Dieta antiinflamatoare pentru artrita reumatoida

Daca ai artrita (sau poliartrita) reumatoida, stii cat de dureroasa poate fi. Aceasta boala este caracterizata de articulatiile umflate si dureroase si poate "lovi" pe oricine, la orice varsta.

Poliartrita reumatoida este diferita de osteoartrita, boala care este, de fapt, deteriorarea naturala a articulatiilor, o data cu inaintarea in varsta. Artrita reumatoida apare cand propriul tau sistem imunitar iti ataca articulatiile.

Artrita reumatoida si dieta

Nu exista un leac pentru poliartrita reumatoida. Tratamentul traditional pentru aceasta boala inseamna sa iei medicamente, care pot avea si efecte secundare. Tocmai de aceea, pacientii cu artrita reumatoida au inceput sa isi indrepte atentia catre tratamente alternative, inclusiv sa faca modificari in dieta lor. Alimentele care reduc inflamatia in tot corpul tau pot reduce durerea si umflaturile de la nivelul articulatiilor.

Asigura-ti surse de acizi grasi Omega-3

Unele alimente antiinflamatoare sunt bogate in acizi grasi Omega-3. Ia in considerare ideea de a adauga in dieta ta pestele gras, cum ar fi macroul, heringul, somonul si tonul. De asemenea, poti sa iei suplimente alimentare ce contin ulei de peste.

Daca pestele nu este preferatul tau, incearca sa mananci mai multe nuci romanesti si migdale. De asemenea, poti sa macini semintele de in si sa le adaugi in cereale, in iaurt si in preparatele pe care le coci la cuptor. Semintele de chia sunr si ele bogate in Omega-3.

Adauga antioxidanti

Antioxidantii sunt compusi care pot sa distruga radicalii liberi din corpul tau, care iti fac rau. De asemenea, antioxidantii reduc inflamatia. Un studiu publicat in revista "Clinical Rheumatology" a aratat rezultate promitatoare cum ca o dieta bogata in antioxidanti poate reduce durerea si inflamatia in articulatiile afectate de artrita reumatoida.

Unii dintre cei mai importanti antioxidanti care trebuie sa se gaseasca in dieta ta sunt:

  • vitamina A
  • vitamina C
  • vitamina E
  • seleniu.

Poti sa te bucuri de mai multi antioxidanti daca: mananci fucte si legume proaspete, daca mananci diverse nuci si daca bei ceai verde.

Asigura-ti necesarul de fibre

O organizatie din domeniu, Arthritis Foundation, spune ca alimentele bogate in fibre pot reduce cantitatea de proteina C-reactiva (CRP) din sangele tau. Acest marker poate indica nivelul inflamatiei prezente in corpul tau. Iti poti asigura mai multe fibre in dieta ta daca mananci alimente precum: fructele si legumele proaspete, cerealele integrale, fasolea si nucile. Si capsunile pot reduce proteina C-reactiva din corpul tau, iar in acelasi timp iti asigura necesarul de fibre.

Nu uita de flavonoide

Flavonoidele sunt compusi "fabricati" de plante. Acesti compusi ajund in alimentatia noastra atunci cand mancam fructe si legume. Flavonoidele pot sa reduca inflamatia din corp si ajuta la reducerea durerii si umflaturilor in caz de artrita reumatoida.

Alimente care sunt bogate in flavonoide sunt: fructele de padure, ceaiul verde, strugurii, broccoli, soia. Si ciocolata neagra are un continut bogat de flavonoide, dar opteaza pentru ciocolata neagra, cea care are un procent mai mare de cacao, dar are mai putin zahar.

Condimenteaza-ti mesele

Condimentele par sa creasca inflamatia, insa acest lucru nu e valabil pentru toate. Anumite condimente pot, de fapt, sa reduca inflamatia din corp. Turmericul, foarte intalnit in bucataria indiana, contine un compus numit curcumina, care are proprietati antiinflamatoare. El este inrudit cu ghimbirul, care are un efect similar. Capsaicina, un compus care se gaseste in ardeii iuti, ajuta de asemenea, la reducerea inflamatiei din corp. Potrivit unui studiu, capsaicina are, de asemenea, un efect calmant, alungand durerea.

stop artroza

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0