Tu stiai cat de multa sare contin aceste alimente?

Probabil stiti deja ca oamenii din intreaga lume consuma mult prea multa sare, dar un nou raport al cercetatorilor arata cu degetul spre unele surse surprinzatoare de sare din regimul alimentar.

Iata topul primelor 5 alimente care contin foarte multa sare:

  • Painea
  • Pizza
  • Sandwich-urile
  • Mezelurile si carnea conservata
  • Supele

 

In mod surprinzator, chips-urile, covrigeii si alte gustari sarate nu se afla in top 5, ci abia pe pozitia a saptea.

„Majoritatea oamenilor consuma prea multa sare, care provine din alimente consumate in mod obisnuit, aproximativ 25 de alimente contribuie la cea mai mare parte a cantitatii de sare consumate” a declarat liderul echipei de cercetare, Zerleen Quader. Aceasta este analist in cadrul U. S. Centers for Disease Control and Prevention. Identificarea alimentelor care contin cea mai mare cantitate de sare este importanta pentru a reduce aportul de sare, a mai spus aceasta. 

Potrivit American Heart Association, sarea este un mineral esential care ajuta la mentinerea echilibrului fluidelor din organism. Dar un regim alimentar bogat in sare mareste riscul de hipertensiune, care la randul ei, creste riscul de infarct si accident vascular cerebral. Sarea de masa contine aproape 40% sodiu. O lingurita de sare de masa contine 2.300 de miligrame de sodiu, cantitatea maxima recomandata de expertii in sanatate.

Noul raport al CDC (Centrul pentru Prevenirea si Controlul Bolilor) a aratat ca in 2013-2014, americanii au consumat zilnic aproximativ 3400 mg de sare. Ceea ce depaseste cu mult cantitatea recomandata, fiind de doua ori mai mare decat aportul zilnic „ideal” de 1.500 de mg sugerat de American Heart Association.

Evident ca toata aceasta sare nu provine doar din solnita. Potrivit raportului, majoritatea provine din alimente ambalate, procesate si din restaurante. Cele mai multe dintre aceste alimente contin cantitati moderate de sare, dar sunt consumate pe tot parcursul zilei, sustine Quader. Nu e neaparat vorba despre faptul ca alimente ca painea sunt bogate in sare, dar consumul a cateva felii pe zi se adauga la cantitatea totala pe care o consumam.

O modalitate pentru a reduce consumul de sare este verificarea etichetelor alimentelor si alegerea optiunii cu cel mai mic continut de sare, a mai sugerat Quader.„Cand gatiti acasa, folositi ierburi proaspete si alti inlocuitori pentru sare. Cand mancati in oras, puteti solicita feluri de mancare cu continut scazut de sare,” a mai adaugat aceasta. 

Quader a declarat ca industria alimentara poate contribui prin reducerea cantitatii de sare pe care o adauga in produse. Treptat, reducerea cantitatii de sare poate preveni hipertensiunea arteriala si reduce riscul de boli cardiovasculare, iar consumatorii nici macar nu observa, a spus aceasta.

Cercetatorii din cadrul CDC au descoperit ca 44% din cantitatea de sare consumata provine doar din 10 alimente. Acestea sunt painea dospita, pizza, sandwich-urile, mezelurile si carnea conservata, supele, burrito si taco, gustarile sarate, carnea de pui, branza, ouale si omletele.  Potrivit raportului, 70% din cantitatea de sare provine din 25 de alimente. Cercetatorii au descoperit ca unele dintre alimentele incluse in top 25 sunt bacon-ul, sosurile pentru salate, cartofii prajiti si cerealele. 

 

 

In plus, 61% din cantitatea de sare consumata zilnic provine din alimentele semi-preparate si felurile de mancare din restaurante. Restaurantele au cele mai sarate alimente, a mai spus Quader. Potrivit nutritionistilor, alimentele procesate cresc atat tensiunea arteriala, cat si riscul de cancer.

Samantha Heller este nutritionist clinic la New York University Medical Center (Centrul Medical Universitar) din New York City. „Alimentele procesate, precum lasagna, sunca, bacon-ul, carnatii si hot dog-ul au fost clasificate ca fiind cancerigene de Organizatia Mondiala a Sanatatii” a mai precizat Heller. 

In plus, acestea si alte alimente foarte procesate contribuie foarte mult la excesul de sare din regimul alimentar al occidentalilor.  „Parintii trebuie sa inteleaga ca regimul alimentar al copiilor (si al lor) bazat pe hot dog, cartofi prajiti, sandwich-uri cu sunca si branza creste semnificativ riscul de cancer, hipertensiune si boli cardiace”a precizat Heller.  Reducerea consumului de sare este „la fel de simpla si de dificila ca mancarea preparata in casa, folosind, de cate ori este posibil, ingrediente proaspete” a sugerat aceasta. 

„Pe termen lung, se economisesc bani si timp si este cu siguranta mai sanatos”, a mai adaugat Heller. „E posibil sa treaca ceva timp pana va veti schimba obiceiurile alimentare, dar merita, fiind vorba de sanatatea dvs.”

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0