Moduri simple prin care te poti relaxa seara, in doar cateva minute

Stresul si agitatia la care ne expunem in timpul zilei ne fura uneori linistea si in timpul noptii. Exista insa niste metode simple si eficiente de relaxare pe care le poti incerca seara, pentru un somn odihnitor.

Bea un ceai calmant – daca ai avut o zi agitata si iti doresti sa te linistesti mai repede, prepara-ti un ceai cu efecte calmante precum cel de tei, de musetel sau ceaiul de sunatoare.

Fa-ti o baie detoxifianta – o baie relaxanta schimba in cateva minute starea de spirit asa ca merita incercata aceasta metoda de relaxare. Pune sare Epsom in apa din cada, pentru a beneficia de efectele sale detoxifiante. Poti pune in apa si cateva picaturi de ulei esential cu efecte relaxante precum cel de lavanda sau de grepfrut.

Incearca aromaterapia – mai multe studii facute in domeniu au confirmat efectele relaxante ale aromaterapiei. Foloseste, pentru aromaterapie, uleiuri precum cel de lavanda, pentru a te relaxa si pentru a avea un somn linistit.

Practica yoga – cateva asane practicate seara, precum si paranayama (n.r. exercitii de respiratie) relaxeaza atat corpul, cat si mintea. Incheie sesiunea de yoga cu respiratia abdominala, specific yoghina, si vei observa cum incordarea dispare ca prin minune.

Practica cateva minute de meditatie – si meditatia poate fi folosita pentru detasarea de gandurile nedorite si de stresul acumulat pe parcursul zilei. Retrage-te intr-un loc linistit si practica cel putin 10 minute de meditatie, iar efectele nu vor intarzia sa apara.

Fa o plimbare scurta – vrei sa te relaxezi inainte de a intra in dormitor, seara? Scapa de tensiunea si stresul acumulate pe parcursul zilei facand o plimbare scurta. Ideal ar fi sa te plimbi intr-un parc ori intr-un loc in mijlocul naturii, insa orice tip de plimbare este binevenita.

Asculta muzica – fa-ti un playlist cu piesele preferate si asculta-l seara, cand ajungi acasa, in timp ce pregatesti cina sau desfasori alte activitati casnice. Ascultatul pieselor preferate poate avea efecte terapeutice asa ca merita sa faci o incercare.

Danseaza – daca muzica te imbie la dans, nu te abtine! Dansul are si el efecte relaxante, scapandu-te de toate tensiunile din corp. De asemenea, atunci cand dansezi sunt eliberati hormoni ai fericirii in creier, ceea ce inseamna ca stresul va fi dat uitarii.

 

 

Scrie – daca este vorba de ceva mai mult decat incordare, si grijile tale par sa fie mai degraba o forma de anxietate, scrisul poate fi extrem de relaxant. Fa-ti un jurnal si scrie in el toate gandurile care iti trec prin cap la final de zi. Cand vei inchide jurnalul, vei reusi sa te relaxezi.

Citeste – un roman captivant te va face sa iti muti atentia de la toate lucrurile care te streseaza, catre actiunea povestita. Asta inseamna ca citind vei reusi sa te relaxezi la final te zi, avand apoi apoi un somn linistit si odihnitor.

Fa-ti un masaj – ideal ar fi sa iti faca altcineva un masaj, insa te poti descurca si pe cont propriu. Maseaza-ti zona umerilor si ceafa, zonele cele mai incordate in momentele tensionate si stresante. Continua apoi cu masarea tamplelor sau poate chiar cu masarea talpilor.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0