Alimente in functie de anotimp, pentru cei cu poliartrita reumatoida

Alimentele de sezon sunt cei mai buni aliati pentru sanatatea noastra, avand numeroase beneficii. Tocmai de aceea, ne-am gandit sa iti prezentam astazi cateva alimente de sezon care te vor ajuta sa tii sub control poliartrita reumatoida.

Atunci cand vrei sa incluzi mai multe fructe si legume in dieta ta, cauta-le pe cele de sezon. Acest truc te va ajuta sa cumperi fructele si legumele la preturi bune. In plus, produsele de origine vegetala cumparate in plin sezon contin, adesea, mai multe vitamine si mai multi nutrienti.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Care sunt cele mai bune tipuri de alimente pe care sa le mananci?

Inflamatia tinuta sub control este o componenta-cheie atunci cand suferi de poliartrita reumatoida. Aceasta boala cronica are drept rezultat faptul ca sistemul imunitar iti ataca articulatiile, cauzand inflamatie si durere.

Este important sa iei medicamentele prescrise de medic, care tin sub control boala, insa in acelasi timp exista si multe alimente care te pot ajuta sa reduci inflamatia din corp. Ca obiectiv, incearca sa alcatuiesti aproximativ doua treimi din dieta ta cu ajutorul: fructelor, legumelor, boabelor de fasole/leguminoaselor, nucilor, semintelor si cerealelor integrale.

Fructe si legume de primavara

Broccoli

Aceasta leguma verde are o valoare nutritionala importanta, care te ajuta sa lupti contra inflamatiei. Broccoli contine vitaminele K si C, sulforafan si calciu. De asemenea, broccoli iti poate stimula sistemul imunitar.

Legume "collard greens"

Legumele din aceasta familie sunt un tip de varza fara capatana sau varza cu frunze foarte crete. Sunt legume frunzoase, de un verde inchis la culoare, care contin multe vitamine, nutrienti si minerale. Mai exact, ele contin fibre, acid folic si vitaminele A, C, K si B. Te vei bucura, daca alegi sa mananci legume din familia verzei, precum Kale, de minerale precum calciul si fierul.

Ceapa

Este bogata in antioxidanti. Nu doar ca reduce inflamatia, dar iti hraneste si bacteriile bune din intestin. Te ajuta si in cazul afectiunilor cardiace si in cazul colesterolului crescut.

Capsunele

Contin multa vitamina C si multe antocianine, care te ajuta in cazul inflamatiei. De asemenea, vei obtine si acid folic daca optezi sa mananci capsune.

Fructe si legume de vara

Murele

Flavonoidele sunt un tip de antioxidant care le ofera fructelor si legumelor acele culori vibrante de albastru, purpuriu/mov si rosu, iar un bun exemplu sunt fructele de padure. Antocianinele sunt un tip de flavoinoide care ajuta in lupta contra inflamatiei, potrivit studiilor, iar murele si alte tipuri de fructe de padure contin antocianine.

Afinele

Sunt un alt tip de fruct ce contine antocianine. Afinele coapte sunt dulci si moi, asa ca le poti include in dieta ta, atat la micul dejun, cat si in alte preparate, precum clatitele.

Ciresele

La fel ca fructele de mai sus, ciresele au in compozitie antocianine care lupta cu inflamatia din corp, lucru care este comparabil cu medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene (AINS). In plus, ciresele contin vitamina C si potasiu.

Pepenele rosu

Acest fruct contine un tip de carotenoide, numit beta-criptoxantina, care poate sa ajute la reducerea simptomelor poliartritei reumatoide. De asemenea, contine vitaminele A si C. Alt beneficiu este faptul ca e bogat in continutul de apa, ceea ce inseamna ca te hidrateaza in lunile de vara.

Fructe si legume de toamna

Usturoiul

Este o sursa excelenta pentru reducerea inflamatiei, datorita compusilor sai sulfurosi. Un studiu publicat in "Arthritis Research and Therapy" a concluzionat ca un astfel de compus din usturoi poate fi util in tratarea inflamatiei si a artritei.

Sfecla

Aceste legume radacinoase pot sa reduca inflamatia, prin faptul ca stau in calea semnalelor proinflamatorii, potrivit unui studiu recent. Acelasi studiu arata ca sfecla, care e bogata in antioxidanti, poate sa reduca riscul de cancer si pe cel de boala cardiovasculara.

Cartofii dulci

Sunt un aliat in dieta ta, deoarece contin carotenoide, pigmenti ce ajuta in cazul simptomelor poliartritei reumatoide si contin si antioxidanti.

Spanacul

Este o leguma frunzoasa, bogata in vitamina K. In plus, spanacul te ajuta sa lupti cu inflamatia cauzata de poliartrita reumatoida. E o leguma delicioasa, o poti folosi in salate, o poti sota in ulei de masline, etc.

Fructe si legume de iarna

Varza Kale

Este o leguma pe care specialistii o includ la cele de iarna, e extrem de nutritiva si te poate ajuta sa lupti cu inflamatia. La fel ca spanacul si ca soiurile de varza fara capatana (collard greens), contine vitamina K.

Citricele

Fructele citrice contin multa vitamina C, care iti poate ajuta articulatiile si iti poate stimula sistemul imunitar. Portocalele sunt ideale ca gustare. Un grepfrut taiat pe jumatate da savoare micului dejun. Lamaile sunt excelente in sosurile pentru salate.

Dovlecelul de iarna

La fel ca deliciosii cartofi dulci, dovlecelul de iarna contine antioxidanti si carotenoide. De asemenea, acest tip de dovlecel este bogat in fibre alimentare. Soiurile includ si dovleacul butternut squash, dovleacul ghinda si dovleacul clasic (urias si de culoare oranj).

Varza de Bruxelles

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Verzele mici de Bruxelles sunt legume crucifere si sunt bogate in nutrienti, precum vitamina K, vitamina C, fibre, folat. Pe langa faptul ca sunt o leguma cu efecte antiinflamatoare, ele pot avea si proprietati impotriva cancerului.

 

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0