3 exercitii antistres pe care sa le aplici in 5 minute

Acasa sau la birou, in timp ce avem grija de copii, in sedinte, in zilele incarcate - momentele cand stresul poate atinge cote maxime sunt la orice pas. Fiindca stresul se acumuleaza si in timp poate avea efecte nocive destul de grave, iti recomandam sa recurgi la mici trucuri de relaxare, care nu iti consuma mai mult de 5 minute.

Mediul perfect pentru exercitii

Ideal ar fi ca aceste exercitii de relaxare sa fie realizate intr-un mediu cat mai linistit. Fiindca este vorba de doar 5 minute, incearca sa gasesti o camera sau un colt mai linistit, fie ca esti acasa sau la serviciu. Evita zgomotele puternice sau de fond, lumina foarte puternica, asaza-te pe un scaun confortabil sau daca este posibil, intinde-te pe o canapea. Orice lucru care te poate distrage in timpul relaxarii face ca exercitiul sa devina ineficient.

Exercitiul 1: respiratia regleaza pulsul

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Probabil ai observat ca, de obicei, atunci cand esti agitata, nervoasa sau stresata, pulsul iti creste si odata cu el si viteza cu care respiri. Asadar, un exercitiu simplu de respiratie te poate ajuta sa te calmezi. Daca ai un ceas de mana sau de camera la indemana, apropie-l de tine, astfel incat sa poti auzi incet zgomotul secundarului.

Elibereaza-ti mintea de orice gand si concentreaza-te doar asupra acestui sunet. Fiecare inspiratie si expiratie trebuie sa dureze 2 secunde. La acest interval, respiratia va fi profunda si va avea un ritm suficient de lent pentru a te relaxa. Incearca sa tii spatele drept, corpul relaxat, si sa respiri astfel timp de 3-4 minute.

Exercitiul 2: imaginatia te deconecteaza

Inchide ochii, elibereaza-ti mintea de gandurile negative si de griji si porneste intr-o calatorie imaginara. Iti poti inchipui ca esti pe plaja, savurezi un cocktail si te bucuri de soare. Incearca sa iti imaginezi totul in detaliu, de la caldura pe care o simti pe piele, la gustul cocktailului tau preferat si chiar la sunetul valurilor si al vocilor in surdina.

Vei gasi toate aceste senzatii in subconstientul tau, printre amintirile placute. Iti poti alege orice scenariu iti doresti, insa tine minte regula esentiala: imagineaza-ti totul in detaliu, ca intr-un vis pe care il alegi tu. Include doar elemente placute si te vei relaxa dupa doar 5 minute.

Exercitiul 3: deconectare cu ajutorul numerelor

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Numaratoarea este un exercitiu folosit deseori si de persoanele care sufera de insomnie. Actioneaza foarte simplu: numaratul este o activitate monotona, care nu presupune utilizarea intensiva a gandirii, iar treptat ne plictiseste si induce senzatia de relaxare si de somn.

Exista mai multe tipuri de exercitii cu numere: poti numara simplu, consecutiv, de la 1 pana la cat vrei. Incearca sa nu te grabesti, sa numeri intr-un ritm lent, regulat. O alta varianta ar fi numaratoarea cifrelor pare sau impare sau numaratoarea combinata: crescator si descrescator. Este important ca pe tot parcursul exercitiului sa nu te gandesti la altceva si sa te concentrezi doar pe numaratoare.

Alte ponturi utile care contribuie la reducerea stresului:

  • Adopta o atitudine pozitiva.
  • Accepta evenimentele neprevazute.
  • Practica sport in mod regulat.
  • Adopta o dieta sanatoasa, echilibrata, bogata in vitamine.
  • Odihneste-te suficient.
  • Limiteaza consumul de cofeina si alcool, precum si pe cel de zaharuri.
  • Daca simti ca stresul si grijile te coplesesc, apeleaza la ajutorul unui psiholog, care te va ajuta sa rezolvi aceasta problema.
  • Fa-ti timp pentru tine si pentru activitatile care te relaxeaza.
  • Incearca sa fii mai rabdatoare cu cei din jur, dar mai ales cu tine.
  • Nu te mai critica atat de aspru.
  • Ia-ti o vacanta, chiar daca iti este greu sa te desprinzi de activitatile zilnice.
  • Mergi la masaj de relaxare cel putin o data pe saptamana.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0