10 sfaturi pentru controlul anxietatii si nervozitatii

Anxietatea si atacurile de panica reprezinta tulburari psihologice care afceteaza puternic calitatea vietii; in plus exista o serie de tulburari somatice ce insotesc starile de anxietate, precum cresterea subita a valorilor tensiunii arteriala ce creeaza in timp probleme cardiace  si,cresc riscul de accidente vasculare si infarct. In plus, va impiedica sa functionati la maximum de capacitate, avand repercusiuni asupra vietii profesionale si in familie.

Este important sa constientizati aceste simptome si sa actionati pentru a va proteja de posibillele efecte negative somatice ale acestor stari.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Iata abordarea corecta in starile de anxietate: 

Schimbati atitudinea fata de problema care va nelinisteste si incercati sa gasiti solutii, pastrandu-va detasarea si umorul, identificand partile bune, in genul credintei populare "totul raul spre bine"

  1. Incearcati sa identificati, cu calm, ce anume va provoaca anxietate si apoi indepartati acele ganduri.
  2. Respectati-va limitele si, atunci cand este necesar, cereti ajutor celor apropiati sau unui psiholog.
  3. Respirati adanc si calm. Inchideti ochii, imaginati-va pe o plaja si imaginati-va o mare cu valuri din ce in ce lente. Incercati si aceste exercitii de respiratie.
  4. Pastrati gandurile pozitive, ascultati o muzica frumoasa, pentru a evita gandurile si framantarile negative sau autodistructive.
  5. Nu va mai ganditi la lucrurile negative intamplatein  trecut, pentru ca nu se mai poate face nimic  pentru a le schimba; daca  framantarile sunt legate de viitor, va puteti raporta la elementele care tin de timpul prezent si asupra carora puteti actiona constructiv.
  6. Angajarea in orice activitate prezenta si pastratrea mintii concentrate pe acest obiectiv, evita distragerea si situatiile care pot provoca anxietate.
  7. Activitatea fizica regulata cu impact redus, cum ar fi mersul pe jos, cu bicicleta sau inot sunt arme eficiente pentru a face fata anxietatii. Prin urmare, se recomanda ca persoana anxioasa sa faca exercitii in fiecare zi, preferabil in aer liber sau la o sala de sport, alaturi de alti oameni.
  8. Ocupati-va mintea cu ceva care este placut si util, lecturi, spectacole, filme simpatice, intalniri cu prietenii. 
  9. Nu evitati intalnirile si socializarea, pe motivul ca va plictisesc sau ca asistati la discutii inutile, pentru ca aceste intalniri au rostul lor. Faceti un efort si pregatiti-va pentru aceste intalniri, imbracati-va frumos, aranjati-va si impuneti-va sa zambiti. 
  10. Incercati sa nu va plangeti despre starile dvs in discutiile de grup, ci preferati sa o faceti in intalnirile intime cu cate un prieten foarte apropiat, pentru a va bucura de reala empatie a prietenului apropiat. 

 
In cazul in care, chiar si atunci cand in urmati aceasta abordare constructiva, continua simptomele de anxietate dublate de elemente somatice, cum ar fi durerile de stomac, durerile de cap, greata, ameteli, frica, intotdeauna manifestandu-se in aceeasi situatie, perioada a zilei sau context, va recomandam sa solicitati o consultatie la un un psiholog sau psihiatru, deoarece acesti specialisti pot indica medicamente pentru a combate anxietatea si depresia, sau remedii naturale, cum ar fi remediile florale Bach, valeriana sau sunatoarea.

 

 

Valeriana

Este un medicament natural cu proprietati calmante, comercializate sub forma de tinctura, solutii, comprimate, in combinatie si cu alte remedii, precum Humulus lupus. Acest medicament are efect sedativ, calmant si linistitor, de ajutor in dezechilibre ale sistemului nervos.

Indicatii valeriana: dificultatea de a adormi; trezirea de mai multe ori in timpul noptii; trezirea cu sentimentul ca nu ati dormit destul, stres emotional; agitatie; iritabilitate.

Efectele secundare ale valerianei
Rar tulburari gastrice.

Contraindicatii valeriana:
insuficienta renala; insuficienta hepatica; alergie la oricare dintre componentele formulei daca exista sub forma de tableta; sarcina; lactatie.

Instructiuni de utilizare a valerianei:
Beti ceaiul sau luati 1-2  comprimate cu 1 ora inainte de culcare.

Puteti apela si la semediile naturale pe baza de sunatoare, ienupar sau busuioc.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Contacteaza Expertul DOC! Trimite aici o intrebare pentru Dr. Oana Cuzino.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0