Uleiul de in: beneficii, recomandari si contraindicatii

Uleiul de in este folosit de mii de ani, in special in cultura mediteraneana. Acesta este obtinut din semintele de in si este o sursa excelenta de acid linoleic, de acizi grasi Omega-3 dar si de fibre dietetice.

Valori nutritionale 1 lingura (14 g) ulei de in

Calorii: 119 kcal

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Vitamina E: 2,4 mg

Grasimi saturate: 1,3 g

Grasimi monosaturate: 2,7 g

Grasimi polinesaturate: 8,9 g

Acizi grasi Omega-3: 7196 mg

Acizi grasi Omega-6: 1715 mg

Beneficii ulei de in

Te ajuta sa slabesti – uleiul din seminte de in este un aliat de pret in lupta cu kilogramele in plus. Acesta functioneaza precum un laxativ natural, ajutand organismul sa se detoxifice si facilitand asfel scaderea in greutate. Un studiu realizat in anul 2015 a confirmat faptul ca uleiul de in este eficient in lupta cu kilogramele in plus.

Trateaza constipatia, dar si diareea – constipatia vine la pachet cu alte simptome neplacute precum balonarea, durerile de spate, flatulenta si oboseala asa ca este musai sa scapi de ea cat mai repede. Uleiul din seminte de in actioneaza precum un lubrifiant al colonului asa ca trateaza constipatia. Totodata, uleiul de in este eficient si in tratarea diareei.

Ajuta la prevenirea cancerului – un studiu realizat de catre specialistii Facultatii de Medicina din cadrul Universitatii Toronto din Ontario a dovedit ca uleiul de in previne multiplicarea celulelor canceroase la nivelul sanilor.

Trateaza eczemele – acizii grasi din compozitia uleiului de in imbunatatesc elasticitatea pielii, o hidrateaza si trateaza deci eczemele, atunci cand este aplicat direct pe zona cu probleme.

Imbunatateste sanatatea inimii – datorita continutului mare de acid alfa linoleic, uleiul din seminte de in este benefic pentru sanatatea inimii, prevenind bolile cardiace.

Cum sa alegi uleiul de in

Atunci cand achizitionezi ulei din seminte de in, e bine sa alegi o varianta obtinuta prin presare la rece. Ideal ar fi sa alegi un produs depozitat intr-o sticla opaca intrucat aceasta va reduce procesul de oxidare.

Uleiul din seminte de in se gaseste si sub forma de capsule.

 

 

Cum folosesti uleiul de in

Uleiul de in poate fi folosit atat pentru uz extern, cat si pentru uz intern. In ceea ce priveste consumul de ulei de in, acesta poate fi adaugat in salate, sosuri, smoothie-uri si shake-uri sanatoase.

Doza recomandata ulei de in

Pentru persoanele care au colesterolul “rau” marit este recomandat sa se consume o doza de 40-50 de grame de ulei de in pe zi. Pe de alta parte, 15 grame de ulei de in pe zi imbunatatesc functiile renale la persoanele care sufera de lupus. Simptomele menopauzei sunt ameliorate cu 40 de grame de ulei din seminte de in pe zi. Trigliceridele vor fi scazute cu 38-60 de grame de ulei de in consumate zilnic.

Pentru a te bucura de proprietatile uimitoare ale uleiului de in fara a-ti pune sanatatea in pericol, este recomandat sa te consulti cu medicul tau inainte de a incepe sa folosesti acest ulei in scopuri terapeutice.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exista si reactii adverse ale consumului de ulei de in, care apar in special in cazul persoanelor care:

  • Urmeaza un tratament cu medicamente anticoagulante
  • Urmeaza un tratament pentru reducerea nivelului de zahar din sange
  • Urmeaza un tratament cu medicamente imunosupresoare

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0