Astenia de primavara: Cauze, simptome si remedii

Cuvantul "astenie" provine din limba greaca si inseamna "fara vlaga". Astenia de primavara este caracterizata de senzatia de slabiciune, de lipsa de energie si debuteaza odata cu instalarea primaverii.

Astenia de primavara vine la pachet cu o serie de alte simptome neplacute, pe care le poti combate, insa, cu cateva remedii naturale eficiente.

Cauzele asteniei de primavara

Astenia de primavara apare atunci cand organismul nostru are probleme in a se adapta la schimbarile ce vin odata cu schimbarea anotimpului. Lumina in exces si razele soarelui influenteaza productia hormonului numit melatonina si se creeaza usoare dezechilibre hormonale, care declanseaza o serie de alte simptome si reactii in organism.

Simptomele asteniei de primavara

  • Oboseala la nivel fizic, dar si mental
  • Tristete nemotivata
  • Lipsa apetitului
  • Slabiciune musculara
  • Dureri de cap
  • Epuizare
  • Caderea parului
  • Pierderea apetitului sexual
  • Scaderea tensiunii arteriale
  • Insomnii
  • Dificultati de concentrare
  • Probleme cu greutatea
  • Tensiune arteriala scazuta
  • Apatie
  • Extenuare
  • Anxietate si irascibilitate.

Remedii astenie de primavara

Adaptarea alimentatiei – dieta este un aliat de pret al organismului atunci cand trebuie sa combata astenia de primavara. Alimentele bogate in triptofan sunt recomandate, pentru ca acest aminoacid stimuleaza secretia de serotonina, facandu-ne sa ne simtim mai bine.

Printre alimentele bogate in triptofan se numara si: ouale, produsele lactate, pestele, nucile, legumele, cerealele integrale, fructele precum ananasul, capsunele, papaya, portocalele, grepfrutul si strugurii.

Si alimentele bogate in vitaminele B sunt recomandate pentru combaterea asteniei de primavara, intrucat acestea elimina senzatia de oboseala, energizand organismul. Bananele, legumele si cerealele integrale sunt bogate in continutul de vitamine din complexul B. Legumele de sezon, consumate chiar crude, sunt esentiale in aceasta perioada. Asadar, consuma leurda, loboda, urzici si orice alte legume de sezon gasesti la tarabele din piata.

Bea ceaiuri – consumul de ceaiuri te poate ajuta sa treci cu bine peste aceasta perioada si sa invingi astenia de primavara. Ceaiul de ginseng ajuta la recapatarea vitalitatii si este eficient in combaterea stresului. Atentie, insa: nu este indicat sa consumi mai mult de doua cani de ceai de ginseng pe zi. Si ceaiul verde poate fi un aliat de pret in aceasta perioada, intrucat iti ofera energia necesara.

Fa sport – poate suna aberant sa faci sport exact in perioada in care te simti lipsit de puteri, insa sportul elibereaza endorfine si iti ofera o stare de bine. Totodata, sportul iti pune sangele, dar si muschii in miscare, iar tu te vei simti mai energic dupa ce faci cel putin 30 de minute de sport.

Pentru a te bucura la maximum de efectele benefice ale sportului si pentru a invinge astenia de primavara, ideal ar fi sa alegi sa faci sport in aer liber, fie ca este vorba despre jogging, plimbari in ritm alert in parc ori tenis in aer liber.

Hidrateaza-te – hidratarea va ameliora simptomele asteniei de primavara, precum durerile de cap sau ametelile, asa ca nu uita sa bei apa din belsug.

Dormi cel putin 7 ore pe noapte – ai nevoie de somn pentru a putea face fata cu bine simptomelor specifice asteniei de primavara, asa ca fa tot posibilul sa dormi cel putin 7 ore pe noapte. Incearca sa te culci la aceeasi ora pentru a-ti invata organismul care este programul de somn.

Ce ar trebui sa includa regimul tau alimentar, pentru a combate astenia de primavara

Chiar daca astenia de primavara va trece de la sine dupa cateva saptamani, cand organismul tau se adapteaza in cele din urma la noul anotimp, exista cateva modalitati prin care poti grabi procesul acesta de tranzitie si prin care poti preveni majoritatea simptomelor.

Cel mai simplu mod prin care poti influenta intr-un mod pozitiv astenia de primavara este prin intermediul regimului tau alimentar. Dieta ta ar trebui sa includa la inceputul primaverii alimente bogate in vitaminele C si E, magneziu, fier si calciu. Prin urmare, dieta ta de la inceputul primaverii ar trebui sa includa cat mai multe fructe si legume crude, nuci (arahidele si migdalele sunt doar cateva exemple), peste si fructe de mare, cat si o cantitate optima de produse lactate.

Bineinteles, asa cum stii deja, incearca sa mentii corpul hidratat si inlocuieste cafeaua cu ceai verde sau ceai de ginseng, pentru a stimula vitalitatea si pentru a reduce stresul.

Chiar daca nu exista un tratament clar pentru astenia de primavara, retine ca anumite obiceiuri sanatoase pe care le adopti te pot ajuta in acest proces, timp in care organismul tau se va adapta la venirea primaverii. Iata care sunt aceste obiceiuri sanatoase:

* un program fix in ceea ce priveste orele de odihna si orele la care iei masa, astfel incat corpul sa isi regaseasca echilibrul pierdut

* alege alimente sanatoase si echilibrate din punct de vedere nutritional: legume, fructe, cerale

* consuma suficiente lichide, bea cel putin 2 litri de apa pe zi

* odihneste-te cel putin 7-8 ore pe noapte

* fa exercitii fizice de intensitate moderata.

Simptomele asteniei de primavara dureaza, de regula, intre 10 si 20 de zile, timpul necesar pentru ca organismul sa se adapteze la schimbarile ce vin odata cu primavara. Aceste simptome vor disparea, deci, in cateva zile sau cateva saptamani. Daca observi ca starile tale de oboseala sau de tristete se prelungesc pe o perioada de mai multe saptamani, ar trebui sa discuti cu medicul tau, deoarece la mijloc ar putea fi o alta problema de sanatate.

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0