Ce suplimente nutritive sa iei dupa ce ai implinit 50 de ani

Adultii aflati la "varsta a doua" au nevoi diferite ale organismului, cand vine vorba despre vitamine si minerale, in comparatie cu tinerii. De pilda, cantitatea optima de calciu poate sa le fereasca pe femei de osteoporoza, iar vitamina D ajuta organismul sa absoarba si sa foloseasca acest calciu si previne pierderea densitatii osoase la adultii care au o varsta inaintata.

Expertii spun ca pentru persoanele care au trecut de 50 de ani, aceste suplimente nutritive sunt utile:

Vitamina B12

Articole Medicina primul spatiu de bannere

Este folositoare pentru indeplinirea multor roluri, cum ar fi metabolismul, formarea de eritrocite (globulele rosii din sange), sinteza ADN-ului si functia neurologica. Multi adulti la varsta a doua intampina dificultati, pentru ca organismul lor nu absoarbe asa cum trebuie vitamina B12 care se gaseste in mod natural in unele alimente. De aceea, este recomandat ca persoanele care au peste 50 de ani sa ia doza zilnica recomandata de vitamina B12.

Vitamina D

Acest nutrient, produs de organism cand suntem expusi in mod corespunzator la razele soarelui, te ajuta sa absorbi calciul si fosforul, asa ca este esential pentru a avea oase sanatoase si dinti puternici. Seniorii nu produc suficienta vitamina D, asa ca suplimentele cu acest ingredient te pot ajuta, reducand riscul ca densitatea osoasa sa scada si riscul de fracturi.

Calciu

Cunoscut pentru rolul pe care il are in mentinerea oaselor puternice, acesta se gaseste in produsele lactate (lapte, iaurt etc.). Femeile, in special cele care au o predispozitie mai mare pentru a dezvolta osteoporoza, ar trebui sa discute cu medicul lor despre folosirea unor suplimente ce contin calciu. Acesta se gaseste in mai multe forme in suplimente. O forma se absoarbe mai bine cand suplimentul este luat in timpul mesei, iar cealalta forma poate fi absorbita bine si pe stomacul gol. Atentie: nu depasi doza zilnica recomandata de calciu!

Acizii grasi Omega 3

Doi dintre acizii grasi Omega 3, EPA si DHA, care se gasesc in uleiul de peste, sunt renumiti pentru faptul ca ajuta la mentinerea sanatatii inimii si a creierului. Beneficiile lor nu se opresc aici. Omega 3 contribuie la sanatatea ochilor, a articulatiilor, a oaselor si a pielii. Daca nu mananci peste gras (oceanic) in mod regulat, este bine sa il intrebi pe medicul tau daca te-ar ajuta sa iei zilnic un supliment cu Omega 3, mai ales daca vrei sa previi acumularea placilor ateromatoase in artere si sa previi si inflamatia din organism.

Coenzima Q10

Numita, pe scurt, si CoQ10, aceasta coenzima este produsa in mod natural in organismul nostru si se gaseste in majoritatea tesuturilor din corp. Ea are multe beneficii, cum ar fi faptul ca ajuta sistemul imunitar sa functioneze mai bine. Este un nutrient foarte important pentru sanatatea inimii, insa productia de coenzima Q10 intra in declin pe masura ce inaintam in varsta. In plus, coenzima Q10 este un supliment util pentru persoanele care iau statine, deoarece ea ajuta la reducerea efectelor adverse la nivel muscular, pe care aceasta clasa de medicamente le poate avea la unii pacienti.

Magneziu

Printre multele sale beneficii, magneziul ajuta la mentinerea tensiunii arteriale normale si la mentinerea glicemiei stabile. El este benefic si pentru oase. Pe masura ce inaintam in varsta, corpul absoarbe din ce in ce mai putin magneziu din alimente, iar deficienta este mai intalnita la adultii varstnici decat la tineri. Intreaba-ti medicul daca ai voie sa iei un supliment pe baza de magneziu, mai ales ca acesta ar putea sa reduca tensiunea arteriala.

Probiotice

Sanatatea florei intestinale este foarte importanta pentru sistemul imunitar, iar unele studii arata ca probioticele (acele culturi vii ale unor microorganisme, precum cele care se gasesc in iaurt) ajuta la prevenirea anumitor tipuri de diaree si pot calma simptomele sindromului de intestin iritabil.

Colagen

Acesta inseamna aproximativ 30% din continutul total de proteine din corp si 75% din pielea ta. Chiar daca organismul il produce in mod natural, productia de colagen incepe sa scada pe masura ce avansam in varsta. Colagenul sustine elasticitatea pielii, in timp ce o mentine supla si ferma. El face ca unghiile sa fie puternice si lucioase. Pana la implinirea varstei de 50 de ani, o femeie pierde aproape jumatate din colagenul din pielea ei, insa suplimentele pot incetini aceasta pierdere.

Retine!

Discuta cu medicul tau inainte de a lua orice fel de suplimente nutritive, pentru ca este posibil ca acestea sa interactioneze cu unele medicamente pe care le iei.

Articole Medicina al doilea spatiu de bannere

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: WebMD - https://www.webmd.com/healthy-aging/over-50-nutrition-17/vitamin-essentials-as-we-age

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0