Truc: cum să-ți antrenezi creierul să adormi într-un minut

Îți este somn toată ziua, ajungi acasă obosit, faci un duș, te așezi în pat și somnul întârzie să apară – dacă acest scenariu îți sună cunoscut, este cazul să iei măsuri pentru a te bucura de odihna necesară recuperării organismului. Așadar, te poți folosi de o tehnică simplă, cu ajutorul căreia îți poți antrena creierul, astfel încât să adormi într-un minut sau chiar mai puțin.

Importanța odihnei de noapte

Cu cât adormi mai repede, cu atât te bucuri de mai multe ore de somn. În timpul somnului, celulele se regenerează, așa că importanța acestuia este de necontestat. Deficitul de somn stă la baza multor probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiune arterială, colesterol mărit, obezitate, anxietate, depresie, sau, chiar, cancer. Odihna ne întărește sistemul imunitar și ne ajută să facem față provocărilor de peste zi, adică stresului de la muncă, agitației din trafic, problemelor inopinate, etc.

Tehnica 4-7-8

Medicul Andrew Weil, absolvent al Facultății de Medicină de la Harvard și adeptul terapiilor alternative folosite pentru vindecare, a dezvoltat o tehnică eficientă care garantează adormirea într-un minut sau, poate, chiar mai puțin de atât. Este vorba despre un exercițiu de respirație care se numește “tehnica 4-7-8”. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Aceasta este inspirată din tradiția spiritual indiană, fiind o formă de meditație, și este deosebit de utilă pentru persoanele care suferă de anxietate, cu sau fără atacuri de panică, precum și pentru persoanele agitate și stresate, care suferă de probleme de odihnă sau de insomnie.

Tehnica s-a bucurat de un real succes pentru rezultatele date. Motivele pentru care aceasta funcționează sunt 3 la număr, și anume:

  • Te forțează să îți încetinești ritmul respirației, ceea ce te ajută în procesul de relaxare. 
  • Respirația profundă facilitează inhalarea unei cantități mari de oxigen.
  • Prin faptul că te concentrezi strict pe respirație, înlături gândurile care te pot agita, deci și nivelul de stres și anxietate scade, iar somnul se poate instala mai repede și mai ușor.

Pașii tehnicii 4-7-8

Iată cum se practică acest exercițiu:

  • Întinde-te pe pat, cu umerii, brațele, șoldurile și picioarele aliniate și relaxate.
  • Poziționează-ți vârful limbii pe cerul gurii, în spatele dinților din față. Vei ține, acolo, vârful limbii pe toata perioada exercițiului, chiar și atunci când expiri.
  • Expiră, apoi, și încearcă să scoți tot aerul din plămâni.
  • Inspiră doar pe nas, numărând până la 4.
  • Ține-ți, apoi, respirația, în timp ce numeri până la 7.
  • Expiră pe gură, cât se poate de încet și lin, în timp ce numeri până la 8.
  • Repetă acest exercițiu de 3 ori și somnul nu va întârzia să apară.

Este posibil să fie nevoie de câteva seri pentru acomodare, prin urmare nu te aștepta la rezultate uimitoare din prima seară. Cu răbdare și atenție, precum și prin realizarea exercițiului de respirație în mod corect, vei ajunge să te bucuri de rezultatele tehnicii 4-7-8. Este important să îți concentrezi atenția numai asupra respirației si să nu te lași distras de nimic din jurul tău. 

Există și alte trucuri, pe cât de mărunte, pe atât de eficiente, care te pot ajuta să adormi mai repede seara. Mai jos, câteva exemple utile:

  • Nu lucra în pat – dacă obișnuiești să stai în pat, cu laptopul în brațe, și să lucrezi până târziu, creierul tău nu va asocia patul cu relaxarea și cu odihna, și îți va fi mai greu să adormi.
  • Scrie-ți gândurile într-un jurnal, în fiecare seară – dacă gândurile nu iți dau pace, fă-ți un obicei din a le nota în fiecare seară, înainte de a intra în dormitor. Astfel, te vei descărca de tot ceea ce care te frământă, lucrurile nu vor mai părea atât de grave, ba chiar îți vei putea construi o strategie de rezolvare a problemelor și te vei elibera de gândurile negative.
  • Renunță la orice îți distrage atenția – fie că este vorba de televizor, laptop sau telefon, orice gadget îți poate distrage atenția și te împiedică să adormi pe cât de repede ți-ai dori. Așadar este bine să renunți la ele în dormitor. 
  • Asigură-te că e liniște în casă – după o zi agitată și gălăgioasă, creierul tău are nevoie de liniște, așa că este recomandat să elimini toate sursele de zgomot înainte de a merge la culcare. Închide ferestrele și trage draperiile, pentru a-ți crea intimitate și confort.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie: 
https://www.medicalnewstoday.com/articles/324417.php
https://www.healthline.com/health/4-7-8-breathing#1
Foto: https://www.shutterstock.com/image-photo/young-african-woman-sleeping-her-bed-554782891

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0