi "reumplute" cu ajutorul suplimentelor cu vitamina B12.

Pe langa suplimentele enumerate mai sus, expertii spun ca guarana si cofeina sunt alte doua modalitati care te pot ajuta sa iti "reumpli" rezervele de energie.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • 1 - Studiul "Coenzyme Q10: The essential nutrient", publicat in 2011 in Journal of pharmacy & bioallied sciences, autor: Rajiv Saini.
  • 2 - Studiul "Association of mitochondrial dysfunction and fatigue: A review of the literature", publicat in 2014 in BBA clinical, autori: Kristin Filler, Debra Lyon, James Bennett, Nancy McCain, Ronald Elswick, Nada Lukkahatai,Leorey N. Saligan.
  • 3 - Studiul "Antifatigue effects of Panax ginseng C.A. Meyer: a randomised, double-blind, placebo-controlled trial.", publicat in 2013 in PLoS One, autori: Kim HG, Cho JH, Yoo SR, Lee JS, Han JM, Lee NH, Ahn YC, Son CG.
  • WebMD - https://www.webmd.com/a-to-z-guides/prevention-15/vitamins/energy-boosting-supplements?page=1

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0