Esti stresat la noul loc de munca? 6 solutii care te ajuta sa te relaxezi

Daca te-ai angajat recent, probabil ca te simti putin stresat ori poate ca te simti deja complesit la noul loc de munca. Sunt atat de multe sarcini noi pe care trebuie sa le inveti intr-un timp atat de scurt si pe care trebuie sa le duci la bun sfarsit, iar asteptarile superiorilor si ale colegilor pot fi destul de mari.

Odata cu un nou loc de munca vin la pachet si multe schimbari, insa si multe provocari, asa ca este normal, oarecum, sa te simti mai stresat decat de obicei. Din fericire, exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a combate stresul si efectele sale. Important este, insa, sa nu te lasi coplesit de aceasta experienta.

1. Nu te teme sa ceri ajutorul

Sa nu crezi ca daca vei pune intrebari colegilor ori superiorului, asta ar insemna ca arati slabiciune. Din contra, faptul ca le ceri ajutorul si ca le pui intrebari le arata ca esti muncitor, ca faci tot posibilul pentru a intelege cum functioneaza lucrurile in companie.

2. Cere sprijinul celor din jur

Daca este posibil acest lucru, este bine sa ai sustinerea si sprijinul colegilor tai de birou, din partea prietenilor sau din partea celor din familia ta. Faptul ca discuti cu cineva despre acele aspecte care te streseaza si faptul ca descoperi resurse in acest sens te-ar putea ajuta foarte mult sa faci fata schimbarilor din viata ta profesionala.

3. Aminteste-ti ca este doar o etapa de tranzitie

Fiecare job pe care l-ai avut ti s-a parut mai dificil la inceput, pe masura ce descoperi ce se asteapta de la tine si cum poti sa iti indeplinesti sarcinile mai bine. Aceasta este doar o perioada de acomodare, de tranzitie, iar in scurt timp, stresul initial generat de noul loc de munca se va reduce.

Iti va fi din ce in ce mai usor si, in cele din urma, vei gasi propriul ritm si propria rutina, pentru a te simti mai increzator in ceea ce priveste locul de munca si capacitatea de a-ti duce sarcinile la bun sfarsit.

4. Fa miscare in mod regulat

Anxietatea poata sa creeze o stare sufocanta, facandu-te sa te simti lipsit de energie si de putere de concentrare. Mai ales in zilele in care te simti anxios si stresat, cel mai bun mod prin care poti scapa de aceste stari este sa faci miscare. Activitatea fizica nu doar ca este benefica pentru corp, insa ea poate avea un efect important si asupra sanatatii tale mintale.

Implica-te zilnic intr-un antrenament scurt, inainte de a merge la birou, pentru ca in acest fel vei avea mai multa incredere si vei scapa de grijile pe care ti le faci in legatura cu acea zi. Exercitiile fizice vor stimula secretia de endorfine in creier, iar tu te vei simti mai linistit si mai putin stresat. Nu ai nevoie de un abonament scump la sala sau de un antrenament extrem de solicitant, care mai mult de oboseste. Poti incerca lucruri simple, cum ar fi mersul pe jos o buna bucata din drumul pana la birou sau dansul in fata oglinzii, inainte de a intra in dus.

5. Aloca timp si pentru lucrurile importante din viata ta

Dupa ce ai inceput noul job, cu siguranta vei fi nerabdator sa investesti cat mai mult timp cu putinta in noile proiecte de la locul de munca, insa nu uita ca este important sa iti faci timp si pentru pasiunile tale si lucrurile tale preferate, pentru ca in caz contrar, vei obosi foarte repede.

Fa-ti timp pentru tine insuti/insati, pentru familia ta si pentru pasiunile tale si nu uita ca trebuie sa te "deconectezi" mental de jobul tau, cand ajungi acasa, pentru ca in acest fel vei reveni cu forte proaspete la munca. Echilibrul dintre locul de munca si familie / viata personala este una dintre modalitatile care te ajuta sa reduci stresul asociat cu noul job.

6. Dormi suficient

Ai nevoie de numarul optim de ore de somn, pentru a putea sa dai randament la locul de munca. Numeroase studii au aratat in mod clar ca adultii au nevoie intre 7 si 8 ore de somn odihnitor, in fiecare noapte, pentru a functiona la capacitate maxima a doua zi.

Daca vrei sa iti imbunatatesti calitatea somnului, incearca sa folosesti perdele sau draperii care impiedica lumina soarelui sa patrunda in dormitor, incearca dopurile de urechi, o masca pentru ochi ori uleiuri esentiale cu efect calmant. Acestea sunt doar cateva idei care te ajuta sa dormi mai bine.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0