Beneficiile pentru piele ale vitaminelor din complexul B

In complexul de vitamine B se regasesc 8 vitamine cu roluri diferite in organism, care au un impact major asupra sistemului nervos, metabolismului organelor, musculaturii, parului, dar si asupra pielii. Iata ce beneficii au vitaminele B pentru pielea ta, dar si cum le poti folosi pentru a fi mai frumoasa!

vitamine-piele

In mod normal, organismul nu duce lipsa de vitamine din complexul B, acestea regasindu-se din belsug in alimentatie. Persoanele care adopta o dieta vegetariana pot avea, insa, de-a face cu un deficit. Carenta de vitamine din complexul B se manifesta la nivel cutanat prin uscaciunea pielii, eruptii, craparea si exfolierea pielii si adancirea ridurilor.

Ce beneficii au vitaminele din complexul B pentru piele

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Vitamina B1 – Cunoscuta si sub denumirea de tiamina, aceasta vitamina are un impact direct asupra pielii. Concret, in lipsa tiaminei, pielea devine extrem de sensibila, se inroseste, se exfoliaza, iar buzele se crapa si ele.

Proprietatile antioxidante ale vitaminei B1 stimuleaza circulatia la nivelul pielii, ceea ce inseamna ca aceasta va capata un aspect mai sanatos, avand o stralucire aparte. Totodata, antioxidantii combat radicalii liberi, care accelereaza procesul de imbatranire a pielii.

Vitamina B1 se regaseste in alimente precum: cereale integrale, germeni de grau, seminte de floarea soarelui si carne de porc.

Vitamina B2 – Denumita si riboflavina, aceasta vitamina contribuie la procesul de regenerare celulara la nivelul pielii, accelerand procesul de vindecare a ranilor si mentinand pielea frumoasa si sanatoasa. Deficitul de vitamina B2 determina deshidratarea pielii si favorizeaza totodata acneea.

Vitamina B2 se regaseste in cantitati mari in alimente precum: ciupercile, migdalele, spanacul, produsele lactate si algele.

Vitamina B3 – Niacina contirbuie la tratarea iritatiilor, a acneei, a rozaceei, a eczemei precum si a arsurilor solare. Intrucat estompeaza si ridurile fine, aceasta se regaseste adesea in produsele cosmetice cu efect antirid.

Vitamina B3 se regaseste in alimente precum: carnea de curcan, carnea de pui, ficatul, ciupercile, cerealele sau produsele lactate.

Vitamina B5 – Datorita proprietatilor sale umectante, acidul pantotenic mentine pielea hidratata si estompeaza ridurile, oferind pielii un aspect intinerit.

Vitamina B5 poate fi gasita in alimente precum: ciupercile, avocado, cartoful dulce, carnea de pui sau de curcan, broccoli.

Vitamina B6 – Piridoxina stimuleaza eliberarea de melatonina si serotonina, asigurand un somn odihnitor. Se stie ca lipsa somnului are efecte devastatoare asupra pielii, ceea ce inseamna ca vitamina B6 poate preveni imbatranirea prematura.

Surse bogate de vitamina B6 sunt: tonul, curcanul, carnea de vita, cartoful, semintele de floarea soarelui si bananele.

Vitamina B7 – Cunoscuta sub denumirea de biotina, vitamina B7 este esentiala atat pentru regenerarea celulara, cat si pentru sinteza acizilor grasi si a aminoacizilor. Totodata, aceasta combate efectele daunatoare ale radicalilor liberi, mentinand pielea tanara si hidratata, in ciuda trecerii anilor.

Biotina contribuie si la tratarea acneei, a infectiilor fungice, a iritatiilor ori a altor leziuni cutanate.

Vitamina B7 se regaseste in alimente precum: migdalele, cartoful dulce, ouale, ceapa, cerealele integrale, rosiile, sardinele, broccoli sau nucile.

Vitamina B9 – Acidul folic este necesar, in primul rand, pentru cresterea si regenerarea tesuturilor. Totodata, aceasta vitamina stimuleaza detoxifierea si la nivelul pielii, reducand astfel riscul de acnee. Pentru o piele radianta, vitamina B9 este esentiala.

Gasesti vitamina B9 in cantitati semnificative in alimente precum: spanacul, lintea, broccoli, citricele, nucile si semintele.

Vitamina B12 – Cobalamina regleaza pigmentarea pielii, prevenind astfel aparitia petelor maro sau a celor deschise la culoare.

Vitamina B12 se regaseste in urmatoarele alimente: branza, oua, fructe de mare, carne si peste. Asta inseamna ca produsele de origine vegetala nu pot oferi organismului vitamina B12.

Adoptand o dieta sanatoasa si echilibrata, poti oferi pielii toate aceste vitamine care o ajuta sa ramana tanara, frumoasa si sanatoasa. Insa in unele situatii – probleme de absorbtie, regim vegetarian/ vegan, diete drastice, organismul poate avea nevoie de o suplimentare a aportului de vitamine din complexul B. Poti folosi cu succes un supliment alimentar care sa compenseze lipsa acestora.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0